Alternatieve geneeswijze... of de dierenarts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:43

Aqua8horse schreef:
Wij proberen, als het verantwoord is, het liefste met alternatieve geneeswijzen. Van kruiden tot een accupuncturist. Maar ik ben er van overtuigd dat de reguliere en de alternatieve geneeskunst niet zonder elkaar zouden moeten werken maar veel meer met elkaar! Daar zijn de dieren bij gediend!


Hier ben ik het helemaal mee eens!!!! En een goede alternatieve geneeskundige zal dit zelf ook altijd promoten. Nu de reguliere geneeskundigen nog richting alternatief........

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:55

Moet zeggen dat ik allebei gebruik indien nodig. Vandaar dat ik voor een arts heb gekozen die zeer ruime ervaring heeft in de alternatieve wereld, maar wel gewoon regulier geschoold is (met jarenlange practische ervaring). Zo gaat alles hand in hand en kan het beste voor de situatie gekozen worden.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:26

In jouw plaats zou ik om te beginnen direct een andere DA zoeken, het onderlinge vertrouwen is kennelijk volledig zoek, dus dat kan weinig goeds opleveren. Aan de andere kant, een " pismerrie" hoeft niet altijd alleen een hormonaal probleem te hebben. Bij veel van deze merries blijkt na onderzoek een chronische baarmoeder ontsteking de werkelijke oorzaak. Veelal onstaat dit bij een natuurlijke dekking, maar ook bij de geboorte van een veulen kan infectie optreden. Bij oudere merries zie je nog wel eens dat de vagina te slap is geworden, waardoor ze in beweging als het ware lucht opzuigen, wat gegarandeerd infectie geeft. Deze merries worden na behandeling "dicht gezet". Je ziet, er zitten meer kanten aan het verhaal. Eerst zal uitgezocht moeten worden of er bij jouw merrie sprake is van een onsteking, vandaar het uitstrijkje, lab., etc. En dat kun je alleen met een reguliere DA of kliniek doen. Als de merrie " schoon" blijkt, oke, dan kun je ook eens het alternatieve circuit in duiken.
Zoek wel iemand op die ook is afgestudeerd in de reguliere geneeskunde, dan weet je in ieder geval dat je niet direct te maken hebt, met een kwakzalver waar er helaas meer dan genoeg van rond lopen.
Hou ook in gedachten, dat het alternatieve circuit vaak zeker niet goedkoper is dan het reguliere.
Ik heb overigens ook wel goede ervaringen met acupunctuur en een paar homeopatische behandelingen, maar bij mij blijven ze de sluitpost. Alleen als ik in het reguliere circuit uit gedokterd ben. Succes

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:57

Ik doe aan beide.
Mijn dierenarts is gewoon opgeleid maar hij is ook homeopaat.
Als ondersteunig vind ik homeopathische middelen super maar soms zijn zwaardere middelen nodig.
Maar mijn DA beslist over de behandeling.
Bij spierproblemen maak ik gebruik van een fisio maar ook van een ostreopaat. Deze hebben allemaal hun eigen vak gebied en voor het ene probleem help een fisio goed en voor andere de ostreopaat.

Wat ik zelf van belang vind is dat deze mensen wel zijn opgeleid en weten wat ze doen.

Gr Em

prompter

Berichten: 11136
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:53

Sowieso altijd eerst naar de kliniek, een alternatief genezer kan toch minder slecht een diagnose stellen, heeft daar de apparatuur niet voor en mist ook de opleiding. Mijn hengst heeft bijv. een afwijking aan zijn keel, dat had nooit boven water gekomen bij een alternatief genezer.

Hoezeer ik ook in alternatieve geneeswijzen geloof (m.n. de oude chinese geneeskunde), mijn eerste gang is en blijft naar de kliniek.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:43

een oud leraar van mij is regulier en homeopathisch arts
zijn mening hierover is ,
bij acute dingen , 1e een reguliere arts erbij

daarna kun je de behandeling heel goed combineren , dus genezing ondersteunen met homeopathische middelen etc

isra
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Alternatieve geneeswijze... of de dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:43

Eerst naar de dierenarts, dan pas de alternatieven. Voor alles geldt: houdt je eigen gevoel in de gaten. Luister naar je gevoel en niet naar wat anderen zeggen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:52

Beetje heeeeeel late reactie op een oude topic

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:10

Eleonoor schreef:
Beetje heeeeeel late reactie op een oude topic

dus een slotje