Waar heerst rhinopneumonie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:08

Dat de dierenartsen onderling niet gelijk zijn is inderdaad verwarrend. Ik volg gewoon mijn eigen kliniek en advies vanuit Utrecht. Dus gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en NIET enten.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:00

Fitzroy"]
[quote="Eleonoor schreef:
. Ga gewoon naar wedstrijden, houdt je paard gezond en fit.


Alleen is het zo jammer dat wedstrijdorganiserende verenigingen meegaan in de stroom onrust zaaien door wedstrijden af te lasten terwijl er niets aan de hand is in de directe regio.
Gaat mij een beetje erg ver!
[/quote]

Precies, ik wordt er doodziek van.... mijn wedstrijden zijn ook al afgelast Boos!
Ik neem echt geen onnodig risico ofzo om perse op wedstrijden te gaan, maar zelfs op maneges waar het amper in de buurt is(zoals voor zover ik weet maassluis) gaan niet door.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:35

bij ons in Zoetermeer zijn gelukkig ook nog geen rhino-gevallen aangetroffen. We houden geen wedstrijden meer voor buitenaf omdat we dat risico niet willen lopen aangezien we een paar drachtige merrie's op stal hebben staan.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:44

Passionato"]
[quote="Fitzroy"][quote="Eleonoor schreef:
. Ga gewoon naar wedstrijden, houdt je paard gezond en fit.


Alleen is het zo jammer dat wedstrijdorganiserende verenigingen meegaan in de stroom onrust zaaien door wedstrijden af te lasten terwijl er niets aan de hand is in de directe regio.
Gaat mij een beetje erg ver!
[/quote]

Precies, ik wordt er doodziek van.... mijn wedstrijden zijn ook al afgelast Boos!
Ik neem echt geen onnodig risico ofzo om perse op wedstrijden te gaan, maar zelfs op maneges waar het amper in de buurt is(zoals voor zover ik weet maassluis) gaan niet door.
[/quote]

Maasdijk van een week erna is ook al afgelast. Waarom, paniek bij de manege eigenaar zover ik begrijp. Zelfs de vereniging had informatie ingewonnen van dierenartsen en hadden het door laten gaan als het hun keuze was. Maar helaas, ook die gaat niet door. Terwijl alle andere ook grotere wedstrijden in de omgeving gewoon plaatsvinden. Snap er niets van......

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:02

Ben ik nou zo histerisch? Ik rijd liever een wedstrijd minder dan dat ik 'm'n paard aan een risico blootstel én daarmee alle paarden op mijn stal! Wat maakt zo'n wedstrijd nou uit??? Better to be safe then sorry!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:54

Wedstrijd is Maasdijk Verward
Er is hier geen manege, apart

Maar ik doe liever ook een wedstrijdje minder als een paard met rhrino.
Hoewel het wel ieder jaar wat is: varkenspest, BSE, kippenpest

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 18:06

Euh, rhinopneumonie is van een heel ander kaliber dan varkenspest, BSE en kippenpest......
En kunnen we het weer hebben over plaatsen waar zeer waarschijnlijk rhino heerst?

Alvast bedankt.

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 18:12

Vraagje weet iemand omgeving Naaldwijk en Den-Haag.
Gaan geruchten. I.v.m met wedstrijden.

Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:22

hoi mensen wij kregen de melding maandag dat er in wassenaar rhino heerst van een paardenbedrijf naast mijn stage! (vanaf mijn stageplaats schipluiden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:33

en in vlaardingen? is dat offiecieel? nizperamon, waar loop jij stage/ is dat bedrijf? pb mag ook!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:24

Op maassluis (lickebaert) is ook alles afgelast.
Op de hoeve in naaldwijk gaan ze ook bespreken of het allemaal nog wel door zal gaan: de wedstrijd over 2 weken.

Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:25

over vlaardingen heb ik niks gehoord

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:33

nizperamon schreef:
over vlaardingen heb ik niks gehoord


Vlaardingen ligt maar een stukje vaan maassluis vandaan? ik weet niet tot in hoevere ze een grens hebben getrokken

Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:42

joh ja ik kom zelf uit maassluis , maar had zelf er niet veel over gehoord ! ik sta zelf met me pony bij een pensionstal in hoek van holland en daar hebben ze een verbod opgehangen om op het erf te komen en eraf tegaan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:42

Over Vlaardingen heb ik ook nog niets gehoord.
Vlaardingen ligt wel naast Maassluis.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:45

Ik heb nog helemaal niets vernomen wat betreft aflasting van ZZGP wedstrijden. Vreemd.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:48

Maasdijk ook al?? Dat meeeeen je niet! Volgens mij worden alle wedstrijden waar ik heenga afgelast Boos!
Ikga heus niet metmijn paard op concours als er risico is, maar dit slaat nergens op,, een grote paniek. In Simonshaven gaat het springconcours dit weekend ook gewoon door! Ze hebben alles nagevraagd en het enige wat er was is dat er een paar paarden dikke benen hadden (ik geloof in maassluis) Toen waren ze gelijk i n paniek over rhino, terwijl het ook kon komen door het nieuwe hooi bijv..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:31

volgens mij is er op de oranjehoeve in maassluis ook nix aan de hand(staan mijn schoonouders)
simonshaven staan we zelf gaat alles idd gewoon door

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:08

Dat er wedstrijden uit voorzorg worden afgelast, wil nog niet zeggen dat er Rhino heerst. Geen paniek!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:23

Er gaat een gerucht dat het virus op Prinsenstad is? IS dat bevestigd?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:29

Dus Bunschoten is ook loos alarm? Ik heb dat verhaal van Teunissen nl ook gehoord...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 11:34

Maassluis en Maasdijk hebben de wedstrijden afgelast op lastte van de eigenaren van de betreffende bedrijven. Er is geen rhino op deze bedrijven!!!!! De meeste andere wedstrijden in de regio gaan gewoon door (op advies van diverse dierenartsen).

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:52

Op een ander forum las ik deze berichten in een topic over rhino in zeeland:
Citaat:
Bij ons op stal, Bij vrouwenpolder/serooskerke (walcheren), is een (niet gevaarlijke) vorm van rhinopneumonie, EHV-4 of ook wel het paarden herpes virus geconstateerd. Dit virus beperkt zich als het goed is alleen tot een luchtweginfectie.

Weet iemand hier wat meer vanaf?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:42

Passionato schreef:
Er gaat een gerucht dat het virus op Prinsenstad is? IS dat bevestigd?


Dat hebben wij zelf gister nagetrokken en dit bleek NIET waar te zijn..
Dat er veel stallen dicht gaan en wedstrijden aflassen wil niet zeggen dat daar ook Rhino heerst....

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:25

het si ook in waddinxveen wij mogen het erf niet meer af omdat het heel dichtbij is...