Waar heerst rhinopneumonie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:26

Passionato"]
[quote="Fitzroy"][quote="Eleonoor schreef:
. Ga gewoon naar wedstrijden, houdt je paard gezond en fit.


Alleen is het zo jammer dat wedstrijdorganiserende verenigingen meegaan in de stroom onrust zaaien door wedstrijden af te lasten terwijl er niets aan de hand is in de directe regio.
Gaat mij een beetje erg ver!
[/quote]

Precies, ik wordt er doodziek van.... mijn wedstrijden zijn ook al afgelast Boos!
Ik neem echt geen onnodig risico ofzo om perse op wedstrijden te gaan, maar zelfs op maneges waar het amper in de buurt is(zoals voor zover ik weet maassluis) gaan niet door.
[/quote]
mijne ook in hazerswoude waddinxveen etc

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:11

Op HCW gaat 12 april gewoon door de paarden worden gekontroleerd op paspoort en hoesters of snotneuzen worden weg gestuurd. (wateringen)
Laatst bijgewerkt door Sheila op 08-04-04 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:11

In Strijensas is de wedstrijd voor a.s. maandag ook afgelast omdat er rhino in de buurt van die vereniging heerst.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:37

mesastamp schreef:
het si ook in waddinxveen wij mogen het erf niet meer af omdat het heel dichtbij is...



Is dit door een VA officieel bekend gemaakt?

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:43

waddinxveen zit het niet voorzover ik weet,er is verdenking van reeuwijk maar NOG niet vastgesteld.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:48

Een vriendin van mij heeft naar de Faculteit gebeld om te vragen of zij iets wisten over Bunschoten en Stolk wist van niks...

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:19

bij ons is als voorzorg iedereen verplicht zijn paarden binnen te houden op de manege.
Wees verstandig en denk om de gezondheid van je paard.
Voorkomen is beter dan te genezen.

Nogmaals uit voorzorg blijft ieder paard op het erf,en uit voorzorg ook nog 1 keer tegen rhino geeent.

lydje

Berichten: 19
Geregistreerd: 26-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:33

er staat toch overal op internet wetenschappelijke informatie over rhino , aanwijzingen over wat je wel en niet moet doen, voorzorgmaatregelen, al of niet besmettingswijzen enzovoort. Lees dat en hou je er aan. Meer kun je niet doen. Risico van werken met en houden van dieren is dat je getroffen kunt worden door onheil wat je niet in de hand hebt. Kijk naar bv MKZ.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:45

ik bedoelde er dus mee te zeggen dat het alleen uit voorzorg is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:47

ik heb vandaag 2 VA's gebeld, en GEEN ENKELE RHINO-GERUCHT IS BEVESTIGD IN DE REGIO ROTTERDAM, SCHIEDAM, VLAARDINGEN.

Alleen Wassenaar werd door beiden bevestigd.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:11

Oh Wassenaar dus toch wel? Dat is even goed om te weten... maarja, de angst voor besmetting is toch aanstekelijk Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:33

hoelang duurt zoiets eigenlijk voordat het weer veilig is?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:56

Wij hebben uit voorzorg toch besloten niet te starten. Meer duidelijkheid is mi wel wenselijk, krijg je ook minder geruchten.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:59

De NVVR vermeld het volgende:
Na de uitbraak in de stallen van de Amsterdamse Politie, met zeer vervelende gevolgen, zijn nu in ook stallen in o.a. Den Haag, Wassenaar, Moordrecht, Leidschendam, Westland en Nootdorp besmettingshaarden ontdekt.

Ik zal blij zijn als het centrale meldpunt er doorheen komt. Hopelijk plaatsen ze daar dan 2 categorieen, de plaatsen waarbij het bevestigd is ogv lab. onderzoek en de plaatsen waar een sterke verdenking is door de Vets.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 16:07

Zo.
Een heleboel of topic gewauwel verplaatst, mensen nogmaals:
alleen plaatsnamen noemen.
Verder:
Dat veel rijverenigingen hun indoor-wedstrijden uit voorzorg aflassen wil niet zeggen dat er ook rhino heerst. Ook wil ik iedereen nogmaals verzoeken de algemene informatie nog eens goed door te lezen.

Graag weer verder zoals vanaf de eerste pagina de bedoeling was/is.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:16

Bloos! moordrecht bevestigd???
ik sta in moordrecht....... Verward is dit echt waar?

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:18

ow ik lees t ja,ow wat erg nu nog meer in de stress....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:22

jezus. ik word gek mijn paard sttat ook in moordrecht....

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:42

ben wel erg benieuwd waar in moordrecht

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:13

Scylla schreef:
In Strijensas is de wedstrijd voor a.s. maandag ook afgelast omdat er rhino in de buurt van die vereniging heerst.



Scylla, waar zou dit dan zijn??Weet je dit?

Iris

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:21

voor als nog is er alleen rhino vastgesteld in wassenaar en woerden(amsterdam),verder is er nog niks vastgesteld.dit is vanavond nog verteld door da kliniek bodegraven die bezig is met de rhino in woerden.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:42

Ik heb ook van mijn DA gehoord dat er alleen Rhino in Wassenaar en Woerden is bevestigd. De rest zijn geruchten, er zijn gewoon veel zieke paarden op het moment, hoeft echt niet gelijk Rhino te zijn!!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:01

Arabendu schreef:
De NVVR vermeld het volgende:
Na de uitbraak in de stallen van de Amsterdamse Politie, met zeer vervelende gevolgen, zijn nu in ook stallen in o.a. Den Haag, Wassenaar, Moordrecht, Leidschendam, Westland en Nootdorp besmettingshaarden ontdekt.

Ik zal blij zijn als het centrale meldpunt er doorheen komt. Hopelijk plaatsen ze daar dan 2 categorieen, de plaatsen waarbij het bevestigd is ogv lab. onderzoek en de plaatsen waar een sterke verdenking is door de Vets.


Dit klopt echt niet hoor. Volgens de dierenartsen is alleen in Wassenaar echt Rhino. Ik wordt er een beetje niet goed van dat ieder ziek paard en iedere manege die uit voorzorg zn deuren sluit als besmettingshaard wordt bestempeld....
Ieder jaar breekt er wel ergens rhino uit het is nu alleen zo in de bekentheid gekomen doordat het bij de politiepaarden is geweest.
En mensen lees eens de info die in meerdere topics wordt gegeven. Rhino verspreid zich niet zomaar door de lucht.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:04

Ben ik het helemaal mee eens!!!!

De wedstrijd in Maassluis is alleen maar afgelast als voorzorgsmaatregel, er heerst hier dus GEEN Rhino. Maar er zijn zoveel mensen die dit wel dachten, paniek om niks in zo'n geval. Er werd zelfs op een gegeven moment vertelt dat er bij ons in de buurt een pony was dood gegaan aan rhino, dat meisje waar die pony van was schrok zich een ongeluk want die wist van niks. Maar met de pony was niks aan de hand.
Ook in Vlaardingen heerst GEEN rhino!!!

Het grootste deel van de verhalen zijn geruchten!!!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:15

je kunt met dit soort dingen niet voorzichtig genoeg zijn, het verspreid dan wel niet door de lucht maar als je grote groepen paarden bij elkaar zet is er een grote kans dat een dragend paard een niet-dragend paard besmet. Als deze door omstandigheden een wat mindere weerstand heeft komt rhino dus naar buiten en zo kan het het land dus alsnog doorgaan.

zo'n ziekte zit in een klein hoekje netals varkenspest en gekkekoeie ziekte, sars en wat je tegenwoordig welniet allemaal hebt.

wat je ook doet, denk erbij na, ze zijn niet voor niks zo voorzichtig.