afgelopen olie tegen schuren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

afgelopen olie tegen schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 11:32

Ik kreeg pas van iemand de tip om de staart van Prisca in te smeren met afgelopen olie uit een auto of zo. Volgens haar zou ze dan ophouden met schuren. Bij haar op stal deden een paar mensen het en werkte het ook nog.

Nou vraag ik me alleen af: Is dat niet hardstikke slecht voor je paard? Prikt dat niet etc. Ik begin daar niet zomaar aan... Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft...



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:34

Lijkt me niet gezond. Er bestaan van Leovet genoeg smeerseltjes om het schuren tegen te gaan. Kwestie van smeren, maar niet met verlopen olie.
Verlopen olie wordt ook weleens opgenoemd al DE remedie tegen mok. Ten eerste eerste zou ik het nooit op open wonden smeren, en ten tweede lijkt het me niet gezond voor het milieu.

Bovendien denk ik als eerste aan een wormenkuur als een paard zijn staart schuurt, en niet aan olie! Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-05-04 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:34

Het werkt, alleen is het hartstikke kankerverwekkend door alle afvalstoffen die erin zitten....

Goedgekeurd onderschrift :)

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:35

vooral oudere boeren mensen schijnen dit toe te passen, maar de hamvraag is natuurlijk: waarom schuurt je paard...

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:38

niet gaan gebruiken!!
het zal je raar klinken maar lees even:

ik heb een merrie gehad, ik gebruikte altijd afgelopen olie tegen mok en dat soort dingen.
mijn merrie kreeg op een gegeven moment huidtumoren.( ze was toen 7)
zij is overleden hieraan.

de veearts vertelde me later dat er een studie is waarin is aangetoond dat muizen huidkanker krijgen van afgewerkte olie.
voor mij is het logisch.,...merrie -huidkanker.
en ik heb altijd olie gebruikt.
ik raad het je dus echt heel erg af

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 11:45

niet gebruiken dus, ok bedankt, mijn eerste ingeving klopte dus!

Mijn paard schuurt haar staart, omdat die eerst geschoren werd en ik wil hem lang hebben. Als ze onder de deken uit komt, dat prikken die sprietjes precies in haar billen en daar wil ze vanaf, waardoor ze schuurt, staart weer kort is en als ze dan volgend jaar onder haar deken uitkomt, dan prikt dat en gaat ze schuren... etc.

Wormenkuur krijgt ze op tijd, er zit ook niks van schilfers in en dierenarts denkt ook dat het daardoor komt, maar goed... Ze krijgt nu een borstelframe in haar stal per dit weekend (? vriend nog eens lief aankijken...)


juud
Berichten: 17
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:48

ik rij een paardje die veel last heeft van zomerexceem nu we haar na 9 uur buiten zetten en om 4 uur weer binnen met de nodige vliegenbescherming gaat het heel erg goed, maar ja dat isniet je probleem. misschien een antijeuk middeltje?

hier ben ik dan...Lachen en de groetjes van DINO

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:14

afgewerkte auto olie lijkt me ook niet erg gezond.
babyolie kan echter geen kwaad. dit heb ik bij mijn vorige paard ook gebruikt. het verminderd de jeuk en het verzacht de huid. dit werkte bij mijn vorige paardje wel goed. alleen moet je het dan wel regelmatig wassen omdat er snel vuil in blijft hangen. maar als je het regelmatig wast met betadine shampoo wat ook nog goed is tegen eventuele wondjes werkt het best goed. succes!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 21:11

die baby olie ga ik per morgen uit proberen. Ik heb al eens een mengseltje van iemand gebruikt met teatrea olie en zonnebloemolie geloof ik, dat werkte niet, net zoals sweet itch en nog wat middelen, maar baby olie heb ik nog niet gebruikt...


prompter

Berichten: 10915
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:23

Bio huidolie van Leovet helpt goed tegen staart schuren. Mijn merrie doet het altijd een paar weken tijdens het verharen, maar dit spul helpt daar goed tegen. Op je oorspronkelijke vraag heb je nu wel voldoende antwoord, daar heb ik niks meer aan toe te voegen Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:47

mijn paard schuurt ook opeens zijn staart. Ik las op oude topics dat klitwortel van het kruitvat zou helpen. Heb het vanmorgen gekocht voor 2 euro en er vanmiddag op gedaan, ben zelf ook benieuwd. Lachen

het leven is goed met een engels volbloed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, callass en 25 bezoekers