niet plassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

niet plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:41

Hallo,

Ik heb een rare vraag, maar ik heb mijn paard nog nooit zien plassen.

Ze is twee en een half jaar oud
Het is een merrie die drachtig is ze is nu 10 maanden bij mij. Maar nu ik er eens over na ging denken zie ik haar nooit plassen.

Verder is ze helemaal gezond, alleen heeft ze een snotneus. Maar volgens de da kan dit geen kwaad bij jonge paarden.

Kan het een ziekte zijn? of houd ze het gewoon in bij mij?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:24

Kan best dat ze het niet doet als jij erbij bent. Ikzelf heb ook nog nooit een merrie zien piezen in mijn bijzijn Haha! . Ruinen wel. Het lijkt wel of die overal kunnen piezen. En de mijne zeker want die piest op commando.
Als je ziet dat er piesplekken in het hooi zitten kun je er van uitgaan dat ze wel deglijk piest. Ze moet d'r plas toch ergens kwijt. Ze zal wel niet van piezen in het openbaar houden Knipoog

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:56

hey een paard moet altijd plassen zoniet krijgen ze volgens mij een hele groote buike en zet er een keer op zagsel dan weet je het snel Lachen
ik heb daar uigelijk nog nooit over na gedacht Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:48

Nou mijn merrie pieste altijd spontaan als het voedertijd was, en dat was echt zeiken wat die kon. Nagelbijten / Gniffelen
De merrie die ik nu heb die geneert zich ook niet en plast steevast als ze 's avonds op stal komt.
Mijn hengst jaarling piest zelfs op beton ...

Maar de jouwe zal heus wel piesen, of is ze extreem schoon op stal? Haha!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 20:02

haha ze zal zich dan wel schamen, en ze staat buiten dus ik kan het niet nachecken.
Tong uitsteken

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:15

Gebeurt heel vaak dat je paarden 'nooit'ziet plassen zeker in het weiland. Zou me maar geen zorgen maken, als ze niet zou plassen merk je het wel (raar gedrag)