alweer kholiek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

alweer kholiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 11:56

gister had ik spark even iets langer op gras laten staan moet kunnen hij staat het hele jaar door buiten en had van de week al een paar uurop het gras doorgebracht, alleen ging het dit keer dus niet goed ,
s'avonds ben ik weer teruggegaan om spark weer op zijn zandje te zetten, maar hij was heel rustig en zweette en wou iedere keer rollen maar vvoor een kwart schepje muslie kwam die aancrossen, en dat was zo weg, maar daarna wou die weer rollen en ademde niet zoals ik gewend ben van hem , dus liet ik hem ff aan de longe lopen en ineens hoesten dus ik heb direct de veearts gebeld me ouders kwamen om het lopen over te nemen en de veearts was er om kwart over 9 dus was het al donker en alles moest met zaklamp heb geen electriciteit, maar goed veearts heeft eerst gekeken naar darmen tempraturen mocht niet van spark daarna heeft ze gesondeerd misschien zat zijn slokdarm verstopt dat was niet het geval, dus heeft ze ene pijnstiller gegeven en moesten me vader en ik s'nachts eerst om 00.00 kijken toen stond ie nog en was wel rustig maar goed hij stond en zweette niet meer,
toen om 03.00 vannacht nog een keer gekeken en ja hoor lag die weer maar was weer omhoog toen we er waren en was wel ok,
vanmorgen weer geweest en was goed hij was alleen beledigd dat ie niet op het gras mocht pff ja nee wat denk je etter dat het geld op me rug groeit?
dus heeft meneer wat hooi gekregen, kom ik thuis net ligt er een oproep voor influenza oliebol, moet dat ook nog en de wei nog betalen handig joyce maar goed we kijken wel, hoe het allemaal loopt,
ben in ieder geval best moe maar ga zometeen weer terug,
dus ben ik ff minder op clubs hoor,

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!


xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:54

tja een paard kost je handen vol met geld hadden we maar bter naar onze ouders geluisterd he Bloos hahahahahahahhahahahaha

Joseline
Berichten: 48
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Menen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:01

Een goede tip: als je paard last heeft van koliek (vooral door gassen), masseer met je duim of 2 vingers, licht drukkend, in rondjes, tussen de staartwortel en de anus. Dat lucht letterlijk op. Hij moet dan winden laten. Heeft heel goed geholpen bij ons paard. Succes!!

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 16:30

zo het is gelukkig alweer een paar daagjes geleden dat spark kholiek had,
de nacht is verder goed gegaan donderdag op vrijdag.
en vrijdag over dag ben ik er ook contineu bijgeweest, hij was wel rustig voor zijn doen maar later in de middag gaf die toch aan best honger te hebben.
later belde de veearts op vrijdagavond, ze hadden donderdag ook mest meegenomen van spark en ze vroeg wanneer ik hem had ontword nou dat was op 28 februari dat hou ik altijd scherp in de gaten,
bleek nou,
ik had deze keer dus equavulan gebruikt en daar zit een bepaald middel in tegen die wormen maar tegen een bepaalde wormsoort niet,
die eitjes had meneer dus juist in de mest zitten en nu moet ik de keer ontwormen met equest, dus dat doe ik maandag braaf,
heb hem vandaag, (zondag) voor het eerst weer drie kwartier op het gras gelaten en daarna naar het zandje gehaald hooi gegeven en wat muslie,
morgen haal ik ook maar even een merrie erbij die niet dik meer word na het veulenen want die kan dan mooi beetje gras meeeeten, heeft spark niet alles voor hem eigen,
maar bedankt, en ik hou jullie op de hoogte,
Groetjes joyce&sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers