bloedneus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:45

Heeft u paard dat ook al eens gehad ? En wat was dan de oorzaak?
De mijne had het gisteren in paniek de DA gebeld die zei van terug te bellen als het nie over was binnen 1 uur...het was over maar ben er nie gerust in. Hij heeft dat nooit gehad. T was fel rood , niet veel en uit een neusgat. Hij heeft zich niet gekwetst of niet het hoofd gestoten.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:28

dan zal er een adertje gesprongen zijn. Heeft hij zich druk gemaakt of is ie geflipt van iets???

Eén van de jachtpaarden die ik gereden heb heeft eenmaal een bloedneus gehad en mocht toen geen jachten meer lopen.
Mijn vorige paard heeft verscheidene bloedneuzen gehad en loopt nu nog steeds voor de huifkar.
Je kan er dus niets van zeggen.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:42

Mijn vorige merrie had best vaak een bloedneus (gesprongen adertje). Soms bij warm weer of als ze zich druk heeft gemaakt, maar meestal zonder reden. De bloedneuzen stopten altijd vanzelf (waren meestal al gestopt als ik 't merkte)
Ze is 30 jaar geworden (niet aan een bloedneus gestorven).

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:43

Mijn paard heeft nadat ze een hysterische aanval had gekregen een bloedneus gehad. Het kwam bij haar door een combinatie van heel veel stres en vastzitten aan het trailertouw (geen touw maar ketting).

Die bloedneus is vanzelf gestopt, vervolgens nooit meer een bloedneus gehad. Maar ze is ook nog nooit meer in zo´n stressituatie gekomen.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:13

Meestal kan het geen kwaad als het maar uit één neusgat komt.
Komt het uit 2, heb je een probleem

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:32

Mijn paard heeft het soms als ze uit het springparcours komt. Niet heel erg, een klein beetje, dan is er gewoon een adertje gesprongen doordat ze haar neusgaten zeer sterk uit heeft gezet ofzo. De eerste keer schrok ik wel heel erg hoor!

sam_kiek
Berichten: 249
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:59

Mijn pony heeft ook wel is een bloed neus als ze er zelf heel druk maakt maar het stopt altijd weer van zelf!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:12

ik had een arabiertje en als hij zich zomers wel een druk maakte dan sprong er ook wel eens een adertje. Maar wij schrokken ook de eerste keer hoor.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:12

Vriendin van mij heeft het ook met haar paard. Als het warm is, maar ook als je tegen de wind in galoppeert. Zij heeft ook DA laten komen, maar is niets ernstigs. Komt veel vaker voor.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:54

De eerste keer dat mijn pony het had was het ook echt schrikken. Dadelijk kijken of hij zich nergens had gestoten ofzo. Maar niks. Alleen mooi rood bloed Verward . Na een tijdje was het ook gewoon over. Was waarschijnlijk van te zot te doen in de bak. Ze stonden met hun 2'en lekker gek te doen, springen, lopen, rollen en terug lopen,...