shet loopt mank

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Belgiƫ

shet loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 23:45

Vrijdagavond bleek mijn shethengstje van 1 jaar mank te lopen. Ik heb het ponietje gekocht nadat mijn ander hengstje is gestorven. Ik heb hem dus nog maar een kleine maand. De DA is langsgeweest en vertelde me dat hij waarschijnlijk in zijn heupgewricht een aangeboren afwijking heeft waardoor hij regelmatig zal mank lopen. Dit zou typisch zijn voor de kleine shetjes! Heeft hier iemand ervaring mee? Hij heeft een spuitje gekregen en deze avond was het al beter, hij steunde terug op zijn achterste pootje. Zou het er mss nog kunnen uitgroeien?

Ik ben verschrikkelijk kwaad op de verkoper van het shetje, hij moet dit toch geweten hebben? Ik ben al zoveel bedrogen geweest en nog laat ik me vangen door de mensen te vlug te vertrouwen. Hoe koop je nu het beste een pony aan? Als veulen, als ouder diertje? Is het feit dat ze een stamboom hebben een garantie op zulke dingen? Als ik mij ooit nog een pony aanschaf,waar moet ik zeker opletten? Vasco is dan misschien wel een mankepootje, maar hij zal toch bij mij blijven, hij is de zachtheid zelf maar ik ben weeral eens diep teleurgesteld in de mensen.


Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:50

Ik weet niet of t er nog uit kan groeien, dat moe je misschien maar aan de DA vragen. Tuurlijk moet de verkoper t geweten hebben, maar voor dat soort bedriegers moet je ook ontzettend uitkijken, dat komt best regelmatig voor. Het maakt in principe niet uit of je een veulen of ouder diertje koopt, maar wel raad ik je aan een dierenarts mee te nemen naar de pony voor je hem gekocht hebt. Dat ze een stamboom hebben is geen garantie, een stamboom is alleen maar het feit dat ze een volbloed in hun ras zijn.
Nou verder; veel geluk met Vasco en met de mensen later; dat je hopelijk nooit meer bedrogen wordt! Als je echt al van Vasco houdt vind ik het super dat je hem wilt houden en dat je hem niet afdankt omdat hij een afwijking heeft.

Hallo??

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Pova, SentiBot en 113 bezoekers