Oude littekens onder zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Oude littekens onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 20:01

Jerom zit onder de littekens, in zijn hals, op zijn benen enz. Toen ik hem kocht was dit mooi verdoezeld, want hij was niet geschoren en dus zag ik het niet zo goed, alleen die in zijn hals. Nu hebben we hem wel geschoren en valt het natuurlijk hartstiike op!

Waar ik me het meest zorgen om maag zijn de oude littekens van het gebruik van een verkeerd zadel. Ik zelf heb pas een nieuw zadel gekocht (een prestige olympia) die echt ontzettend goed past. Toch lijkt het of de littekens als maar groter worden........ Is daar wat aan te doen?

En voor de rest van de littekens, smeren jullie daar wat op of laten jullie het zo?

Groetjes Gerda

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:16

Heb je er een foto van?

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:43

Nee eigenlijk niet. Zal kijken of ik er morgen een kan maken, waar denk je aan dan?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:13

littekens kunnen ook komen van verkeerd zittende dekens!
heb het namelijk bij mijn eigen pony meegemaakt.

zadel past perfect en toen ik afgelopen winter een nieuw dek kocht had ie een paar dagen later ineens een kale plek.
kwam dus van het dek, schuurde teveel op de schoft, en nu zitten er mooi witte haren op... Huilen

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:38

kale plekken komen wel veel voor bij dekens, maar echt littekens??? dan moet je deken wel heel erg verkeerd zitten lijkt me.

Als je zeker weet dat je zadel goed past kunnen de littekens daar ook niet groter van worden, misschien een schurend shabrak.
Hoe lang gebruik je een shabrak? (ik bedoel om de hoeveel tijd word ie gewassen Haha!)

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 15:22

Ik was mijn shabrakken 1 keer in de week. Dat lijkt me toch wel redelijk... Ik controleer ook mijn shabrakjes elke keer maar daar kan het niet echt aan liggen, denk ik.