Keuring

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sansjo

Keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 20:45

Wie kan er mij vertellen hoe een rontgen keuring in zijn werk gaat en moet ik speciale dingen wel / niet doen van tevoren?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:46

Dat is per kliniek verschillend. Sommigen doen alles liever zelf, weer bij anderen hebben ze liever dat je meehelpt. Als je mee mag helpen: je krijgt dan zo'n loden schort om en je moet het paard dan vasthouden. Als het paard niet rustig genoeg is krijgt het een kalmeringsmiddel. Er wordt gekeken waarvoor het paard geschikt moet zijn (recreatie, sport of fok) en daar wordt het ook naar gekeurd. Hoe meer van het paard wordt verlangd hoe hoger de eisen van keuring. Neem het stamboekbewijs mee (of een kopie er van) De dierenarts kan deze gegevens meenemen op het keuringsprotocol. Knipoog

Tessya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:09

Als je paard hoefijzers heeft, worden deze er meestal afgehaald, om de straalbeentjes beter te kunnen bekijken. Dat dien ze iig bij ons op de kliniek.
Je kan aangeven wat je allemaal gefotograffeerd wil hebben, tussen de 12 en 24/36 foto's dacht ik. Maar dat ligt idd aan het gebruiksdoel.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:06

als je je paard wilt verzekeren, informeer dan even bij de verzekeringsmaatschappij. Soms verlangen ze dan net wat extra foto's die normaal niet standaard genomen worden. Bij een goede kliniek halen ze de ijzers eraf en leggen ze er terug onder, maar soms moet je hier zelf voor zorgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie