Mok van binnenuit behandelen?

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Monday

Mok van binnenuit behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:24

Kan het voeren van zeewier invloed hebben op het ontstaan/verergeren van mok?
Mijn paard heeft af en aan een klein beetje last van mok, maar nu ik sinds een paar weken zeewier voer lijkt het erger te worden. (Ik ben er sinds gisteren weer mee opgehouden.) Natuurlijk staat ze nu ook op het land overdag, maar de wei is prima droog. Haar stal is ook niet bepaald nat te noemen, want daar haal ik elke dag alle natte plekken uit. Heeft iemand ervaring met de combinatie mok/zeewier?

Behandelen
Voeten wassen (sinds de mok erger is) is een drama, dat lukt absoluut niet alleen, afdrogen is zo mogelijk nog erger en denk vooral niet dat ik de plekjes mag insmeren met mokzalf of wat dan ook. Ze begint dan te trappen, terwijl ze met hoeven uitkrabben heel braaf is!

Ik wil de mok dus maar van binnenuit proberen aan te pakken.
Ik dacht aan Cure-Mok van VSM, maar dat moet ik 1-2 uur voor het voeren gaan geven en dat wordt dus wel heel ingewikkeld. 1x per dag lukt wel maar de andere keer dus niet.
Dan had ik ook nog Chevadonyll (www.chevalcare.nl) in gedachten. Dat zijn kruiden die kunnen eens per paar dagen door het drinkwater (zo in de drinkbak) maar ik heb er geen ervaring mee en het is behoorlijk aan de prijs.

Wie heeft ervaring met een middel dat echt goed werkt van binnenuit (DA of Paardendrogist of iets anders)? Ik hoef dus niet de uitleg over wassen met betadine, afdrogen, mokzalf etc. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:39

mijn tinker heeft geen last van de combi zeewier en mok. Het verergert er dus niet door.

ik heb ook cure mok geprobeerd maar dit had geen effect bij hem. en 1 รก 2 uur voor het voeren verbeterd alleen een snellere opname van de werkzame stoffen die er in zitten. Als je dat niet lukt is het niet zo dat de pillen slechter werken.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:16

Ik zweer nog steeds bij de hydrocortiderm! En ik voer cure-mok maar dan gewoon 6 pilletjes door het voer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie