paard wil haast niet meer eten .

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

paard wil haast niet meer eten .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 21:54

altijd als ik aankom op stal neem ik altijd wat lekkers mee voor mijn paard een appel of paar penen ofzo , en dan na het rijden krijgt ie mueslie als beloning en penen in het begin at hij die muslie wel maar nu niet meer , en zijn avondeten 1 emmer slobber wil die vaak ook niet meer eten hij eet wel een paar hapjes maar dan hoeft ie niet meer en laat ie het staan dan haal ik het eruit en geef ik hem 2 kilo biks dat at ie de eerste week wel maar nu ook niet meer zo anthousiast , nu heb ik het zo gedaan geef hem een halve emmer slobber en een kilo biks , begin at ie dat wel , maar nu ook niet meer zo , het lijkt wel of hij het niet meer lekker vind ofzo er is ook niks met zijn tanden want penen en brood hooi enzo appels eet hij wel , wat zou dit kunnen zijn .?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:55

Kan best zn tanden zijn hoor, misschien heeft ie pijn met eten maar wil ie dat voor de dingen die hij echt lekker vind nog wel doorstaan.. Was bij t paard van een vriendin van mij ook zo, die bleek grote haken te hebben. Er zit iig iets niet goed dus zou er een DA bij halen als ik jou was..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:16

als het zijn tanden niet zijn , dan denk ik eerder aan verwennerij, laat zijn tanden eens goed nakijken op haken !
ik zou niet zozeer aan een ziekte denken, omdat hij brood, appels en penen wel eet
laat de muesli, slobber enzo eens achterwege!
heeft ie helemaal niet nodig, leer hem gewoon zijn brokken op te eten en evt als beloning, of als extra's de wortels enzo.
je kunt zelf ook een beetje checken of ie haken heeft, als hij zijn kaken op elkaar heeft, en jij drukt met je vingers op zijn eerste kiezen ( stukje onder het jukbeen) en hij opent zijn mond, dan heeft ie vrijwel zeker haken!
want als ie haken heeft dan zijn zijn wangen meestal ook beschadigd en daarom reageert hij op de druk van jouw vingers Knipoog

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:21

Kijk even of ie koorts heeft !

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:40

Een halve emmer slobber én een kilo biks?
Is dat niet te veel?

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:55

uuhm, mijn paard krijgt minder dan een kilo bix (ik rijd recreatief) en hooi, en is nog nooit omgevallen en word trouwens ook wel wat te dik Lachen
ik denk dat hij gewoon geen honger meer heeft na al dat eten!! hij krijgt wel heel veel!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:06

mijn paard is vanmiddag behandeld bij de tandarts!!
die komt gemiddeld 2x per jaar op stal!
hij had weer erge haken en had last met eten...maar ja..wat je lekker vind eet je toch op natuurlijk! Vingers aflikken
ik was 60 euro kwijt en hij is bijna 3 kwartier bezig geweest met merano!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:09

ik weet niet waar je woont,maar ik heb ff zijn kaartje erbij gepakt voor je!
richard e. van dordrecht
equine dental technician
geerlaan 21 2981 ap ridderkerk