enten voor rhino eenmalig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

enten voor rhino eenmalig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:16

Ik wil met mijn paard naar Drente maar op die stal moeten alle paarden geent zijn voor rhino. Maar als ik hem dan wil enten voor 1 keer moet ik dan ook echt 1 prik halen of moet het eerst herhaalt worden? En hoe duur is zo'n prik??

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:02

Dat is vreemd dat alle paarden tegen rhino geent moeten zijn. Eenmalig heeft het niet zoveel zin trouwens. Je zou dan een herhalingsenting moeten laten doen om het te kunnen laten werken. Als je later niet tegen rhino wilt enten, zou ik het liever niet doen. Mag je paard niet zo naar stal als hij afgescheiden van de andere paarden (dus geen neuscontact) staat? En ben je echt aan die stal gebonden of kan je wellicht ergens anders staan. De prijs is afhankelijk van de dierenarts, maar bij ons wel wat duurder dan de gewone enting (Fort Dogde rhinospuit). Misschien anders eens aan de dierenarts vragen hoe hij hier over denkt? En als hij het niet zo nuttig vindt dat daar doorgeven of helpt dit niet?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:35

Rytje, dan moet je twee entingen doen; tussen de twee entingen moet 4 tot max 6 weken zitten.

Bij mij op stal komt er ook geen paard in als ze niet enten tegen rhino hoor! Allemaal, anders helpt het niet!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:31

fabienne schreef:
Bij mij op stal komt er ook geen paard in als ze niet enten tegen rhino hoor! Allemaal, anders helpt het niet!

Maar enten tegen Rhino geeft niet per definitie geen Rhino op stal! In Woerden waar ook Rhino is uitgebroken een tijdje geleden werden ze ook verplicht tegen Rhino geent.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:49

Als je Rhino gaat enten moet je hele stal geent worden en dat herhalen om de 3 maanden. Als je er eentje bij heb die niet geent wordt dan heft het ook geen zin om jou paard te laten enten.