Paard terugkopen van de verzekering!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Paard terugkopen van de verzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:41

Volgende verhaal:

Al een tijdje hebben vrienden van mij een merrie staan die voor de verkoop is. Zeer mooi type merrie, fijn te rijden, beter dressuurpaard, iets moeilijk met opstijgen en met vreemden en ze zuigt lucht Verdrietig . Dit paard staat inmiddels een half jaar in training daar, en moet dus verkocht worden. Het verkoopbedrag is begonnen met "veel" Haha! Maar naarmate het half jaar voor bij ging, en er gewoon geen mensen voor kwamen werd de prijs steeds lager. Enkele weken geleden heb ik de merrie een paar keer gereden, en omdat het een erg fijn paard was, heb ik geld geboden. Niet veel, in eerste instantie wilde de eigenaresse wel, vervolgens niet. Ze had namelijk een veearts gevonden die de merrie wilde afkeuren op luchtzuigen Boos! Aangezien zowel de vrienden van mij, als ik dachten..............Joh geen veearts die dat doet, en we wachten het af. Over enkele weken is ze er wel zo flauw van dat ze het paard alsnog aan mij verkocht. Ik had trouwens een heel net bedrag geboden, niet zo heel ver onder het verzekerde bedrag. En de dame vond het belangrijk dat het paard een goed tehuis kreeg. Nou dat krijgt ze bij mij zeker!

Om een lang verhaal kort te maken. De dame in kwestie belde mij vanavond, ze haalt haar morgen op en het paard is inmiddels afgekeurd. Dier word morgen gelijk naar de handelaar gebracht die het paard voor de verzekering laat afmaken Verdrietig

Ik zit hier dan ook werkelijk kokend achter de PC, gelukkig belde ik die vrienden van mij, en doordat ik de plaats wist waar de handelaar zat, zijn we er achter gekomen welke handelaar het is. Die is al gebeld en we hebben geld geboden. Maar hij mag van de verzekering het paard niet doorverkopen ondanks dat hijzelf dit prima vind. Dus morgen moet het algemeen bestuur van de verzekering besluiten of ze de merrie toch aan mij willen verkopen Verward

Mensen het gaat hier dus om een prima gezond sportpaard uit een zeer interessant moederlijntje die een kogel krijgt omdat mevr. de eigenaar haar zat is Boos! Boos! Boos! De meesten van jullie weten dat ik niet zo sentimenteel ben, en die vrienden van mij zijn gewoon keiharde handelaars, maar zelfs die hebben er verschrikkelijk veel moeite mee om deze merrie naar de slacht te brengen.

Dus wie weet of er uberhaupt nog mogelijkheden zijn om paarden terug te kopen van de verzekering, ik weet dat ze het amper nog doen namelijk!

WIe o Wie kan mij in ieder geval een beetje geruststellen, Ja ik weet het...........Pennymeisjes gedrag Haha!


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:47

Misschien wanneer je direct contact op neemt met degene van de verzekering die dit geval behandeld heeft?

Lijkt me wel vreemd trouwens, een paard afgekeurd krijgen op luchtzuigen.....

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:48

Ik zie jou idd niet als een sentimenteel pennymeisje Haha!
Wat raar dat een verzekering daar intrapt Verward
Neem aan dat ze wel zullen beslissen haar aan jou door te verkopen, levert meer op dan de slager en bij verzekeringen gaat het toch om de centen.
Als ik de eigenaar was geweest had ik haar zowiezo liever verkocht dan naar de verzekering/slacht, dan maar wat verlies (paarden kosten toch al zat dus dat kan er ook wel bij Tong uitsteken ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:54

Wij vonden het allemaal ook heel vreemd dat het uberhaupt gelukt is om het paard af te keuren. Ik begrijp ook werkelijk niet dat een verzekering daar in trapt!

Ilindra ik heb 250 euro onder de verzekerde waarde geboden, daar deed ze het paard niet voor weg. Ze heeft liever dat het dier dus een kogel krijgt. Verder is het paard volledig gezond. Het dier staat al meer als een half jaar bij vrienden van mij in de africhting.

Dus dat wijf is sowieso ziek in der hoofd volgens mij.

Maar dat afkeuren begrijp ik werkelijk niet. Er moet ook gesjoemeld zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:55

Jantien schreef:
Misschien wanneer je direct contact op neemt met degene van de verzekering die dit geval behandeld heeft?
.....


Ik weet dus absoluut niet waar het paard verzekerd is. Ik weet inmiddels de handelaar wel. Die gaat morgen contact opnemen en die vertelde mij dat het bestuur daar een besluit over moet maken. Hij vond het prima!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:02

jeetje, das zeker een lastig verhaal. Dat een dierenarts een paard afkeurt op luchtzuigen, daar begrijp ik niets van. Maar dat de verzekering daarmee akkoord gaat en dus uitbetaald, dat is voor mij al helemaal een raadsel. Normaal gesproken willen ze helemaal niet zo graag van hun geld af.

Ik hoop voor je dat je op tijd erachter komt om welke verzekeraar het gaat en dat er nog wat te onderhandelen valt.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:07

Pipo"]
[quote="Jantien schreef:
Misschien wanneer je direct contact op neemt met degene van de verzekering die dit geval behandeld heeft?
.....


Ik weet dus absoluut niet waar het paard verzekerd is. Ik weet inmiddels de handelaar wel. Die gaat morgen contact opnemen en die vertelde mij dat het bestuur daar een besluit over moet maken. Hij vond het prima!
[/quote]


Als je weet waar ze verzekerd is kan je de verzekering natuurlijk ook nog het hele verhaal vertellen Extreme duivel Dat de dierenarts een volledig gezond paard afkeurt, en of hun eigen DA geen second opinion moet geven... Volgens mij heeft de VA die een gezond paard afkeurd dan best wel een klein probleempje, en de eigenaar denk ik ook wel Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:34

Maar zijn er mensen die ervaring hebben met het terugkopen van de verzekering? Ik weet dat het vroeger vaak gedaan werd, maar dat ze het nu niet meer doen!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:39

Terug kopen van de verzekering kost 800 euro!
Ik snap echt niet hoe een paard afgekeurd kan worden op luchtzuigen,mijn bloed gaat koken hiervan!
Ik heb een paard gehad waar ik voor heb gevochten ,het arme dier kon nog amper lopen en die wilde ze niet eens afkeuren!
Gelukkig is dat vehaal nu voorbij,maar ik zou hier zeker achteraan gaan!
Je gelooft toch ook het verhaal niet dat ze via die handelaar naar de slager gaat of wel?
Ik heb t idee dat ik weet welke handelaar dit is!
Mag ik je een pb sturen?
Groetjes Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:52

lundi schreef:
Terug kopen van de verzekering kost 800 euro!
Ik snap echt niet hoe een paard afgekeurd kan worden op luchtzuigen,mijn bloed gaat koken hiervan!
Ik heb een paard gehad waar ik voor heb gevochten ,het arme dier kon nog amper lopen en die wilde ze niet eens afkeuren!
Gelukkig is dat vehaal nu voorbij,maar ik zou hier zeker achteraan gaan!
Je gelooft toch ook het verhaal niet dat ze via die handelaar naar de slager gaat of wel?
Ik heb t idee dat ik weet welke handelaar dit is!
Mag ik je een pb sturen?
Groetjes Lundi


Hoi Lundi,

De handelaar is niet de verkeerde persoon in het verhaal. Die hebben wij gesproken en die is in dienst van de verzekering. De handelaar gaat nu zijn uiterste best doen om het paard aan mij te verkopen via de verzekering. Hij heeft gewoon de opdracht gekregen van de verzekering om het paard op te halen en te slachten. De eigenaresse en de veearts zijn degene die het paard laten afkeuren. Dus die zijn in mijn ogen fout. Al moet ik zeggen dat ze de eigenaresse het een en ander hebben wijs gemaakt. Die weet namelijk niet dat het paard geslacht gaat worden.

Het probleem ligt nu de bij de verzekering. Maar mag die wel een paard wat afgekeurd is verkopen aan een onafhankelijk persoon. Dat is de vraag..........en daarnaast willen ze dat wel!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:53

Het paard is dan van de verzekering...Ik dacht dat alleen een eigenaar een paard van hen terug kan kopen. Het lijkt mij erg sterk dat het dier alleen op luchtzuigen is afgekeurd. Vreemd. Misschien maken ze een uitzondering?
Heel veel succes. Ik hoop dat je het paard alsnog kunt kopen!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:09

Het lijkt mij toch dat iedere paardeneigenaar weet dat bij afkeuring en inname door verzekering het paard naar de slacht gaat?
Ik denk dat het paard of meer heeft gemankeerd dan alleen het luchtzuigen of er is hier een behoorlijk misselijk spelletje gespeeld!
Tuurlijk hoop ik zowel voor jou als voor het paard dat het dier bij jou nog een aantal heerlijke jaren zal hebben!
Alleen weet ik niet hoe het zit als jij dit paard nu zou willen verzekeren?
Als een paard eenmaal afgekeurd is ,komt zo een paard geen enkele verzekering meer binnen,deze paarden staan geregistreerd!
Succes er mee,ik zal voor jullie duimen!
Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:12

Ik verzeker mijn paarden nooit! Dus dat is het probleem niet. Daarnaast kennen wij ( want het is in deze kwestie niet alleen ik) het paard haar hele leven al. Het dier heeft nooit wat gemankeerd en is rontgenologisch 100% in orde. Dus dat is de kwestie niet.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:14

Het paard kan wel degelijk op luchtzuigen worden afgekeurd, er kwam bij ons ook een veearts die verkondigde dat paarden die luchtzuigen overkoopbaar zijn......
Dan maken ze er gewoon een verhaal van dat ie koliek ervan krijgt etc.

Pipo, kijk ff naar je PB van mij, misschien, je weet t nooit, kan ik iets doen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:44

Natasha schreef:
Het paard kan wel degelijk op luchtzuigen worden afgekeurd, er kwam bij ons ook een veearts die verkondigde dat paarden die luchtzuigen overkoopbaar zijn......
Dan maken ze er gewoon een verhaal van dat ie koliek ervan krijgt etc.

Pipo, kijk ff naar je PB van mij, misschien, je weet t nooit, kan ik iets doen.


Je zegt precies wat er gebeurd is. Er word inderdaad verteld dat de merrie er vaak koliek van krijgt. Dit is overigens niet waar.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:26

Rare gang van zaken! Zou idd snel de verzekering benaderen met je verhaal. Mochten ze eerst niet vatbaar zijn, dan kan je zeggen dat je dit echt een absurde set vindt en dat je de media opzoekt en een artikel laat schrijven als er niets te regelen valt! Wellicht zijn ze daar gevoelig voor!
Ook apart dat ze daarop wordt afgekeurd, temeer omdat ze steeds lastiger doen met afkeuren tegenwoordig. Begrijp dat dit de merrie is die bij commercieel staat? Is een heel leuk paard. Wel een ongevoelige eigenaar, begrijp niet dat ze zo kan handelen. Getuigt niet van veel dierenliefde; dan zou je het paard liever weggeven voor een goed tehuis ipv op de centjes zitten.
Sterkte en suc6!
Laat je nog even weten hoe het gaat met je onderhandeling met de verzekering enz?!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:30

hoe is het afgelopen met die merrie?

trotse moeder van 2 prinsesjes

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:11

Het is toch niet te geloven! Stelletje idioten die er rondlopen! Als je alle paarden af kan laten keuren die zuigen dan ben je nog wel een maandje bezig!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:20

Ik zou de naam en registratie van de arts willen hebben die het paard afgekeurd heeft en daarmee dreigen Haha! Haha!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:24

Toch nog even iets wat ik zeggen wilde,bij luchtzuigen krijg je een uitsluiting voor de verzekering,dus het paard word wel opgenomen maar het luchtzuigen word uitgesloten!
Hoe kan ze ze het paard dan nu hiervoor laten afkeuren,naar mijn idee keert de verzekering dan niet uit!
Nou ja ik hoop dat het vandaag allemaal goed komt en dat het paard lekker bij jou terecht kan!
Groetjes Lundi

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:53

ja klopt lundi ik ken alleen wel 1 verzekering die het uitkeert en dat is van bierum. mara dan moet hij wel een band om hebben. heel vaag.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:03

ik heb zelf ooit een paard teruggekocht van de verzekering. was vrij makkelijk daar het een onderlinge verzekering was.

ik hoefde alleen aan te tonen dat ik er niet mee ging fokken en mocht haar voor de helft van de waarde terugkopen.
bovendien kregen ze een behoorlijk geldbedrag in handen en daarvoor zwichten toch wel een aantal mensen....

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 09:04

Misschien is hij later gaan zuigen en deed hij het bij opname in de verzekering niet? Maar het blijft raar.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:59

Pipo weet je al wat meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:25

Vanavond weet ik pas meer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers