Primeval, Joint Saver, glucosamine, zwavel, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Primeval, Joint Saver, glucosamine, zwavel, ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 12:31

Ik weet het allemaal niet goed meer :s Zoals jullie mss wel weten krijgt Memuska Primeval Artrose Gelatinaat bijgevoerd. Ik haal dit altijd bij een DA, is veel goedkoper dan het zelf te bestellen en nog makkelijk ook Knipoog Nu belde ik gisteren met die man (is een andere DA dan diegene die ik normaal heb) ivm Toms paard, een aangezien ik hem toch aan de lijn had vroeg ik hem meteen om nog eens een emmer voor me opzij te zetten. Nu zei hij me dat hij er geen meer heeft, en dat hij ook geen Primeval meer inkoopt aangezien het middel verouderd is en ze intussen betere, goedkopere dingen hebben. In plaats van Primeval is er nu een product dat Joint Saver noemt.
Mijn eigen DA (die ik daarna opbelde) stelde me voor dat ik dat kon proberen, of evt meteen kon overschakelen op glucosamine, zwavel oid.
Wie heeft ervaring met wat, en wat zouden jullie doen?

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:06

Afhankelijk van je paard.

Heeft ie bewezen atrose of is ie gewoon wat 'roestig' in de gewrichten ?

Hoe reageert hij/zij op afbouwen (soms kan het/soms niet)?

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:14

Tja, daar is zo niets over te zeggen. Het hangt af van je paard, en elk paard reageert overal ook weer anders op.
Ik denk dat je deze vraag veel beter aan je eigen DA kan stellen. Die kent je paard en z'n problemen.

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 21:55

Ze heeft bewezen artrose, nogal in vrij serieuze mate zelfs. Ze heeft ooit haar rechterbeen gebroken gehad, is altijd meer op haar linker gaan steunen en daardoor zit het nu vol artrose. De DA weet het zelf niet goed, ze zei ook dat elk paard er anders op reageerde, en dat het terug een beetje "zoeken" zal worden.
Afbouwen hebben we bij haar wel gedaan, in het begin kreeg ze 2x daags 2 schepjes, nu krijgt ze maar 1x per dag 1,5 schepje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:07

Ik heb zelf heel goede ervaringen met Cortaflex. Ik heb al verschillende andere middelen gebruikt, maar dit werkt echt het beste. Die Prime-val gebruikten ze bij ons op de manege vooral preventief.
Het is een kwestie van uitproberen. Als iets echt werkt merk je gauw genoeg verschil.