Paard stijf en kreupel zonder vindbare oorzaak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:24

Laarakkers is een man en heet Erik, geen Rodinde. Steffie is een van zijn medewerkers. Bij meerdere paarden die ik ken heeft zij goed geholpen.

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 18:28

Jetta schreef:
Laarakkers is een man en heet Erik, geen Rodinde. Steffie is een van zijn medewerkers. Bij meerdere paarden die ik ken heeft zij goed geholpen.


Ik doelde uiteraard op het berichtje van Kimberly.

Ik weet dat Erik een man is Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:45

je verhaal komt mij bekent in de oren voor. ik had ooit een merrie van toen 16 jaar. was konstant kreupel dan voor dan achter dan 4 benen. benen waren verder goed op de foto's. zij kon ook niet goed voltes draaien. zwenkte helemaaluit. rechtuit ging prima. toen zijn we naarde kliniek gegaan. en daar kwamen we er achter dat ze ataxie had. je kan dat zelf ook kontroleren door de benen te kruisen en als ze dan gauw terug zet is het goed, maar als ze blijven staan niet. en door slangen volte te stappen en als je ze dan uit ziet zwenken is het ook niet goed. je kan ook je paard rechtuit laten draven en aan de staart uit balans trekken. ze moeten zich heel gauw herstellen, die van mij bleeefwel 5 passen zo scheef lopen.

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 17:33

Alikesflame schreef:
je verhaal komt mij bekent in de oren voor. ik had ooit een merrie van toen 16 jaar. was konstant kreupel dan voor dan achter dan 4 benen. benen waren verder goed op de foto's. zij kon ook niet goed voltes draaien. zwenkte helemaaluit. rechtuit ging prima. toen zijn we naarde kliniek gegaan. en daar kwamen we er achter dat ze ataxie had. je kan dat zelf ook kontroleren door de benen te kruisen en als ze dan gauw terug zet is het goed, maar als ze blijven staan niet. en door slangen volte te stappen en als je ze dan uit ziet zwenken is het ook niet goed. je kan ook je paard rechtuit laten draven en aan de staart uit balans trekken. ze moeten zich heel gauw herstellen, die van mij bleeefwel 5 passen zo scheef lopen.


Hij slingert niet. Laat zijn achterbenen juist staan. Alsof hij ze vergeet op te tillen... Scheve mond

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:58

tel van Erik en Steffie kan je vinden onder dierenkliniek Den Hoek in Zeist

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:41

ja hij sloft bedoel deed die van mij ook, maar kan natuurlijk heel goed iets anders zijn vooral als hij niet slingert

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 11:36

Alikesflame schreef:
ja hij sloft bedoel deed die van mij ook, maar kan natuurlijk heel goed iets anders zijn vooral als hij niet slingert


Nee hij sloft niet, hij laat ze echt staan! draait dan met zijn voorbenen om en laat zijn achterbenen staan, totdat hij bijna omvalt, dan denkt hij: O oliebol, heb er nog twee! En dan zet hij ze erbij... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:48

Weet je zeker dat je een goede hoefsmid hebt? Misschien heeft hij pijn aan zijn voeten. Kan alleen in een kliniek getest worden. Voetjes worden verdoofd en als hij dan lekker gaat lopen, weet je waar je aan toe bent.

Elke hoefsmid zal van zichzelf zeggen dat hij goed werk aflevert en dat er niks mis is. Spreek helaas uit ervaring, dure en slechte ervaring. Arm zielig paard met pijnlijke voeten, eten, glanzen, vrolijk de hele ratteplan, maar au,au. Hij is heel raar gaan lopen en kreeg last van zijn rug, logisch.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:44

Voer je niet te (eiwit)rijk? Heb je ongetwijfeld al onder de loep genomen, maar ik haal het toch even aan, want het klinkt als een toxische aandoening in de spieren. Maar het kan natuurlijk van alles zijn.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 15:07

Kan er niet iets in de hoef zitten? Het paardje van een vriendin van me had ook van die vage klachten. Ze bleef er maar mee bezig. Uiteindelijk is er een hoefsmid bij geweest, die natuurlijk bekapt en beslaat. Ik weet ook niet precies wat dat allemaal in houdt, maar die heeft het paardje iig bekapt en toen kwamen er 2 kleine bloedinkjes tevoorschijn in de rand van de hoef die op het ijzer staat. Een soort likdoorn bij paarden die dus zo nu en dan flink irriteerde. Doordat ze dus anders ging lopen om die voet te ontzien heeft ze er wel een overbelaste schouder aan overgehouden, waardoor de klachten dus steeds weer terugkwamen.
Maar goed, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar heel veel succes met je paard!

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 17:30

Tnx allemaal
LDRD Goede tip, hij krijgt inderdaad wel 2 x pd kuil. Kan ik hierachter komen door bloed te laten prikken misschien?
Er zit niks in de hoef.
Voeten zijn verdoofd geweest. Hij staat op t moment zonder ijzers. Mijn smit is echt top, en geloof me ik heb een paar slechte gehad hoor!! Hij staat ook volgens de kliniek super op zijn voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:45

Je kunt idd door bloed te laten prikken het eiwitgehalte laten bepalen.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:45

Ik zou bloed laten prikken en laten kijken of hij geen last heeft van een vitamine E gebrek. Dan vertonen ze ook dat soort verschijnselen nl. Je moet dan Vitamine E en selenium voeren als ik het goed heb.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:36

Ik heb met mijn paard iets soortgelijks gehad.Ongeveer een jaartje of 5 lang...5 artsen bijgeweest,een ieder zei wat anders.Ik kon helaas geen foto's en/of scan laten maken omdat mijn paard als de dood is op/voor de trailer.We hebben toen aangepast hoefbeslag laten aanmeten en toen ging het stukken beter.Voor een tijdje dan.Sinds vorig jaar januari is het helemaal mis.Voor een ander onderzoek moesten we bloed laten prikken en daar kwam iets uitrollen.Spierbevangenheid.
Het is inmiddels chronisch omdat het nooit goed behandeld is.
Bovenstaande reacties werden bij mijn paard ook allemaal vastgesteld,maar nu is dus pas duidelijk wat het is.
Laat je paard goed onderzoeken lijkt me,het kan van alles zijn,maar niet onverstandig om bloed te laten afnemen lijkt mij.

Heel veel succes en sterkte ermee!

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:57

JewelFamke schreef:
Ik heb met mijn paard iets soortgelijks gehad.Ongeveer een jaartje of 5 lang...5 artsen bijgeweest,een ieder zei wat anders.Ik kon helaas geen foto's en/of scan laten maken omdat mijn paard als de dood is op/voor de trailer.We hebben toen aangepast hoefbeslag laten aanmeten en toen ging het stukken beter.Voor een tijdje dan.Sinds vorig jaar januari is het helemaal mis.Voor een ander onderzoek moesten we bloed laten prikken en daar kwam iets uitrollen.Spierbevangenheid.
Het is inmiddels chronisch omdat het nooit goed behandeld is.
Bovenstaande reacties werden bij mijn paard ook allemaal vastgesteld,maar nu is dus pas duidelijk wat het is.
Laat je paard goed onderzoeken lijkt me,het kan van alles zijn,maar niet onverstandig om bloed te laten afnemen lijkt mij.

Heel veel succes en sterkte ermee!


Thanks!

Klinkt aannemelijk... Heb je je paardje nog? Die van mij heeft ook allerlei aangepast beslag gehad. Soms hielp het even. Maar bij de siliconen gingen zijn voeten zo rotten dat we dat er maar onder vandaan hebben gehaald. Hij werd er toch niet beter van. Ook zooltjes met vlas hielpen niet. Leren zooltjes, leren rand onder t ijzer enz enz...

Ik ga toch maar bloed af laten nemen. Ik houd jullie op de hoogte wat er uitkomt!

Lachen

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:59

Jolande schreef:
Ik zou bloed laten prikken en laten kijken of hij geen last heeft van een vitamine E gebrek. Dan vertonen ze ook dat soort verschijnselen nl. Je moet dan Vitamine E en selenium voeren als ik het goed heb.


Heeft hij ook een tijd gehad. Hij kreeg magnesium poeder om hem wat kalm te houden afgelopen winter. Omdat hij steeds op rust moest en dan weer opbouwen. Had geen zin om van 1.75 m op de grond te vallen Knipoog

Magnesium is vit. E en selenium aan toegevoegd anders werkt het niet.

Merkte qua beweging geen vooruitgang.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:52

Hoi,

Ik heb mijn paardje nog steeds,gelukkig.Ze gaat wel hard achteruit,vooral afgelopen winter (koud) was echt een ramp.
Heb verschillende momenten gehad dat ik dacht dat het afgelopen was.
Ze is ook al 20,maar toch.
Ik denk dat het zeker de moeite waard is om bloed af te laten nemen,al is het wel vrij prijzig.
Bij mijn paard is 4 keer bloed afgenomen in een periode van 2 maanden om vast te stellen of het chronisch was ja/nee.

De eerste keer was na 15 min. (lichte) arbeid.Uitslag: verhoogd CPK,wat duidt op spierbevangenheid.
De tweede keer was in rust.Uitslag: verhoogd CPK,iets minder dan na arbeid,maar nog hoger dan het hoort te zijn.
De derde was na een half uur (lichte) arbeid.Uitslag CPK,verhoogd,nog meer dan de eerste 2 keren.
Vierde keer werderom gewoon in rust,ook weer te hoog.
Daaruit werd dus afgeleid dat het bij mijn paard chronisch is,wat kan gebeuren als er geen goede behandeling plaatsvindt na de eerste constatering van spierbevangenheid,ookwel maandagziekte of tying-up.

Heb je weleens op de urine van je paard gelet?Als het donker gekleurd is,kan hij of zij een aanval hebben (gehad).Zo zijn er nog veel meer dingen.Bij mij viel alles op z'n plaats,na jaren peesblessures,hoefbevangenheid,hoefkatrol en ga zo nog maar even door!

Probeer je zoekmachine op internet eens,zo ben ik er veel over te weten gekomen!
Overigens krijgt mijn paard wel vitamine E en selenium bij,daar reageert ze vrij goed op.Niet dat het nou super verbeterd,maar iets wel.
Ik ben gestopt met rijden en ze is nou fulltime met pensioen.Ook omdat ze al 20 is,maar ook dus door de spierbevangenheid.

Heel veel succes ermee,laat je de uitslag even weten?Ben benieuwd wat eruit komt.Ik kan me herinneren dat het zo'n 150 euro Verdrietig per keer was,maar ja,we weten nu wel wat ze heeft! Sterkte!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:24

Volgens mij kan je hier toch ook niet echt wijzer van worden...Iedereen heeft wel een idee, Ik dacht zelf aan artrose omdat dat nu bij mijn paard is vastgesteld, die liep ook niet goed en dat verhaal heeft overeenkomstem met dat van jou. Maar het duurde máánden en vele vele onderzoeken voordat we tot deze conclusie zijn gekomen, dus volgens mij is er maar 1 tip en dat is toch gewoon richting kliniek gaan...

Succes!!

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:06

als je het allemaal zeker wilt weten maak je een afspraak bij de uithof en vertel je het probleem. Zij blijven net zolang doorzoeken tot ze hebben gevonden wat hij mankeert. Als dat dezelfde dag niet lukt(maak gewoon vroeg een afspraak dan ben je de eerste) dan blijft je paard daar . Ze zijn echt heel goed en blijven dingen uitsluiten met onderzoeken tot ze iets vinden

chanty94
Berichten: 168
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:29

Wie is uithof? (Domme vraag zeker...)

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:54

In Utrecht zit een kliniek en dat heet de uithof

ajieto
Berichten: 93
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:37

Als een van de eerste reacties staat die van Bets over Antoine de Bodt, ik denk toch dat dit echt helpt voor jou, Mijn buurvrouw heeft hetzelfde gehad met 1 van haar paarden, en lest nu bij Antoine de Bodt.
Ze heeft imiddels 2 paarden die ook hetzelfde hadden erbij gekocht, omdat ze anders weg moesten voor de slacht, en ze liepen binnen een week niet meer kreupel.
Anders kan je eens bij een clinic gaan kijken, 11 Juni geeft hij een clinic in Ermelo.
Er zijn heel veel paarden die op deze manier kreupel lopen, zonder aanwijsbare reden. En je kan altijd eens gaan kijken, misschien is het toch wat voor je!
succes!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:43

boontje schreef:
tel van Erik en Steffie kan je vinden onder dierenkliniek Den Hoek in Zeist


Nope, zit in De Bilt. Op www.holistischdierenarts.nl kun je meer vinden.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:55

Overigens is Steffi onlangs van de kliniek gegaan en voor zichzelf begonnen. Je kunt haar en haar nummer vinden op www.xs4all.nl/~ambrac/

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:28

Voor je eventueel naar Antoine de Bodt zou gaan zou ik die rug van je paard eens goed laten checken.
Niet eerder de les nemen totdat er iets bekend is of dat ze er echt niet uitkomen.(dat zegt ie zelf ook!)

Het klinkt ook wel alsof er een zenuw bekneld zit, dan verdwijnt het gevoel in de benen.
Heb je al eens een ostheopaat gehad?

Maar het bloed eens laten checken en naar een goede klniek gaan lijkt me toch ook verstandig.

Succes ermee en laat even weten hoe het gaat.