virus?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

marije1987

virus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:54

Hallo,
Ik had even een vraag omdat ik bang ben dat mijn paarden besmet zijn met een virus.
Een paard(Fries) die bij mijn pony's op stal staat, bleek vanmorgen in t weiland(waar hij de hele nacht had gestaan)wat duf te zijn en de eigenaar zette hem op stal: zijn temperatuur: 40,5 graden! Verdrietig Dus wij de veearts erbij halen, blijkt dat hij een virus heeft. Wat moet ik nou met mijn pony's doen, die sinds vanmorgen in het weiland staan(maar vannacht binnen hebben gestaan), maar wel even geroken hebben aan de Fries toen ze vanmorgen even naast hem stonden. Hebben die het nu ook? Huilen En kan ik ze er nu gewoon weer naast op stal zetten, of moet ik ze ergens anders neerzetten? Of is dat weer schadelijk voor de andere paarden dan omdat ze misschien ook besmet zijn? Alle pony's die bij ons staan zijn wel ingeent. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand tips, of ervaring met dit?
Ik hoop iets te horen, want ik zit er nogal mee! Verdrietig
Alvast bedankt!

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:04

Het kan zijn dat je pony's het ook hebben opgelopen. Maar het ligt er ook wel een beetje aan hoe goed hun weerstand is. En wat voor virus het is.
Dus maak je niet druk, en hou het gewoon een beetje in de gaten. Het kan wel enige tijd duren voordat het virus bij jou pony's zich zal openbaren i.v.m. de incubatie-tijd. Dit is de tijd tussen de besmetting en het uitbreken van de ziekte. Maar nogmaals : Ze hoeven het niet te krijgen. Sterkte!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie