Rijden met hoefkatrol ontsteking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 19:10

De pony was weer rad, maar na drie dagen rijden dus niet meer. Ik heb haar nog niet weer gezien jammergenoeg. Morgen komt waarschijnlijk de dierenarts, kijken wat hij ervan zegt.
Ik vindt overigens zijn advies ook onverantwoordt; ze mocht alles weer met de pony doen wat ze voorheen ook deed. Maar hij wist niet eens wat ze met de pony deed. Ik denk dat hij zich nog wel drie keer had bedacht als hij wist dat ze zo jekkerde met de pony.
Ik zal jullie verslag uitbrengen als de da is geweest

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:12

Soms moet je bij revalidatie even door die grens heen.
Daar heb ik geen probleem mee mits er op korte termijn resultaat te zien is.

Bij Antoine is dat over het algemeen vaak al na 20 minuten.
Niet dat het paard dan meteen genezen is dat is niet zo, je zult blijven moeten trainen. Eerst opbouwen en dan volhouden op dat nivo.

Zelf heb ik vorig jaar een hernia gehad, ook ik heb in mijn 'revalidatie' tijd de nodige terugvallen en weer pijn gehad. Nu ben ik op zo'n trainings nivo dat ik weer voor 99% alles doe.
Maar dat houd wel in dat ik de boel sterk moet houden om verslechtering te voorkomen.

Ik denk dat dat bij paarden net zo werkt.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 09:11

fionaenco schreef:
Ik vind het een beetje dubieus om met een kreupel paard te gaan rijden eigenlijk:? rechtrichten is natuurlijk altijd goed, maar om dat nou bij een kreupel paard te gaan doen...


Als je niet weet hoe Antoine te werk gaat moet je eens gaan kijken op zo'n lesdag. Dan kun je pas zien hoe hij paarden pijnvrij maakt en weer zuiver en recht! Je kunt hier alleen over oordelen als je deze man aan het werk hebt gezien.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:47

Bij spierpijn lopen ze heel wat anders dan bij kreupelheid. Bij spierpijn lopen ze idd meer stijd in de achterhand en de boegpartij. Bij spierbevangenheid had ze de pony op een gegeven moment zelfs helemaal niet meer voorwaarts (moeten) kunnen krijgen.

Het is erg jammer want als ze nou eens serieus dressuurmatig aan het werk zou gaan met die pony zou ze een heel andere pony er voor terug krijgen. Die pony kan eigenlijk super lopen je moet er alleen heel wat moeite voor doen om haar zover te krijgen (liever lui dan moe en ik ben er een half jaar lang twee keer per week zwetend vanaf gekomen maar op het eind liep ze de sterren van de hemel). Zonde van de pony dus op verschillende manieren.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:06

Bets"]
[quote="sanne83 schreef:
Ik vind het een beetje dubieus om met een kreupel paard te gaan rijden eigenlijk:? rechtrichten is natuurlijk altijd goed, maar om dat nou bij een kreupel paard te gaan doen...


Als je niet weet hoe Antoine te werk gaat moet je eens gaan kijken op zo'n lesdag. Dan kun je pas zien hoe hij paarden pijnvrij maakt en weer zuiver en recht! Je kunt hier alleen over oordelen als je deze man aan het werk hebt gezien.
[/quote]

ik begrijp het principe wel hoor, maar ik denk niet dat het door rijden komt. Ik geloof wel dat de belasting door slecht rijden verergert kan worden, dus ik denk ook zeker dat die man iets heel goeds doet.
Genezen kan niet met deze methode, hooguit verlichten.

Ik heb nu al een aantal paarden gezien die totaal genezen zijn door strasser. Ook wel logisch aan gezien een goed (strasser-) bekapt paard ongeveer 10 tot 30 keer minder belasting krijgt op de benen, dan een paard met ijzers.
Ik heb op de site van AdB gekeken, maar zie hem daar op de eerste pagina al met een vreselijke hoef zitten.....echt gigantische hielen.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 19:23

Vandaag heeft mijn stalgenootje haar pony gelongeerd in de bak, en hij liep weer redelijk goed. Linksom was ze nog onregelmatig in de achterbenen. We hopen dat het spierpijn is geweest.