Achterhand ineens scheef achter de voorhand...

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hobbelpony

Achterhand ineens scheef achter de voorhand...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 21:55

Gisteren reed ik met een pony wie ik al een tijdje rij in het bos. Ineens merkte ik in een rustig galopje een vreemde beweging op. Na een tijdje merkte ik het weer, en voelde ik dat de achterhand er dus niet meer recht achter zat. Dat wisselde af tussen links en rechts erachter. Het was alleen in de rustige galop, in stap, draf en snelle galop gaat ie wel gewoon recht vooruit. En pijn leek hij ook niet te hebben; oortjes naar voren, en steeds weer willen galopperen.
Meteen nadat we terug kwamen ging hij staan plassen. Volgens de mensen op stal daar kon het daar makkelijk van komen. Of hij zou zich verstapt hebben over boomwortels. Of het kwam van het stoeien met de jonge hengsten in de wei.
Maar toch, ik dacht dat ik wel eens gehoord had dat zoiets door veel ergere dingen konden komen, maar weet dus even niet meer waarvan.
Vandaag ging het wel een stuk beter, in die rustige galop ging hij wel weer gewoon rechtdoor, alleen na de bochten ging ie weer even scheef, maar dat ging na een tijdje weer goed.
Ik hoop dat jullie me kunnen zeggen of ik hier nou zorgen over moet maken of niet...

Groeten, Natasha

hobbel-hobbel-hobbel

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:53

Ik heb het een keer meegemaakt met een jong paard.
Die leek ook iets heel ergs te hebben, was ook buiten.
Naar huis gereden, en ging daar ook staan plassen, daarna leek ie het ook nog een paar keer te doen in die week daarna, maar is later nooit meer gebeurd.
Ook nooit achter gekomen of het nou echt door dat plassen kwam, dus ik ben nu ook wel benieuwd of iemand weet waardoor het kan komen.
Zijn wel verschillende redenen te bedenken dacht ik, maar zoiets tijdelijks... Ik vond het wel vreemd!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Hobbelpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:07

En verder weet niemand dus wat het kan zijn geweest?
Nu doet ie het niet meer, maar tot gister was het toch nog zo af en toe even.
Ik vind het nog steeds vreemd, dus als iemand mij een verklaring kan geven voor dit geval, dan zou ik toch nog wel heel blij zijn !!

hobbel-hobbel-hobbel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie