Geen Headshaking, wel met hoofd schudden,tic?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Geen Headshaking, wel met hoofd schudden,tic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 16:14

Er staat bij mij op stal een merrie van 8 jaar oud. Sinds een paar jaar heeft ze periodes waarbij ze langere tijd achter elkaar op verschillende manieren met haar hoofd staat te schudden.

Soms houdt ze haar hoofd een beetje scheef, soms schudt ze alleen haar neus van links naar rechts, en soms zwaait ze gewoon omhoog en omlaag (ja-knikken,zeg maar). Er zijn al verschillende allergie-testen gedaan. het is in ieder geval geen head-shaking, en ook geen zonne-allergie. Ook al het voer wat ze krijgt is ooit al een periode achtergehouden om te kijken of het ophield, dat gaf niks, en ook het weer lijkt geen invloed te hebben.

Ze is al verschillende keren nagekeken door de dierenarts, maar die kan niks vinden. Ze doet het dan ook niet altijd, maar de periodes dat ze het doet is het voor haarzelf, en tijdens het rijden nogal vervelend.

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat dit kan zijn?


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:16

Zijn er bollenboeren bij de stal in de buurt?
Wij hebben namelijk verschillende paarden in deze buurt gehad met een allergie voor bollengif Verward

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 16:18

Ja, een paar weilanden verderop worden tulpen verbouwd. Kan dit invloed hebben dan?

Ze heeft ook langere tijd ergens anders gestaan, maar ik weet niet of daar ook bollenboeren waren, ze deed het daar iig ook. Zal het nog even navragen!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:53

Misschien is het ontstaan als allergie en later een gewoonte geworden, bv. in periodes van stress voor die merrie, of als ze hengstig is of gaat worden. Of het is ooit ontstaan als uiting van stress en nu een gewoonte geworden.
Ook zou het oormijt kunnen zijn waar ze last van heeft.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 12:09

Ok,bedankt voor de tips, ik zal alles gelijk even navragen! Dat van het hengstig worden is ook al eens onderzocht, dus dat zal het niet zijn.

klukkluk

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:27

Is haar mond/gebit ook al nagekeken??

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 23:20

Ja, ze wordt geloof ik in ieder geval elk jaar nagekeken door de paardentandarts.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:01

Ik ken het probleem helaas maar al te goed.
Mijn paard doet het ook.
Ik heb idd ook alles al geprobeerd. Mijn laatste optie is een fysiotherapeut. Van spierpijn kunnen paarden ook gaan hoofdschudden.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:30

Mijn paard deed dit ook, alles onderzocht (spieren,rug, gebit, zadel, hoofdstel, allergiƫn etc.) en uiteindelijk bleek hij oor ontsteking te hebben. Oor/luchtwegen/neus staan met elkaar in verbinding, dus een controle hierbij zou eventueel wat zijn.
Ik waarschuw wel: het schudden wordt snel een 'ondeugd' Frusty

groetjes & succes OK dan!

Krista

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Floemii, IASCrawler, MirandaMalik en 71 bezoekers