vragen over hoesten !!

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

impistimpie

vragen over hoesten !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 21:55

hoi ik ben nieuw hier !! Haha!
mijn paard hoest afentoe maar er komt geen snot vrij Scheve mond en ze is niet kort ademig volgens de vorige eigenaar is ze gevoelig voor stof nou maak ik haar hooi al nat voor ik het geef en geef haar foen en griek zo hoor ik haar dagen niet maar het is nu al 2 dagen foute boel nou is t inderdaad erg stoffig buiten maar toch zit ik er over te denken de dieren arts eens te bellen heeft iemand ervaring hier mee Lachen klinkt dit als stof alergie of pollen alergie t is echt zo,n oude mannen hoestje komt echt vanuit haar tenen Verward maak me best wel zorgen ze is 16 vast bedankt OK dan!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:05

nou ik heb hetzelfde probleem,mijn paardje is 17,als ze ouder worden zijn ze inderdaad gevoelig voor stof en pollen,ik gebrui hmp horse van hofmanslieves is poeder wat je door het voer doet,en gebruik tablettjes lufannil voor de hooikoorts is voor mensen maar helpt perfect!!maar die van mij is ook astmatisch en als ze benauwd is krijgt ze reactine ook voor mensen bedoeld maar helpt gelijk!!!en nat hooi,of kuil,en veel buiten!! enals ze veel hoest gewooon een hoestdrankje halen van het merk bloem helpt perfect!!als je nog vragen hebt pb mij maar... succes

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:45

Mijn paardje heeft ook een tijd lang gehoest. Niet continu, maar soms tijdens het rijden. Ineens werd het erger. Heb de DA erbij gehaald. Die ramde er meteen een Corticosteriode-injectie in (was ik niet blij mee!!). Dit onderdrukt de hoestprikkel namelijk en is ook wel een heel rigoreus middel. En dat terwijl de betreffende DA niet eens precies kon aangeven wat er aan de hand was. Het was geen verkoudheid en zijn longen waren schoon..... Hij adviseerde wel het hooi nat te maken en mijn paard zoveel mogelijk buiten te zetten. Nou is dat laatste bij ons in de winter helaas niet mogelijk.
Uiteindelijk ben ik naar Eric Laarakker gegaan, want het hoesten bleef aanhouden, ondanks de injectieS en de sputolisin. Daar kwam stofallergie naar voren. Wederom hooi nat maken (dit moet ik altijd blijven doen). Verder heeft hij acupuntuur gehad en nog een andere behandeling met energien. En zijn darmfunctie was niet goed. Darmen en longen horen bij elkaar. Dus daar ook middeltjes voor gekregen (o.a. probiotica en luchtwegcompositum). EN..... hij hoest niet meer! Heel soms nog een keertje tijdens het rijden, maar dat is niet vaak en is ook niet erg.
Ik ben dus heel blij met deze behandeling.
Ik kan je iig aanraden ernaar te laten kijken.
Helaas heeft meneer inmiddels ook last van pollenallergie, maar ook daar heb ik goede homeopatische middeltjes voor gekregen die goed aanslaan.
Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie