door achterhand zakken!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

door achterhand zakken!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 23:41

het paard waar ik vandaag mee moest rijden , lag neertoen ik haar uit haar stal wilde halen, geen probleem, ik bleef effe ijken, tot ze rechtsstond, ik doe haar halster aan, neem haar mee op de gang, en bind ze redelijk lang vast (zoals ik altijd doe, nog nooit problemen me gehad)
een ander meisje zette haar paard in hedera's stal
plots begon hedera altijd te bedelen (ook dit doet ze regelmatig)
ze zette haar achterbenen redelijk ver onder haar lichaam, en stond haal de tijd weg en weer te trappelen, tot ze plots door haar achterhand zakte, en bijna lag, kon haar net nog terug recht krijgen, en ik heb er iemand bij geroepen, ijk moest enkele toertjes stappen ermee, en dan was het over !?
de rest van de poetsbeurt heb ik er een deken opgelegd om de achterhand warm te houden
de merrie is 18 jaar, sinds kort manegepaard,en was altijd gewend om met deken op te staan, nu in de manege wisselt het af, de ene maal staat ze met deken, de andere maal zonder
iemand enig idee wat dat kan zij? ze had er tijdens de les geen last meer van Verward


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 14:13

schop
niemand?

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:17

jah,het kan idd te maken hebben met de kou die op haar lendenen en achterhand slaat...is niet zo gezond om een paard in de winter af te wisselen met wel/geen deken...het is of een deken,of niet!van dat wisselen worden ze alleen maar ziek...

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 14:28

ja, ik weet het,maar probeer dat op een manege aan hun verstand te brengen, zweetdekens hebben zeniet, dus dioen we het gewone dkenop na het rijden, na een tijd is die dus nat, dus halen ze hem af, dan staan ze zonder deken, enz.
Scheve mond

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:29

mmm,moeilijk is dat ey:)
tjah,het is hun paard,maar ook hun kostwinnig...als ze niet zuinig op zo'n ouder paardje zijn,is ie zo kapot!zonde dat ze niet goed nadenken...

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 14:46

ja, en wat nog erger is, het is hun paard niet
in totaal zijn er 3 echte manege paarden
er zit dan nog 1 groot paard die maar met 2 andere manegeklanten mag lopen
1 pony die van een gehandicapt meisje is die mag ook meelopen in de lessen (pony is bijna 30 jaar oud!)
en dan nog het paard waarover ik het heb, eigenaar heeft geen stallen meer genoeg,dusd paard staat op manege en mag meelopen in de lessen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 15:57

niemand?

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:57

Is het niet gewoon even uitrekken? De mijne kan ook wel eens vreemde bewegingen maken als ie net uit de stal komt . De ene keer lijkt het net een ballerina ,dan strekt die zijn achterbeen helemaal recht naar achteren .Of hij zet zijn achterbenen heel ver onder en lijkt dan net of ie wil gaan zitten . Volgens mij is het onschuldig iets en meer een vorm van effe lekker uitrekken .

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:01

Mijn paard had dat ook een keer, de da zei toen dat ze koliek had, ze wou echt niet meer op haar achterbenen lopen, na een stukje lopen ging het beter.
Toen echter de volgende dag een andere da kwam om te controleren, bleek ze een hoefbevangen aanval gehad te hebben...

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 17:41

het kan misschien wel uitrekken zijn, ze was net gaan liggen in de stal en ze stond recht toen ik ze uitahaalde, maar echt bijna gaan zitten zoals je zegt, en plots was ze op weg voor te liggen
raar
maar na een rondje stappen was het over Verward
nou ja
bedankt voor de racties! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, RobinSputnik en 27 bezoekers