Desmitis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Desmitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 11:33

mijn paard heeft Desmitis aan beide achterbenen.
we zijn daar afgelopen maandag in de kliniek achtergekomen.

het is een draver met een baanverleden,ook was vroeger het griffelbeen al verwijderdt.
en aan dat achterbeen zit nu het probleem,de pees is 3 x zo dik als normaal en ook de structuur is niet meer als het hoort te wezen.

nu heeft hij magistraal poeder 2 x daags we moeten uur met hem stappen
op de verharde weg waarvan half uur onder de man daarna 15 min afdouchen en smeren met Hirudoid hydrofiele creme,

overdag mag hij alleen in de wei ,en gelukkig kon dat geregeld worden,en over 3mnd terug voor weer foto`s.

hopend dat de pees geslonken is anders is het paard niet meer geschikt voor rijden,alleen nog maar stappen.

we hopen dat het allemaal goed komt en dat hij rustig blijft want het blijft wel een voorwaartse draver die ontzettend graag loopt.

heeft er misschien iemand hier ervaring mee of weet mij er iets meer over te vertellen?

wij hebben hem trouwens al bijna 8jr in ons bezit eerst was hij van mijn vriendin en sinds 1,5 jr heb ik hem.

ik hoop op reacties!!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 16:13

Helaas weet ik ervan. Mijn paard had een chronische desmitis aan het achterbeen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:14

hoi,

hoe is het met jouw paard afgelopen?


bij de mijne is het in beide achterbenen maar vooral rechtsachter.
er zit nu steeds vocht rond de pees.

mijn vriendin had in het boek paardenbenen gelezen dat als het al langer is of vaker voorgekomen is de genezing niet echt 100% zal zijn.

wat is jouw ervaring en wat heb jij moeten doen met je paard,ook lopen op verharde weg en apart beslag?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:54

tja, met mijn paard is het niet goed afgelopen......... Huilen . We hebben hem op 8-jarige leeftijd laten inslapen, okt. vorig jaar.
Mijn paard had een desmitis aan het ligament (verbindingsstukje) van de diepe buiger en daarbij had hij wat dat betreft zijn bouw niet mee. Waar zit het bij jouw paard precies? Wij zijn ruim een jaar bezig geweest. Beginnend bij boxrust, aangepast beslag en 'gecontroleerde' beweging tot aan cryotherapie toe. Op het laatst kon hij zijn achterbeen niet goed meer belasten en na bij 3 verschillende klinieken te zijn geweest hebben we besloten dat het lang genoeg had geduurd. Helaas geen succesverhaal dus.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 10:38

BIJ MIJN PAARD ZIT HET AAN BEIDE ACHTERBENEN,BIJ ZIJN R.ACHTERBEEN IS DE PEES 3X ZO DIK EN HEEFT HIJ BOTONTKALKING AAN DE BUITENKOOT.

IK BEN ER ALLEEN NOG NIET ACHTER WAT DESMITIS NU PRECIES INHOUD!

IK MOET ELKE DAG HALF UUR STAPPEN AAN DE HAND EN EEN HALF UUR ONDER DE MAN,DAARNA 15MIN AFDOUCHEN EN MET CREME MASSEREN.

DIT GAAN WE 3MND VOLHOUDEN EN DAN TERUG NAAR DE KLINIEK OM FOTO`S TE MAKEN ,EN DAN HOPEN DAT DE PEES DUNNER IS.

MAAR OMDAT HIJ ER WAARSCHIJNLIJK AL JAREN MEE RONDLOOPT IS DE KANS DAT HET GOEDKOMT NIET ECHT GEWELDIG.

MAAR ALS IK ER DAGELIJKS STRAKS EEN UURTJE MEE KAN RIJDEN DAN STAP,DRAF EN GALOP DAN BEN IK TEVREDEN.

HET IS NATUURLIJK WEL EEN DRAVER MET PIT,DUS ALS HIJ ALLEEN NOG MAAR WAT STAPWERK ZOU MOGEN DOEN EN ER PIJN AAN ZOU HOUDEN DAN MOET IK EEN KEUS GAAN MAKEN.

MAAR DAT DUURT GELUKKIG NOG EVEN!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 21:46

is er niemand die mij kan vertellen hoe het afloopt met een paard met Desmitis?

dit zal toch wel vaker voorkomen?

bij mijn paard gaat het nu een stuk minder beide achterbenen zitten met vocht.

zo dik als nu zijn ze nog niet geweest.
misschien loopt hij nu te weinig,hij is gewend om elke dag flink gereden te worden,en zijn voer is al aangepast.

ik kijk het aan tot maandag is er geen verbetering dan bel ik de d.a. maar weer.

hij staat nu buiten op klein weitje en wie weet moet hij beter in de box.