Joplin hoge koorts en erg ziek :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Joplin hoge koorts en erg ziek :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 09:30

Gistermiddag was hij nog heel vrolijk. Gewoon hinniken en vrolijk uit z'n ogen kijken. Dus ik opgetuigd voor het longeerwerk. Hij begon goed maar ging steeds trager lopen. Ik had hem nog geprobeerd wat op te peppen. Maar hij wilde echt niet. En ademde snel en een beetje onregelmatig.
Ik ben maar gaan stappen in de binnenbak. Toen ging hij ineens een beetje zwalken. Hij wilde geen pepermuntje Afbeelding Dan is hij echt ziek, dacht ik.
De dierenarts zou toch al komen voor controle, dus ik had de praktijk gebeld om te vragen of ze wat eerder langs kon komen omdat ik dacht dat hij niet zo lekker was.
Ondertussen Joplin op stal gezet en getempt. 40,5!!!! Hij wilde niet meer op zijn rechterbeen staan, en stond maar wat te zwaaien, z'n staart was slap. En z'n neus begon te lopen. Wittig snot.
Ik was echt compleet in paniek. Ondertussen belde de DA mij op, die kreeg een overstuur Caro'tje aan de lijn, ik zei snikkend wat ik zag en ze was er binnen 10 minuten.
Hij liet ook nog even zien dat zijn mest iets dunner was dan normaal...

De DA wilde hem zien lopen en dat vond hij niet erg leuk. Paar S bochtjes moeten lopen en ze heeft hem geprobeerd om te trekken en duwen, maar dat corrigeerde hij goed. Hij zwalkte alleen.
Klieren bij zijn keel waren niet opgezet, maar zijn ademhaling werd gelijk weer onregelmatig van de kleine inspanning en een beetje snijdend. Ook zijn hartslag was flink verhoogd.

Ze heeft bloed afgenomen en hij heeft 5 spuiten antibiotica gehad en diareeremmer. Ze kon me min of meer geruststellen omdat er geen diaree past in het rhino beeld, en er geen neurologische tekens zijn. Het zwalken en wankel op de benen staan komt waarschijnlijk door de hoge koorts.
Het moet in ieder geval een virus zijn omdat het zo achterlijk snel ging. Maar welk Verward

's avond was de koorts al aardig gezakt, om 18.00 had hij 39,1 en om 20.00 en 22.30 38.0. We hebben twee keer de dekens moeten verwisselen omdat ze doorweekt waren met zweet.
Maar z'n eetlust was weer optimaal, hij was het er niet mee eens dat hij minder kreeg. En hij stond ook weer gewoon op 4 benen.

Vanochtend was zijn temperatuur 38.2. En nu ga ik er weer heen...
Laatst bijgewerkt door Caroline81 op 09-04-04 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...


Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:34

Veel succes, t komt vast allemaal wel weer goed!!!

Hallo??

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:38

o das minder succes ermee

Kiekeboe

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:42

veel succes inderdaad en hoop dat het alweer een stuk beter beter gaat! Ben benieuwt naar de uitslag. Wanneer krijg je de uitslag van het bloed?

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 09:44


Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 09:48

chickey schreef:
veel succes inderdaad en hoop dat het alweer een stuk beter beter gaat! Ben benieuwt naar de uitslag. Wanneer krijg je de uitslag van het bloed?

tnx.
De uitslag van de bezinkingswaarde(oid) krijg ik straks, als het goed is. De rest kan wat langer duren ivm de paasdagen.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 14:44

Vanochtend is de DA weer geweest (een andere overigens)
Die spoot er weer een zooi antibiotica en koortremmers in. Hij loopt verder weer normaal, in stap tenminste, draf hebben we nog niet geprobeerd.
De uitslag van het bloedonderzoek duurt nog wel ff. Bezinking doen ze kennelijk niet bij paarden Verward
Hij wordt ook weer wat baldadiger gelukkig. Gisteren kon ik hem gewoon los op het erf laten staan en hij verzette echt geen stap. Hij heeft daar een uur onbeweeglijk in het zonnetje gestaan terwijl ik aan het uitmesten was. Af en toe murmelde hij wat tegen me, zo schattig.
Vanmiddag wilde hij zowaar weglopen Knipoog
Zijn temperatuur is nu 37,3. Dus das heel netjes maar dat mag ook wel met zoveel koortsremmers erin.
Morgenochtend komt de DA weer.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:02

Bah, wat vervelend... hoop dat ie snel weer de oude is! Ben wel erg benieuwd naar wat voor een virus/bacterie hij heeft...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:56

He getver, het zit jullie niet mee! Veel sterkte ermee! Knipoog

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:42

ja dat klinkt voor mij bekend in de oren . Mijn haflinger heeft dezelfde kenmerken gehad , ook 40° koorts , suf , wel nog eten geen probleem , bloedonderzoek gedaan =alles normaal . DA wist het uiteindelijk zelf niet meer van wat het nu kon zijn , hij begon te denken aan een of andere abces ?in zijn hoofd? kan u vertellen dat waren de verschrikkelijkste onrustigste dagen ooit , u paard zo ziek zien , koorts die daalt mja door de koortsremmers maar zonder had die toch weer hoge koorts
kosten van heel de periode =750 EUR
tot dat hij gewoon zo eens ===:= dwars over zijn ruggengraat neep en hij daar dom weg niet op reageerde normaal trekken ze hun rug op naar beneden en dat deed hij niet . Dus na al die dagen (weken) van een doodziek paard te zien die eigenlijk hopeloos begon te worden werd alles duidelijk conclussie was (door die simpele neep was alles duidelijk)
wormanurisma of bloedwormen (raar maar waar niet in het bloed gevonden)
dus voor u en u paard probeer die neep eens uit wie weet heb je geluk bij een ongeluk en is het dat en kunnen ze er zeer rap iets aan doen
als je niet weet wat die neep is en waar je die juist moet geven pb maar even heb er zo een tekening bijgemaakt van ===:= puntjes stellen dan vingers voor en goed nijpen

veel succes
en hou me op de hoogte

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:43

ok puntjes zijn dus niet ===:= maar = = = : = =

Levita

Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:39

Heel veel sterkte toegewenst! Hopelijk komt snel alles weer goed!

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 08:19

Ben benieuwd wat het nou is....

Beterschap met je paardje!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:36

Jeetje, dat is ook ff schrikken. Sterkte !

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 16:13

Kimke schreef:
ja dat klinkt voor mij bekend in de oren . Mijn haflinger heeft dezelfde kenmerken gehad , ook 40° koorts , suf , wel nog eten geen probleem , bloedonderzoek gedaan =alles normaal . DA wist het uiteindelijk zelf niet meer van wat het nu kon zijn , hij begon te denken aan een of andere abces ?in zijn hoofd? kan u vertellen dat waren de verschrikkelijkste onrustigste dagen ooit , u paard zo ziek zien , koorts die daalt mja door de koortsremmers maar zonder had die toch weer hoge koorts
kosten van heel de periode =750 EUR
tot dat hij gewoon zo eens ===:= dwars over zijn ruggengraat neep en hij daar dom weg niet op reageerde normaal trekken ze hun rug op naar beneden en dat deed hij niet . Dus na al die dagen (weken) van een doodziek paard te zien die eigenlijk hopeloos begon te worden werd alles duidelijk conclussie was (door die simpele neep was alles duidelijk)
wormanurisma of bloedwormen (raar maar waar niet in het bloed gevonden)
dus voor u en u paard probeer die neep eens uit wie weet heb je geluk bij een ongeluk en is het dat en kunnen ze er zeer rap iets aan doen
als je niet weet wat die neep is en waar je die juist moet geven pb maar even heb er zo een tekening bijgemaakt van ===:= puntjes stellen dan vingers voor en goed nijpen

veel succes
en hou me op de hoogte

Joplin is nog steeds even gevoelig op de rug. Hij reageert gewoon op de oefeningen om de rug bol en hol te maken en zijn anus reageert op de thermometer. Verder plaatst hij zijn voeten goed en corrigeert perfekt.
Voor de zekerheid heb ik het met de DA overlegd en ik geef hem over twee weken panacur (5 dagen). Kan niet nu omdat hij pas een ivermectine heeft gehad.

Vandaag is de dierenarts voor het laatst (als het goed is) wezen spuiten. Gisterochtend had hij nog een lichte verhoging. Maar vanaf gistermiddag is het elke keer onder de 38 geweest.
Hij is alweer een stuk wakkerder, Marcel liet het stappen graag aan mij over Knipoog ump:
Vanaf morgen gaat hij weer aan de longe met slof erom. Ik hoop dat z'n rug niet te veel is verstijfd weer. Ik heb hem wel veel laten stappen, zijn oefeningen laten doen (rug bol/hol), gemasseerd en laten rollen.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:51

ok d

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:53

ok das als beter he Lachen kon het maar even zeggen , het zou gekund hebben en dan had je nog lang kunnen zoeken
veel beterschap he voor het paardje
groeten Kim

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:54

Gelukkig gaat het je paardje nu weer wat beter af!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:34

he,wat vervelend zeg dat joplin niet in orde is!!
gaat het al wat beter met hem?
hopelijk is hij weer snel de oude!!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 09:21

Hij heeft nu weer een super dikke zak, en aan een kant heel erg warm en op de buik aan die kant zit een vochtbobbel.
Piemel gisteren goed schoongemaakt(niet dat het erg vies was) en hij heeft weer antibiotica gehad.
Ik denk zelf dat het er echt in zit, maar de DA denkt dat het gewoon oedeem is.

Het schiet allemaal nog niet erg op Boos!

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:24

He, bah wat een pech zeg! Het zit je allemaal niet mee. Heeft hij nog koorts? Beterschap met je paardje.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:41

vreemd hoor,het duurt nu toch al een aantal dagen!
als je het niet vertrouwd,zou ik gewoon een andere vee arst om raad vragen.
sterkte!!!
enne... liefs van zijn neef merano!!!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 21:37

nee hij heeft geen koorts meer.
vandaag heb ik bijna 4 uur met hem gewandeld (hijg hijg Knipoog ) en nu is de zwelling duidelijk minder. DA heeft vandaag een spuit in de borst gegeven en ik moet hem nu 4 dagen zelf spuiten in de borst.
Dan moet het toch wel over zijn...

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:00

Ik wens je veel succes met het spuiten, ik zou er zelf al bij voorbaat bij gaan liggen, kun je er tegen? Scheve mond

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 22:02

nou meid,hopelijk is het dan over!!
en kan hij gezond en wel gaan genieten van de zomer!
aftellen maar enne...dapper hoor van dat spuiten!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, bamisalami, desi92, redbutton, Supertje, xSannee en 9 bezoekers