hooikoorts/pollenallergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:08

Tip van een klant: een vliegennetje (zo eentje met sliertjes) aan de neusriem bevestigen en geen last meer van hoofdschudden!!! Ook niet tijdens buitenritten. Iets voor jullie om uit te proberen??

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:08

ik zou toch de da fragen event. bloedtest en behandeling niet zelf blijven dokteren.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:09

Ik kwam er een tijdje geleden achter mijn paard last heeft van hooikoorts. Het was vooral hoofdschudden en en af en toe een beetje hoesten/proesten. Ik voer nu sinds een maandje EasyBreath van de Paardendrogist bij, en ik moet zeggen dat het erg goed lijkt te werken!

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:03

Voor iedereen die een netje voor zijn paard wil maken tegen hooikoorts, bij de Aldi is er komende week "anti pollennet" in de aanbieding.
Afbeelding
Links is vliegengaas, is niet geschikt maar rechts op de foto is het anti pollennet.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:16

Anti pollen net is ook bij mij te koop! De echte TESA, voor mensen. Stuur maar PB tje als je een stukje wilt hebben.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:23

Bloos Bloos

die van mij ligt nog steeds op tafel.....

applause schud nu niet meer. Haha!
nou ja.. in elk geval tot augustus september niet meer, dan nog ff en dan is t over....

Chawwa
Berichten: 27
Geregistreerd: 02-05-05

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:23

Hallo,

Ik ben momenteel hartstikke wanhopig want mijn paard hoest als een gek, en het moet een allergie zijn. Allleen weet de DA niet waarvoor, en er zijn volgens hem ook geen testen voor. 1,5 jaar geleden hoestte hij ook vreselijk, en toen hebben we hem van stro op zaagsel gezet en knapte het direkt op, daarna wel altijd oppassen met het voer enzo, maar hij hoestte al heel lang niet meer. Nu dus sinds een week wel weer en ook heel heel erg. ik kan al niet meer rijden en ben bang dat hij hier wat aan over gaat houden, en omdat ik niet weet wat het is kan ik de oorzaak ook niet wegnemen. op stal doet hij het, maar nu is hij sinds een paar dagen in de wei dag en nacht, maar het knapt nog niet op. (bovendien heeft hij prednisolon capsules die zelfs nu ook niet helpen) Het is echt heel sneu, hij kan haast zijn brokken niet eens opeten en ik weet niet waar ik het zoeken moet. Het hoesten is op exact dezelfde manier als 1,5 jaar geleden, dus ben er van overtuigd dat het een allergie is. Nu dacht ik dus aan hooikoorts, maar hij schudt zijn hoofd nooit, heeft een droge neus (alleen iets nat tijdens een hoestbui) is verder superfit en hoest dus op stal ook net zo erg als buiten. Maar toch vraag ik me af of dit het wel zou kunnen zijn.
Ik ben heel benieuwd of iemand hier iets in kan herkennen, zoek echt naar een oplossing...
Alvast bedankt,

groetjes, Chawwa

tinekee
Berichten: 14
Geregistreerd: 22-06-05

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:46

Hallo,

Ik weet sinds een tijdje dat mijn paard een lichte vorm van hooikoorts heeft. het mag dan wel een lichte vorm van hooikoorts zijn ik vindt het zwaar irritant. onder het rijden zit ze steeds met het bovenlip te bewegen en probeert ze met haar been tegen haar neus aan te slaan. ook probeert ze met haar neus door het zand te gaan of tegen de bakrand te schuren. dit maakt eigenlijk rijden onmogelijk voor mij want ze heeft het te druk met de jeuk en let niet meer op mij. krijg haar hierdoor ook moeilijk aan de teugel want ze heeft allleen maar aandacht bij de jeuk. haar zenuwen op de neus worden namelijk heel erg geprikkeld. Maar nou heb ik even op internet gekeken voor iets wat zou kunnen helpen. kon eigenlijk niet zoveel vinden het enige wat ik vondt was een net relief. Heeft iemand hier misschien al ervaring mee of weet iemand een ander wonder middeltje waardoor haar hooikoorts verminderd??? laat het me maar even weten. alvast bedankt.

Groetjes Tineke

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:39

Breng haar naar Laarakker!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:56

nog een heel simpel tipje dan:

koop een paar panty's en trek die over de neus van je paard, schijnt net zo effectief te werken tegen pollen als de officiele netjes.


goldwing
Berichten: 998
Geregistreerd: 24-10-04

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:11

veel paarden met pollen allergie hebben ook last als ze appels eten
Weet niet precies hoe het zit omdat ik niet al te best geluisterd heb naar de persoon die ook een paard heeft die allergisch is voor pollen
Zij kwam er achter dat appels eten ook heel slecht was op een volder van homeopatisch geneesmiddel voor mensen
Ze geeft haar paard nu die casules voor de mens in een hogere dosis ze haalt de poeder uit de capsule en vermengt die met een beetje water in een spuit en spuit het zo in zijn mond
En ze voert nu dus wortels in plaats van appels als lekkernij en het paard heeft geen last meer

tinekee
Berichten: 14
Geregistreerd: 22-06-05

Re: hooikoorts/pollenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:49

hallo,

Ik heb net te horen gekregen dat mijn paardje last heeft van lichte hooikoorts. Als ik op haar rij dan is de hele tijd met haar bovenlip aan het bewegen om dat ze daar heel erge jeuk heeft ook probeert ze met haar voorbenen er tegen aan te slaan of met haar neus tegen de bakrand te scheuren onder het rijden. en als ik aan de lange teugel stap gaat ze met haar neus door het zand. ik vindt dit eigenlijk zo vervelend want ze let niet meer op met rijden en schudt de hele tijd met haar hoofd krijg haar hierdoor ik niet meer aan de teugel. Dus dat betekent dat ik zomers ook geen wedstrijden kan rijden. heb het wel geprobeerd maar dan staat erop het papiertje dat ze tegen de hand is maarja daar kan ik niks tegen doen. Ik heb haar neus laten laseren zodat de zenuwuiteinden van de neus wat minder gevoelig worden, maar dat hielp niet veel. ook heb ik corti gel gekregen dat is eigenlijk voor spieren en gewrichten. Maar dat helpt ook niet bijzonder veel. Nou zat ik na te denken over zo''n netje. Iemand hier ervaring mee?? of iemand een ander goed idee om te gebruiken voor mijn paard?? Laat het met even weten. alvast bedankt.

groetjes tineke.