Mogelijk Rhino in Houten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:57

Ik ben net gebeld door een pensionklant van de betreffende stal. Zij zit hier ook op Bokt, heeft echter vandaag geen internet bij de hand maar wilde toch laten weten hoe het zit en doet dat via mij.

Deze pensionklant heeft gebeld met de Uithof. De artsen/onderzoekers daar hebben bevestigd dat ze bezig zijn te onderzoeken of er rhino heerst op de betreffende stal, maar vooralsnog zijn er GEEN besmette paarden.

De Uithof is ook op de hoogte van alle geruchten die er gaan, maar nogmaals: er is momenteel GEEN rhino op de betreffende stal.


Een vriendelijk verzoek aan iedereen om geen geruchten te verspreiden zolang er nog geen zekerheid is. Hiermee zaai je alleen maar onrust.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:18

Jep, dat is ook wat ik heb gehoord. Voorlopig zijn er nog geen besmette paarden gevonden daar(houden zo!).

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:32

Ik hoop dat het loos alarm blijkt!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 11:43

Zelf ook de Uithof gebeld. Vanmiddag gaat er een arts van de Uithof de regio in. Mocht het niet meer dan een gerucht zijn; mijn oprechte excuses voor het zaaien van onrust, dacht dat dit een betrouwbare bron was.

[Edit Karin] naam stal verwijderd [/edit]

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:47

Zoals ik al zei... er gaan teveel geruchten rond :/

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:54

Maar hoe zit het dan met verhalen over rhino in Dordrecht en Zwaanshoek. Zijn dat ook geruchten?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:05

Ik heb vanmorgen de Uithof gebeld en die werken samen met de viroloog die ook voor de Amsterdamse manege het onderzoek doet en er is geen Rhino bekend in de regio Houten Lachen Dus jullie kunnen idd gerust zijn Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:22

mayo ik schrok al ......

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:25

Nou, anders ik wel, kreeg me gisteren een partij hartrolling toen ik dit las *LOL*

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 12:34

Ik kreeg ook een, eh, "hartrolling", hihi. Ik ga mijn stalgenote een schop onder haar achterste geven als blijkt dat ze het "verkeerd verstaan" heeft. Heb amper geslapen vannacht. Boos!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:36

En wat leren we hiervan... eerst even een veearts in de buurt bellen voordat je paniek zaait op bokt...

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:43

bubbels schreef:
Ja allicht, die heeft het geconstateerd lijkt me.

Ik had al mijn twijfels. Toch vooraf verifieren in het vervolg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:48

Karin schreef:
Deze pensionklant heeft gebeld met de Uithof. De artsen/onderzoekers daar hebben bevestigd dat ze bezig zijn te onderzoeken of er rhino heerst op de betreffende stal, maar vooralsnog zijn er
GEEN besmette paarden
.


Weet je toevallig waarom er wel een onderzoek loopt naar rhino?

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:52

Lovely"]
[quote="Karin schreef:
Deze pensionklant heeft gebeld met de Uithof. De artsen/onderzoekers daar hebben bevestigd dat ze bezig zijn te onderzoeken of er rhino heerst op de betreffende stal, maar vooralsnog zijn er GEEN besmette paarden.


Weet je toevallig waarom er wel een onderzoek loopt naar rhino?
[/quote]

Dat is inderdaad een hele goeie!! Ze gaan nl. niet onderzoeken als de paarden kerngezond zijn....Daar ga ik tenminste van uit.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:56

Ik weet het niet, ik heb de Uithof zelf niet gesproken. Misschien is er een paard dat rhino-achtige verschijnselen vertoont? Lijkt me verstandig dat zoiets onderzocht wordt. En het kan net zo goed een onschuldige verkoudheid zijn.

Maar wat er ook gaande is, ik blijf erbij: geen paniek zaaien voordat er zekerheid is.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:57

Het is een risicoregio, dus uit voorzorg wordt er een onderzoek gedaan bij stallen in de regio (Niet alleen de 'zogenaamd betreffende stal' wat nl geen betreffende stal bleek te zijn, maar alleen over geroddeld werd) Lachen (Wat ik uberhaupt niet eens zeker weet of er nu aparte onderzoeken komen. Momenteel was er niets van bekend, over verdere eventuele onderzoeken weet ik niets af, dat heeft de Uithof mij niet gemeld)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:00

bubbels schreef:
Ik kreeg ook een, eh, "hartrolling", hihi. Ik ga mijn stalgenote een schop onder haar achterste geven als blijkt dat ze het "verkeerd verstaan" heeft. Heb amper geslapen vannacht. Boos!


