chippen en rijden

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 21:46

wat gebeurt er als je een paard rijdt die net gechipt is? Ik heb afgelopen week een paard gereden die die dag gechipt was. Ze hadden gezegd dat de dierenarts een paar dagen eerder zou komen, en dat ik dus weer kon rijden, maar toen ik klaar was met rijden, bleek dat het paard die dag pas was gechipt. De dierenarts die eerst was geweest mocht het niet doen Verward , temninste..niet voor de aanvraag van een paspoort en zo. Daarom moest de eigenaar een nieuwe afspraak maken met een andere dierenarts.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 21:49

De chip heeft zich dan nog niet echt genesteld. Die 2 dagen dat je niet mag rijden is om ervoor te zorgen dat die chip op een vaste plek gaat zitten en daar blijft.

Ga hij nu veel bewegen vooral met rijden gaat die chip bewegen en heb je de kans dat hij door zijn lichaam gaat lopen. Dan kan het zijn dat hij problemen gaat veroorzaken. Ik denk zelf dat die kans errug klein is.

Wat ze kan doen is de DA vragen om te controleren of hij nog op de juiste plaats zit
Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:07

Als het paard gechipt is moet hij 24 uur rust hebben. Dit zeggen wij altijd als wij chippen en zo voorkom je ook problemen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie