Waar heerst rhinopneumonie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 18:13

Iedereen is in rep en roer om vaak alleen geruchten. Pas als de da het vastzet is er stront aan de knikker....
Van alleen maar geruchten word je niets wijzer Lachen

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:09

is dat in reeuwijk een gerucht? woon ik vlakbij Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:21

fsoudan schreef:
Afgelopen zaterdag kregen wij bericht dat er in Wassenaar een paard is ingeslapen omdat het het Rhino virus had. Hierop is gelijk grootschaals aktie ondernomen en maneges en een aantal stallen afgesloten waaronder ook die van mij.
Er mogen geen mensen het erf op... op klanten na en geen paarden het erf af. Ik heb net maar mijn les voor morgen avond afgebeld Scheve mond
Dus in omgeving Leiden, Voorschoten, Wassenaar zijn bijna alle stallen afgesloten vanwege Rhino.


Heb zaterdag een pony uit Wassenaar gekocht, weet niet of het 's morgens al gemeld was maar Duindigt was iig gewoon open. Spike is wel tegen rhino geent en ik neem aan de rest van de paarden die op Duindigt staan ook wel.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:06

ik heb zaterdag koetsiersexamen in zoetermeer en heb daa rnog niets gehoord over eventueel rhino. denk dat het dus om geruchten gaat...

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:18

ik ga het uitzoeken bij de hoefsmid!maar denk niet dat hij of die da er om zit te liegen....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:34

Yaar"]
[quote="fsoudan schreef:
Afgelopen zaterdag kregen wij bericht dat er in Wassenaar een paard is ingeslapen omdat het het Rhino virus had. Hierop is gelijk grootschaals aktie ondernomen en maneges en een aantal stallen afgesloten waaronder ook die van mij.
Er mogen geen mensen het erf op... op klanten na en geen paarden het erf af. Ik heb net maar mijn les voor morgen avond afgebeld Scheve mond
Dus in omgeving Leiden, Voorschoten, Wassenaar zijn bijna alle stallen afgesloten vanwege Rhino.


Heb zaterdag een pony uit Wassenaar gekocht, weet niet of het 's morgens al gemeld was maar Duindigt was iig gewoon open. Spike is wel tegen rhino geent en ik neem aan de rest van de paarden die op Duindigt staan ook wel.
[/quote]


Zaterdag morgen wist ik het ook. Zondag is er bij ons aktie op ondernomen en besloten dat de boel afgesloten moest worden.
Ik weet niet of duindigt binnen die straal ligt...
Maar goed als duindigt open is..... Verward

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:42

ik heb vandaag 3 veeartsen gebeld en ze zeggen allemaal dat het niet waar is dat er rhino is in reewijk

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:49

Ik lees ook van die lekker tegenstrijdige dingen.
Vooral over Wassenaar. De ene zegt dat het bevestigd is, dan ander weer van niet.

Onze stal is niet afgesloten en zelf ga ik ook gewoon naar buiten (tsja, heeft ook geen zin om zelf binnen te blijven als je stalgenoten wel naar buiten gaan), maar ik ga denk ik wel mn les afbellen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:51

fsoudan"]
[quote="Lieke schreef:
Weet iemand waar ik kan vinden waar de wedstrijden afgelast zijn?



Jeanne gewoon open dan?
Vreehorst is afgesloten, onze stal is afgesloten bij alles in de omgeving Scheve mond
[/quote]

Ja, ik had gisteren gewoon les. (Zijn trouwens wel bijna allemaal mensen van de zelfde stal in mijn les)
Het werd wel gezegd dat er rhino was in Wassenaar, en misschien (NIET bevestigd) in Leidschendam en Nootdorp.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:58

Myra1"]
[quote="fsoudan"][quote="Lieke schreef:
Weet iemand waar ik kan vinden waar de wedstrijden afgelast zijn?



Jeanne gewoon open dan?
Vreehorst is afgesloten, onze stal is afgesloten bij alles in de omgeving Scheve mond
[/quote]

Ja, ik had gisteren gewoon les. (Zijn trouwens wel bijna allemaal mensen van de zelfde stal in mijn les)
Het werd wel gezegd dat er rhino was in Wassenaar, en misschien (NIET bevestigd) in Leidschendam en Nootdorp.
[/quote]

Les jij gewoon op Maandag??? Er was voor mij geen plaats toen Boos!
Maar goed even ontopic... Onze stal is dus afgesloten en als het goed is zijn Kees en Gijsbert ook ingelicht door Piet onze boer. Ik had over Leidschendam niets gehoord en dat van Wassenaar staat vast. Maar goed Wassenaar is dichtbij genoeg om het serieus te nemen....
De eigenaar van die stal in Wassenaar is een bekenden van iemand van onze stal en die heeft contact opgenomen en gevraagd of het waar is.... Omdat dit door diegene is bevestigd is onze stal afgesloten.
Laatst bijgewerkt door Kyan01 op 06-04-04 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:58

Zal alvast een gerucht uit de wereld helpen in nootdorp is dus geen rhino
iig op dit moment niet

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:59

heb net die hoefsmid gesproken en hij vertelde dat hij het van een eigenaaresse van een stal in moordrecht heeft vernomen die al voorzorgsmaatregelen heeft genomen.maar aangezien de da s hier in de buurt er niets van af weten,ga ik er ook maar vanuit dat het niet in reeuwijk heerst.

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 07:57

Gisteren was de da bij ons op stal. Laatste stand van zaken gevraagd. Volgens de da is er in heel de regio Wassenaar / Den Haag / Zoetermeer nog geen enkel rhinogeval officieel bevestigd door een dierenarts. Bij ons op stal wel voorzorgsmaatregelen getroffen voor de zekerheid.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:19

Hey debski, in dit topic: [PP] Rhino in den haag HELP!!! staat dat er bevestigd is door Volhearts (ik neem aan dat dat vollaers moet zijn?! )
Dit is dus weer gewoon een gerucht?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:45

Joyce schreef:
Hey debski, in dit topic: [PP] Rhino in den haag HELP!!! staat dat er bevestigd is door Volhearts (ik neem aan dat dat vollaers moet zijn?! )
Dit is dus weer gewoon een gerucht?


Ik heb die topic gelezen en ik heb er nogal een Verward -gevoel bij. Er is de TS verteld dat ze andere maneges moet mijden. Tja... dat zeggen ze toch overal, dat wil niet zeggen dat er daadwerkelijk Rhino is.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:18

Teunissen adviseert niet naar wedstrijd in Bunschoten te gaan ivm Rhino

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:40

Fsoudan, Wassenaar ligt volgens mij wel in die straal. Er zal nu wel actie ondernomen zijn denk ik, zeker met die ren en drafpaarden. Maar zaterdagochtend was er nog niets te 'zien'.

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:56

Ik vond dat inderdaad ook een beetje een Verward topic. Maar goed volgens onze dierenarts zijn er in regio Den Haag nog geen officieel vastgestelde gevallen. Ik hoor wel steeds meer dat Wassenaar bevestigd is maar zover ik weet is dat paard wat daar is overleden niet getest op rhino. Het zou dus wel rhino kunnen zijn maar het is niet bevestigt!!! En ook hier heb ik over Wassenaar nog steeds geen officiele bevestiging gezien.

prompter

Berichten: 11144
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:59

Alle koersen op Duindigt gaan gewoon door, omdat er nergens in de buurt sprake is van een officieel bevestigd geval van rhino.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:54

Ik heb DA-praktijk De Keerhoeve (Voorschoten) gebeld. Wassenaar is bevestigd dat dit Rhino is. Advies is niet in die buurt te komen met paard.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:26

ebony schreef:
heb net die hoefsmid gesproken en hij vertelde dat hij het van een eigenaaresse van een stal in moordrecht heeft vernomen die al voorzorgsmaatregelen heeft genomen.maar aangezien de da s hier in de buurt er niets van af weten,ga ik er ook maar vanuit dat het niet in reeuwijk heerst.


Ik hoop het maar dat het niet waar is dat het in Reeuwijk is. Bij ons op stal in Reeuwijk hangt wel een waarschuwingsbriefje aan de deuren. Maar er werd nog wel lesgegeven door mensen van buitenaf, buiten gereden en ik geloof zelfs dat er 1 van plan is op wedstrijd te gaan.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:52

Advies van diverse dierenartsen is om voorzichtig te zijn. Maar, dat houdt niet in dat je op stal moet blijven. Gewoon de stallen waar rhino is geconstateerd vermijden en daar geen contact mee zoeken. Woerden is bv voor een maand gesloten, de straat voor 14 dagen. Verder worden er geen vervoersbeperkingen geadviseerd door de veeartsen. Ga gewoon naar wedstrijden, houdt je paard gezond en fit. Laat je paard niet neuzen met andere paarden. Rhino is op zich niet zo vreselijk besmettelijk. Het is geen vogelpest, het kan niet door de lucht over grote afstand verspreiden. Dus als je langs een besmette stal rijdt, zal je paard nog niet besmet worden. Pas als je paard zijn neus in de hoest zone zit van een besmet paard, dan pas is er risico op besmetting. Daarom zie je vaak maar enkele stallen met rhino gevallen, waarbij binnen een stal de ziekte heerst, maar meestal niet bij de stallen in de directe omgeving.

Dierenkliniek Bodegraven is ook gewoon open.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:54

dank je voor de uitleg elenoor hoef ik mij niet meer druk te maken.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:58

Eleonoor schreef:
. Ga gewoon naar wedstrijden, houdt je paard gezond en fit.


Alleen is het zo jammer dat wedstrijdorganiserende verenigingen meegaan in de stroom onrust zaaien door wedstrijden af te lasten terwijl er niets aan de hand is in de directe regio.
Gaat mij een beetje erg ver!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:05

En het verschilt dus ook per DA!! Want in Loosdrecht op stal zegt de DA dus dat je beter niet op wedstrijd kan gaan!! De wedstrijd is verder niet afgelast maar dat is dan toch ook vaag???