*dik been, iets warm niet onregelmatig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 09:56

Gisteren ochtend is Never in de stapmolen geweest en was alles normaal. Gisterenavond van stal gehaald met een dik been LA. Huilen Waarschijnlijk is er dus iets op stal gebeurd. Het been blijft ook na het stappen dik (slink wel iets) het is aan de binnenzijnde net boven de kogel iets warmer. Hij loopt niet onregelmatig. Vanmorgen maar weer gestapt en afgespoten met koud water. Maar hoe nu verder, wat zou het kunnen zijn. Dat het dik blijft na het stappen en het wat warmer is zint me niets.


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:54

Haai Femmy, eigelijk weet jij wel wat je te doen staat.. de dierenarts laten kijken...

Ik denk dat je paard zich verstapt heeft en dat je hem gewoon een week of twee rust moet geven. Vaak zakt het na een week al gewoon af en is hij na twee weken weer prima. Je kan Arnica D6 druppels geven (bij de drogist koop je dat, 8,--) wat helpt de zwelling te laten verdwijnen. Lekker stappen op het harde twee keer daags en twee keer daags afspuiten de eerste dagen.
Denk dat het dan wel wer over is, als het werkelijk verstapt is.
maar wil je zekerhied, toch de dierenarts raadplegen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:38

Bij mijn pony zat het aan de buitenkant boven kogel, nu is 5 daen later en het is weer helemaal weg... Misschien gat het bij jou ook snel weer over. Sterkte

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 10:19

Ik heb vanmorgen de dierenarts laten komen.
Hij liep gelukkig regelmatig en het blijkt een kneuzing te zijn. Hij heeft wel een spuit gehad en ik heb gel om in te masseren. Even een week stappen en dan moet het weer goed zijn. Ik hoop het maar. Dit weekend dus niet naar wedstrijd. De 29ste moet hij met het Orun examen meelopen dus als hij dan maar weer helemaal goed is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Marigo, QuintyKelly en 13 bezoekers