schimmel op manege!

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anoukje

schimmel op manege!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 21:47

Wij hebben schimmel bij ons op de manege! echt heel erg! het begon met 1 maar nu hebben al heel veel paarden het! ook die van mij. hij heeft allemaal kale plekjes. nu moet iedereen zijn paard om de 5 dagen wassen met imaverol. maar niet alleen dat, ook borstels, dekens, shabrakken! echt heel erg!
hopen dat het over gaat!

fijne feestdagen iedereen! Haha!

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:14

ja dat is erg besmettelijk
gaat wel weer over hoor
je kunt tegenwoordig ook ertegen enten als ze he tehbben, 2 entingen om de 14 dagen

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:16

bij ons heeft ook een paard het!
tot nu toe nog maar 1, ik hoop dat het daarbij blijft (ik sta overigens op een pensionstal) en de paarden staan nu alweer overdag buiten, gescheiden zodat er zo min mogelijk besmetting kan optreden!
hoop dat het snel over is

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 16:00

ja moet je echt mee uitkijken hoor! bij ons gaat het heel snel. het begint met een plekje. maar die van ons zit er nu ook helemaal onder!

fijne feestdagen iedereen! Haha!

Hdoortjez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:25

hoihoi, ja ik weet het errug vervelend. mijn paard heeft sinds 2 weken last van shimmel. heb je trouwens wel eens van tea tree shampoo gehoord, helpt ook tegen schimmel. weet alleen niet of het goed is om imaverol en tea tree door elkaar te gebruiken. succes met wassen!!!

het moment maakt de man, de eeuw de vrouw!!!

leer de schone kunst van het elegant te laat komen!

esley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:31

denk je ook aan je zelf!!! ja kan het zelf namelijk ook krijgen en dan ben je echt niet blij dus goed handen wassen!!!! sterke er mee wij zijn er gelukkig vanaf.

mijn mooie blonde haflinger!!!

kijk eens op www.freewebs.com/esley/ laat wat achter in mijn gastenboek

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:54

die vanmij heeft het ook weer, en dat terwijl hij 4 maanden geleden zijn laatste schimmelspuit heeft ontvangen waardoor hij 9 maanden vrij zou moeten zijn.. nouw niet dus.. ik jaag er dus ook geen spuit meer in.. 130 euro en gewoon weer stik vol zitten.
mijne is altijd de 1e en ik doe er meteen wat aan.. maar ja..lastige manegeklanten he die mijn paard blijven aaien.. en zo heeft hij het dus ook ontvangen Boos!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie