schimmelvraag+......(als het nodig is met foto's)

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Manuella23

schimmelvraag+......(als het nodig is met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:47

Mijn vraagjes:
1)Mijn paard verhaart heel hard op zijn hoofd (bijna helemaal kaal) maar is dat door het ruiven van het winterhaar of zou het schimmel kunnen zijn?

2)We zijn vandaag op rit geweest en zazou stopte telkens en ging in 'pishouding' staan maar er kwamen meestal maar een paar druppels uit, ben uiteindelijk afgestapt maar dat hielp niet. En hij was niet zenuwachtig ofzo.

3)Zazou is vorig jaar gevallen op straat en had een wonde op zijn shouder, nu is er op die plek geen haar meer niet echt een dik literek ofzo, kan dat nog ooit teruggroeien? in de winter zie je het niet.

4)zazou heeft acher zijn kin, onder zijn hoofd dus zo waar de meeste paarden langere haren hebben daar heeft die dus zo een knobbeltje dat er uitkomt, hij heeft het altijd al gehad en ik heb al andere paarden daarmee gezien maar wat het juist is...?

5)Zazou heeft volgens een vriend haken op zijn tanden maar de DA komt begin mei voor innenting, kan ik nog tot dan wachten om zijn tanden na te laten kijken?

[niet echt medisch]
6)mag ik het hooi van zazou in een kruiwagen doen zodat hij daaruit kan eten want anders eet hij zijn hooi voor de helft niet op omdat het vuil is, en hooinetten vind ik heel onhandig Scheve mond

als je foto's van iets wil vraag je maar.

0

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 07:44

amai pascalientje

dat zijn veel vragen

*verharing lijkt wel op schimmel, zou de DA laten komen of in de apotheker Nizoral creme gaan halen. Chel heeft ook zo een plekje gehad

*druppeltjes plassen lijkt mij op een blaasontsteking...plast hij op de weide normaal??

*haar op het litteken staat in de winter dikker daarmee dat je het in de zomer beter ziet (denk ik)

*vraag 4 ???

*als hij moeilijk eet kun je de veearts best laten komen om de tanden bij te veilen

*hooi uit de kruiwagen, als hij geen halster aan heeft waarmee hij kan blijven hangen of de kruiwagen kan omverstoten, misschien beter een soort van plastieken bad (je weet wel zo een bad waarin ik water geef)

.... en voor de rest alles in orde ???

Groetjes

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 07:52

voor de rest alles in orde Knipoog
Ik ga nu een week op vakantie (skieen *LOL* ) dus zal ni kunnen antwoorden, scallie, ik geef wel een antwoord op je vraagjes na de vakantie want moet nu weg anders mis ik mijn bus Tong uitsteken
dus ik zal een week niet kunnen antwoorden, na deze week komt er weer reactie Knipoog
(is chels haar beentje ook beter?-->ff offtopic sry kan het ni laten)

0

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 15:46

1) is ok (was gewoon hard verharen)

2)ik de wei plast hij normaal (die dag 1 keer niet maar voor de rest wel)

3)Er bestaat een zalfje dat haar terug zou laten groeien op littekens, maar werkt dat echt? en ook op een vrij oud litteken?

4)niet zo belangrijk maar als iemand het weet...

5)hij smost vrij veel maar dat doet hij toch al vrij lang

6) ik zal wel gewoon eten in zijn hooinet geven want hij kan zijn been ook onderaan vastkrijgen (aangezien zazou zo slim is en zich overal tussenvringt...)

Dus alleen vraag 2,3 en 5 zijn nog belangrijk eigenlijk.

0

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:56

Vraag 4-is het een harde bobbel?Als dat zo is heeft hij waarschijnlijk een trap ofzo daar gehad waardoor er een splintertje bot afgebroken is en dat kan dan weer vastgegroeid zijn.Dit is in ieder geval bij mijn paard het geval.En wat die tanden bijvijlen betreft,ik denk dat je wel kunt wachten tot mei als ik het zo hoor,als hij zich maar niet verslikt of mager wordt.Let wel op,een slecht onderhouden gebit kan leiden tot koliek!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:48

ipv van hooi in de kruiwagen kan je het in een speciekuip proppen. Is wel zo veilig

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:53

die bobbel.. alstie zacht is heeft mijn paard hem ook Haha!
vroeg me ookaltijd af wat het was.. maar bij willem kan jehem gewoon indrukken..net alsoftie eenonderkin heefT Haha! gewoon vet volges mij..
tenminste als we het zelfde bedoelen, tussen de kaken tussen de lange haren Haha! een cm of 10 van het plekje af waar je de sperriem vast maakT Haha! zowiets Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie