schijndrachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 22:43

Heeft een van jullie wel eens gezien dat een merrie schijndrachtig is? Mijn merrie is vorige maand gedekt en niet hengstig geworden. Met schouwen werd ze zo boos dat ze de hengst zowat terug in de stal heeft geslagen. Dus gescand maar helaas geen veulen. Volgens de dierenarts moest ze vrijwel meteen na t scannen hengstig worden want er zat een nieuw eitje aan te komen. Maar tot op heden is ze nog steeds niet hengstig. Ik kan normaal de klok erop gelijk zetten waneer ze hengstig moet worden dus dat is in orde. Wil haar nu voor de zekerheid nogmaals laten scannen(vd zekerheid voor ik haar laat hengstig spuiten of iets dergelijks)

Ibbel

Berichten: 49109
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:49

Schijndracht bestaat inderdaad. Is wel zeldzaam.

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Re: schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 11:50

Heb net de hengstenhouder gebeld en ze is nog steeds niet hengstig. Hij heeft haar elke dag bij de hengst gehad maar nee hoor niet hengstig. Ze wordt nu vrijdag nogmaals gescand.

pluizebol

Berichten: 479
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Koudekerk a/d Rijn

Re: schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:10

mijn merrie is ook hartstikke schijndrachtig! gister zou ze nog een maand moeten voor het veulenen, staat mevrouw in ineens te piesen. hengstig dus. dierenarts erbij en opgevoeld en gescand omdat mevrouw het opvoelen niet zo prettig vond. er zit geen veulen in maar ze heeft alles wat een echt drachtige merrie ook heeft. dikke buik, gedrag anders,uier maar alleen ontbreekt het veulen. merrie's ik snap ze niet hoor!!daar kijk je dan 10 maanden naar uit!!! Gestoord als ik haar bekijk zou het me niets verbazen als er over een maandje toch gewoon een veulen uitkomt maar de dierenarts zegt toch echt dat er niets inzit, een veulen van 10 maand moet je toch op de scan kunnen zien Verward
succes ermee!

murie21
Berichten: 436
Geregistreerd: 26-08-03

Re: schijndrachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 12:53

Dank je wacht het wel af en hoor t vrijdag wel.