Boett deken bij warm weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Boett deken bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 19:03

Hoi,

Mijn pony heeft lichte zomerexceem, en omdat ik hem deze zomer dag en nacht buiten wil houden wil ik een boettdeken bestellen. Nou kan ik kiezen tussen een licht bruine deken, en een hele donkere (bijna zwart volgens hun). Nou vind ik een donkere deken mooier bij mijn pony staan, maar vraag ik me af of het nog een verschil uitmaakt qua kleur bij warm weer. Dit vind ik wel belangrijk om rekening mee te houden, omdat hij deze deken dus praktisch de hele dag om heeft tijdens de zomer. Zou zo'n donkere deken warmer zijn dan een lichte deken? Heeft iemand hier sowieso ervaring mee, een boettdeken bij warm weer?
Alvast bedankt,

Dong

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:08

als ik een zwart t-shirt aanheb, heb ik het sneller warm dan in een lichte.

dus je wil je pony helpen, koop dan een lichte en kijk niet naar wat nou mooi staat..

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 19:19

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar ik weet ook niet hoe donker de deken in het echt is (heeft iemand hier misschien een foto van een donkere boettdeken).

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:14

Volgens mij maakt het niet zoveel uit qua warmte. Mijn paard heeft namelijk afgelopen zomer ook een boett (donkerbruin) opgehad en heb haar nooit warm/bezweet uit het land gehaald, zelfs niet met volle zon en 30 graden... Deze zomer ga ik het zonder proberen omdat ik denk dat het misschien een eiwit-allergie is in plaats van eczeem.
groetjes Marjolein

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:34

wauw,wil je echt je pony dag en nacht de gehele zomer met een deken laten staan?

krijgt het paard geen jeuk en schuurplekken om 24 uur per dag met een deken te lopen?

waarom zet je hem s'nachts niet op stal zonder?

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 22:44

Mijn pony loopt veel liever buiten dan dat hij op stal staat.
Verder is de boettdeken hiervoor bedoeld en wat ik gelezen heb op Internet (en ook op Bokt) krijgen paarden hier als het goed is geen last van, dus geen schuurplekken of jeuk.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:41

Shetta onze pony met exzeem loopt ook de hele zomer met Boett deken om en ook zij heeft een donkerbruine en net zoals marjoEisla heb ik haar ook nog nooit bezweet uit het land gehaalt.

Casanova van deze deken krijgen ze geen schuurplekken, het is namelijk een soort pyama die je aantrekt er zitten dus geen sluitingen aan de voorkant.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:18

aha,weer wat geleerd..

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:18

Ze kunnen dus wél schuurplekken krijgen als je de juiste maat niet hebt. Zorg er dus absoluut voor dat de deken niet strak zit! Mijn pony had bij haar schoft veel haren afgeschuurd omdat hij daar te strak zat.. Nu hebben we dr een lappie stof tussen gezet en zit ie losser..

En Casanova, sommige pony's trekken het echt niet om ze op te stallen in de zomer. Eisla brak de stal echt af dus..

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:54

bovendien paarden die echt zomer exeem hebben kan je niet op stal zetten , want die schuren meteen hun hele lijf kapot tegen de muren van de jeuk. dus nuiten laten die paardjes en alles waar ze zich aan kunnen schuren weghalen. we hebben er een op stal met boettdeken en die zit zelfs op haar kont in de wei en draait rondjes om haar kont te jeuken. echt zielig