Bij Riezelma geweest, toch wel geschrokken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Bij Riezelma geweest, toch wel geschrokken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 19:58

Vandaag moesten we ons veulentje naar Emmeloord brengen. Ze is 1,5 week oud en wordt morgen geopereerd aan een navel-lek. Er komt urine uit de navel, iets wat maar zelden bij merrieveulens voorkomt. Ze staat nu met d'r mamma naast mijn andere paard Riezelma. Die heeft een kaakboezemontsteking, zoals je in mijn vorige topic kon lezen. Riezelma herkende ze meteen. Heel apart om te zien.
Ik heb Riezelma vandaag voor het eerst gezien sinds de operatie van afgelopen maandag en ik schrok toch wel.
Ze heeft een behoorlijke drain in d'r voorhoofd, vlak naast haar linker oog. Onder de drain is een halve cirkel met een doorsnede van bijna 10cm. Helemaal los geweest, hierdoor zijn ze tijdens de operatie naar binnen geweest. Er zitten een stuk of 20 hechtingen in. In d'r hals zit een catheter (zo noemen ze dat toch?). Hierdoor krijgt ze elke dag de antibiotica ingespoten, zo hoeven ze niet elke dag te prikken. Gister zijn de tampons uit d'r kaakboezems gehaald. Dit heeft behoorlijk gebloed, want je kon een spoor naar haar stal volgen. Er kwam nu nog wat bloed uit d'r neus. Haar hoofd is niet erg gezwollen, dat valt gelukkig mee, maar al met al was het toch even slikken om haar zo te zien.
Morgen tegen de middag zal ons kleine veulentje worden geopereerd. Het was zo moeilijk om weer naar huis te gaan. Eldi (de mamma van Zhenna) was helemaal in paniek, er stonden 2 ezels in een stal verderop en die maakten behoorlijk wat kabaal. Arme merrie. Morgen krijgt zij ook wat om rustig te blijven als Zhenna geopereerd wordt. Ik hoop zo dat ze allemaal binnenkort weer gezond in hun eigen stalletjes staan. En dat dan eindelijk de pech eens voorbij is.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:16

pffff...kan me voorstellen dat je er zo langzamerhand wel eens helemaal zat van bent.

meid: na regen komt de zon!
en reken erop dat je een hele mooie zomer krijgt!

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:07

Ik hoop voor jou en je paarden dat het snel allemaal weer goedkomt ! OK dan!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:00

jeetje zeg,dat is niet niks,
beterschap voor al die paardjes !

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:05

Jeetje joh, lijkt me echt moeilijk om twee paarden en een veulen achter te laten.
Hopelijk knappen ze snel weer op.
Sterkte OK dan!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:13

Het zit je allemaal niet mee, zeg!! Sterkte ermee! Gaat het wel goed met Vivaldi???

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:26

Ja, gelukkig wel. Hij staat nu lekker met onze andere 2-jarige in Friesland.
Hij heeft het super naar zijn zin Haha!