Tipje hou de volgende keer je mond voordat je het op bokt of ergens anders op internet zet Haha! . Desnoods pb je iemand die daar op stal staat en contact heeft met de juiste personen daar. Dit veroorzaakt onnodige paniek en veel problemen voor jezelf want ik weet zeker dat je er heeeeel veeeeel problemen mee had gekregen. Dit na aanleiding van het droes verhaal en de vage droes site.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:40

Lovely"]
[quote="Karin schreef:
Deze pensionklant heeft gebeld met de Uithof. De artsen/onderzoekers daar hebben bevestigd dat ze bezig zijn te onderzoeken of er rhino heerst op de betreffende stal, maar vooralsnog zijn er GEEN besmette paarden.


Weet je toevallig waarom er wel een onderzoek loopt naar rhino?
[/quote]

Omdat er paarden zijn met verhoging. Nog geen zieke paarden, heerst wel...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:54

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Beter even vals alarm dan niks zeggen en dat het wel zo is.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:00

Quellian schreef:
Omdat er paarden zijn met verhoging.
Nog
geen zieke paarden, heerst wel...


Tja met dit weer is dat ook niet zo gek dat er verhoging is en omdat er in amsterdam Rhino is zijn ze toch voorzichtig. Maar wil niet zeggen dat er gelijk Rhino is. Dit zal vast niet van de eigenaren zelf komen maar van de pennymeisjes die daar op stal komen Boos! .

Phiabink:
Liever ook geen vals alarm want dat geeft alleen maar problemen. Je weet dat er veel gelult wordt en binnen 2 a 3 mensen zijn er al 4 of 5 paarden dood. Vorige keer was namelijk ook de halve stal ziek en dood en dit allemaal via via.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:12

Ik ga met Prisca mee.

Het lijkt wel alsof half bokt graag op onze stal inhakt.

Draai de rollen eens om!

Stel jouw paard staat op een gezonde pensionstal.

En dan lees je hier op Bokt dat er op jouw stal Rhino heerst, doden, zieke, enz... Hoe zouden jullie dat vinden?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:14

bubbels schreef:
Ik kreeg ook een, eh, "hartrolling", hihi. Ik ga mijn stalgenote een schop onder haar achterste geven als blijkt dat ze het "verkeerd verstaan" heeft. Heb amper geslapen vannacht. Boos!


Misschien de volgende keer niet eerst schreeuwen maar zachtjes praten Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:36

Miss_Petit, ik weet wel hoe dat voelt hoor, dat is hier ook al een keer voorgekomen. Toen beweerde iemand stellig dat een paard overleden was aan rhino. De waarheid was dat dat dier aan héél iets anders overleden was en niét aan rhino. So much voor de "betrouwbare bron" dus. Dit was niet op de stal waar ik sta, maar op de stal waar vriendinnen van mij staan (of stonden) en dat vond ik eerlijk gezegd al erg genoeg.

Voor de paarden die nu met verhoging staan, hoop ik dat het overwaait en dat de stal niet met rhino te maken krijgt.

Wat de stal van de beredenen aangaat, daar is het allemaal goed onder controle en we zijn al een week onderweg, tot nu toe zijn er geen nieuwe gevallen naar buiten gekomen, ik hoop dat dat nog een week zo blijft, dan zijn we in ieder geval een beetje uit de zorgen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:43

Herhaling van mijn antwoord op de andere topic betreffende rhino:

AUB voor iedereen. Tis elk jaar hetzelfde liedje, iedereen roept maar in de wilde weg te roepen waar maar rhino zou kunnen zijn, zonder eens zelf goed te onderzoeken of deze berichtgeving wel waar is. Ga nu niet paniek lopen zaaien om niets!!!! Dit gebeurt elk jaar, een uitbraak van rhino, maar zoals de meesten van jullie ook wel weten blijft het meestal beperkt tot een paar stallen. Doe gewoon normaal, hou je eigen paard lekker gezond en happy en maar het drama niet erger dan het is. En, als er daadwerkelijk ergens zeker rhino is gesteld, neem dat de nodige voorzorgsmaatregelen die bekend zijn.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:46

Dat is ook wel aan jouw reacties te zien Lovely,

jij denkt tenminste na, en verspreid geen geruchten zonder feiten te hebben.