Wondjes en extreem gevoelig bij de flanken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Wondjes en extreem gevoelig bij de flanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 11:11

Het paard van een stalgenootjes van mij is al een tijdje extreem gevoelig bij zijn flanken. Wanneer hij daar geborsteld wordt begint hij geïrriteerd met zijn staart te zwiepen en dreigt hij zelfs met trappen. Daarnaast bijt hij sinds een tijdje al aan zijn flanken waardoor hij er allemaal kleine wondjes heeft Verward Bij ons op stal heeft niemand eigenlijk een idee van wat het zou kunnen zijn. Zegt dit jullie misschien iets? Scheve mond

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:29

ik heb dat eens bij mijn oude pony gehad die kon heel slecht tegen verandering van sta of net wat dan ook een ging van de stres daar bijten. ik weet niet natuurlijk of dat hetzelde geval is maar mischien heb je er wat aan

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:35

Dat bijten en wondjes bij de flanken zou ik even zo gauw niet weten.
Wel weet ik dat een paard zeer gevoelig is bij de flanken. Paarden zijn van nature prooidieren. Omdat de huid bij de flanken dun is werden ze daar (en bij de halsaanzet op borst) als eerste gegrepen door roofdieren.
Dat zit er als een reflex bij paarden nog in. Altijd erg voorzichtig bij zijn.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:23

Mijn oude merrie heeft het ook bij tijden. Meestal heeft ze dan ook dunne(re) mest.
De dikke darm ligt vrij dicht tegen de flanken aan en als deze ge-irriteerd is dan kan dat deze reactie veroorzaken.