Ik heb een vraag over een wondje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mistral1209

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: zoetermeer

Ik heb een vraag over een wondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 19:43

Wie o Wie kan mij ff helpen..........mijn paard is getrapt maar heeft nu een lelijk wondje op haar bovenbeen. er zit heel veel vocht op haar knie en om dat wondje is het kei hard ze loopt niet kruepel maar de dierearts zei dat ik het wondje moest uitknijpen en dan goed schoonmaken......maar het punt is ik kan het wondje niet uitknijpen want het is hard en er komt geen puch uit......wie o wie weet er wat voor of heeft advies voor mij.........en de da zegt gewoon dat ik het 5 dagen moet aankijken Verdrietig maar dat zie ik niete cht zitten dus als je wat weet hoor ik het graag

i love my horse .....


Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:14

Als je het wondje eerst een poosje afspuit, wordt het korstje erop vanzelf week. Dan kan je het makkelijker schoonmaken.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:41

Goed afspuiten en schoon houden. Je zou er evt wat groene leem op kunnen doen om te voorkomen dat de vliegen erop gaan zitten en er zo extra bacteriƫn in komen (dit werkt als pleister). Als het een harde bult is, is dit een reactie op de trap. Vaak gaat dit vanzelf na een tijdje weg (wordt door het lichaam afgebroken). Als het pus is wat erin zit, is het vaak zacht en warm.

Mendi

Berichten: 2278
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:12

Je neemt een schuursponsje (met zo'n harde groene kant) en wat betadineoplossing erop en dan goed boenen tot alle harde randjes weg zijn en de wond mooi open en rood is. Daarna goed afspoelen met water.
Het klinkt onwaarschijnlijk Verward , maar daardoor genezen de wondranden weer mooi en groeien ze langzaam naar elkaar toe.
Mijn paard is vorig jaar ook getrapt en had een aantal wonden aan de binnenkant van zijn achterbeen zitten Huilen . Deze hebben we op dezelfde manier schoongemaakt en telkens weer opengeboend en nu is het prachtig genezen Haha! .
Voor eventuele vragen zou ik je aanraden even met je dierenarts contact op te nemen. Succes ermee!!

Bessy, Neala, Hazel

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:57

een zachte genezer is een slechte genezer, heb ik altijd geleerd dus : goed boenen OK dan!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:35

schoon houden is het een klein wondje of een wond?????


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lauke, MariskaFally en 5 bezoekers