problemen met plassen

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bollee

problemen met plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 15:05

Het paardje waar ik altijd op rij is niet van mij maar van de manege, maar ik maak me een beetje zorgen over hem...
Altijd onder het rijden moet hij wel een keer plassen, maar dan duurt het vaak een kwartier, en soms nog langer voordat er wat gebeurt.
Het is geen spelletje van hem; als ik hem laat doorlopen loopt hij gewoon niet lekker. Ik sta natuurlijk in de beugels, voor zo min mogelijk gewicht op zn rug... Soms stap ik ook af, dan gaat het iets sneller, maar ik weet niet of dit wel normaal is dat het zo lang duurt...
Fluiten en ontspanningsoefeningetjes enzo helpen overigens niet...

Heeft iemand een oplossing en/of hier ervaring mee??

Hallo??

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:52

plasproblemen heeft vaak te maken met de nieren. Op aanraden van iemand ben ik enige tijd geleden begonnen met een Solidago kuur, te krijgen bij apotheek en drogist (homeopatisch). Deze ruin had ook plas problemen, dus het proberen waard, het heeft echt super geholpen. Ik weet nu niet meer of we 1 of 2 x per dag 60 ml gaven over het voer. Maar met 2 weken was het probleem gewoon weg.
Ik heb het gegeven omdat hij eigenlijk te veel en op de raarste momenten plaste (meteen na het rijden op de poetsplaats), diegene van de tip had het geven omdat het paard moeite had met plassen. Dus wellicht de moeite van het proberen waard, het is in elk geval goed betaalbaar.

Bier (bruin) is ook vaak een goede oplossing, 2x per dag een flesje over het voer.

Succes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Bollee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 16:09

thanx, ik zal het aan de manege-eigenaar vertellen!

Hallo??

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:48

Plast ie wel normale hoeveelheden? Perst hij bij het plassen? Lijkt hij pijn te hebben? Of vaak kleine beetjes? Het kunnen steentjes zijn maarja is moeilijk te zeggen vanachter de PC

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Bollee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-04 19:23

hij lijkt gewoon in normale hoeveelheden te plassen en hij perst niet... hij zou best pijn kunnen hebben, aangezien hij nogal op het bit kauwt tijdens het plassen...

Hallo??

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:24

Hebben jullie het paard soms pas op de manege ? Het zou best onze Jacco kunnen zijn , ons oude manege paard ! Hij had ook altijd problemen met plassen en kreeg elke avond een glas bier , en het probleem verdween echt ! Dit is niet een of ander flauwe pennyoplossing , maar het helpt echt

S p o t.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie