Trillende spieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Trillende spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:24

Toen ik vanavond bij mijn pony langs ging, schrok ik behoorlijk. Het leek haast alsof hij het koud had, hij stond namelijk helemaal te trillen. Toen ik beter keek, zag ik dat zijn spieren onder zijn schouder, en bij zijn flanken heel erg trilden (een beetje zoals het vliegen wegjagen in de zomer, maar dan constant en heviger).
Een beetje in paniek belde ik de dierenarts, omdat het me niet helemaal lekker zat. Zij zei dat ik hem moest temperaturen, kijken of hij goed at en of hij mestte. Gelukkig was de temperatuur normaal, hij at goed. Ik kwam erachter dat hoe meer hij bewoog, hoe minder het trillen werd. Dus ik heb hem even een paar rondjes laten draven, direct daarna stond hij stil en begon hij te mesten. Na nog een aantal rondjes was het trillen weg, ik helemaal opgelucht Lachen
Maar goed, nu weet ik nog niet wat het geweest is. Herkent iemand dit of weet iemand wat het was of waar het door kwam?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:44

Ik heb wel eens gehoord dat een pony het kreeg die op de wei had gestaan en heel heftig reageerde op het eiwit in het gras, maar ik weet het fijne er niet van...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:44

kou

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:49

Hm, dat was het allebei niet. Hij staat al 3 jaar dag en nacht op de wei, waar geen gras staat op het moment trouwens (krijgt wel hooi natuurlijk) en hij had het zeker niet koud. Dus het moest toch iets anders geweest zijn, nog meer suggesties?

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 04:19

misschien is er net voordat jij kwam iets gebeurd waardoor je paard erg geschrokken is en "aan de kletter"is geweest, als zo'n paard dan ineens stil staat kunnnen zijn spieren gaan trillen, dit gaat dan met een goede "cooling down "weg. het paard waar ik op rijd heeft het ook weleens na een heftige galop wanneer hij plots stopt om een hap gras te nemen of aan zijn been te jeuken of zo.

Koetie

Berichten: 272
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:10

Hee, dat kan het heel goed geweest zijn! Want nadat hij een beetje had gedraafd was het weg, bedankt!