Sjors loopt nog steeds slecht,graag reacties!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Sjors loopt nog steeds slecht,graag reacties!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 20:13

Het is niet echt Medisch maar ja als het hier niet goed staat hoor ik het wel... dan wel graag ee pb dat het verplaats is.

Omdat ik een beetje met me handen in het haar zit wil het toch ff kwijt..
Enige tijd geleden heb ik ook al een topic geopend: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=221241


Het punt is dat Sjors niet mijn paard is (hoewel ik wel degene ben die haar betaald en elke"doet"). Als ze echt van mij was dan had ik de vee arts nu echt laten komen. De eigenaaresse heeft de DA gebeld maar die zei onder het mom dat ze net bekapt was (nu al een maand geleden) het nog even aan te moeten kijken.

Vandaag was ik er dus weer.
Hoef is steeds erg warm, net zoals been en pezen (tevens ook dik)Het gaat gewoon maar niet weg, wat ik ook doe (afspuiten 2x per dag cooling packs etc) De pees is gewoon geirriteerd. Ik heb der laten stappen op het harde om de bloedsomloop te laten stimuleren

Ik heb de eigenaarresse dit verteld maar ivm kosten etc wil ze het nog steeds afwachtten.... en anders de smid weer laten komen ( Ziek wat kan de smid hieraan doen)

Maar goed, ik doe zelf nu wat ik kan. Sjors loopt in stap niet kreupel maar in draf wel. Heeft iemand verder nog tips voor mij hoe ik dit moet oplossen met eigenaar en anders een goede tip met een of ander huismiddel???
Gr Claudia
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 12-04-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:23

Ik verplaats het topic even naar Medisch Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 20:51

d8 ik al...bedankt!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 21:32

Heeft je paardje lang op te lange "tenen" gelopen?

Als dat zo is, is het ook mogelijk dat hij/zij daarom nog last blijft houden van zijn/haar been.
Het is dan een gewoonte geweest van het paardje om een bepaalde houding aan te nemen met haar been, nu moet dat ineens anders....die benen zullen daar best aan moeten wennen.
Ik denk dat je dat een beetje kan vergelijken als wij op hoge hakken zouden lopen.

Nu ben ik geen hoefsmid en ook geen dierenarts...en als je echt zekerheid wilt hebben kunnen die je veel meer vertellen....maar dat is natuurlijk moeilijk als je niet zelf die beslissing kan nemen.

Als het mijn paardje was zou ik veel stappen zodat het soepel blijft...koud houden d.m.v. afspuiten...en eventueel masseren met coolinggel. Maar zover ik begrijp doe je dat al...verder kan ik je alleen maar veel succes wensen

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 22:19

ze liep inderdaad lang op lange tenen ja... misschien dat dat het hele euvel is...tja ff nog maar aankijken dan idd....Als het te lang duurt ga ik de eigenar nogmaals bellen om te zeggen dat het dan echt echt te lang duurt!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:30

Ik hoop ook voor je dat dat het is want dan kost het alleen maar tijd en geduld....en dat geduld heb je volgens mij wel.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:06

idd kunnen de pezen veel geleden hebben met die lange tenen
de hoefsmid kan m geleidelijk wat steiler op zijn voeten zetten ( dus de verzenen wat langer laten , of beter nog, een balkje achter erop lassen, zo worden de pezen ontlast , maar dit moet geleidelijk gebeuren , als de hoeven eerst veels te lang waren
is ie wel gecontroleerd op een hoefzweer?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 17:22

hoefzweer is naar gekeken inderdaad, maar dat heeft ze niet...morgen komt de eigenaaresse zelf weer en gaat dan beslissen wat ze doet (wel of geen DA) we wachtten nog ff af...

Ik word er wel een beetje zat van, dit aanmodderen is ook nie wat Boos!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bytespider, ComscoreBot, LiannePuthzy, ogidni, RianneH, roekes, Sky_As, vierhoef en 114 bezoekers