regumate

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

regumate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 20:35

Zijn hier ervaringen met regumate voor merries die niet hengstig willen worden? Ben erg benieuwd naar o.a. de voorgeschreven dosering (hoeveel en hoelang regumate te gebruiken).... Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:46

jup ik heb het gebruikt Lachen
wel grappig toen ik het las Haha!

mijn merrie is eigenlijk net een kip Haha! ze geeft steeds eitjes af.
normaal geven merrie's alleen die eitjes als ze hengstig zijn he?
mijn merrie doet dus dus dag in dag uit,ze heeft dus verschrikkelijke pijn aan haar eierstokken Verdrietig

ik kreeg toen dit van de dierenarts om te geven.
ik moest eerst drie dagen 3 pompjes geven,en erna 2,5 ponpje todat het op was.
mickey is heel erg precies met poeders enzo,en at nooit iets van de dierenarts,maar dit vond ze wle erg lekker Haha!

hij komt nou over dikke week terug,en als de kuur is aan geslagen is alles goed Lachen
maar zo niet,moet ze geopereerd en word alles eruit gehaald... Verdrietig

bij mickey die werd dus onder die kuur niet hengstig,en 3-5 dagen erna een keer heel hengstig,dus is nou dus,pff ik merk het....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:47

als je wat wilt vragen ofzo mag je me erover pbén Lachen

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 20:58

hi.hi BM dat is eens weer wat anders ...een kippaardje. Zal best wel lastig zijn voor jouw merrie, maar die van mij produceert geen eitjes...juist helemaal niet. Zit dus wel iets anders in elkaar, want we willen graag een veulentje. Wel bedankt voor jouw reactie Knipoog .

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:05

Regumate wordt gebruikt als een paard te weinig progesteron aanmaakt, wat nodig is om een zwangerschap te ondersteunen, het is een hormoon.

Soms wordt het gebruikt als je een hardnekkig geel lichaam hebt, 10dagen regumate, stoppen, dan worden ze soms weer hengstig.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 21:19

Citaat:
Soms wordt het gebruikt als je een hardnekkig geel lichaam hebt, 10dagen regumate, stoppen, dan worden ze soms weer hengstig.


oke, hier kan ik wat mee. Dat is ook met deze merrie aan de hand. Ze blijft op d'r ei broeden (dus toch een kip?) Het ei versteend als het ware, heb ik mij laten uitleggen. Bedankt Mist.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:24

Regumate gebruiken wij juist om de hengstigheid te onderdrukken als een merrie extreem hengstig is. Dagelijks 2 pompjes (bij een pony) en ze worden niet meer hengstig.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 17:37

ja, daar wordt regumate ook voor gebruikt. Voor het wegblijven van hengstigheid heb je ook andere eenmalige (hormoon)spuiten. Dan blijft de hengstigheid een maand of 3, 4 uit. Is goedkoper dan Regumate - en niet zo bewerkelijk- ....