Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9645
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:04

Wat een superleuk nieuws! Gefeliciteerd!
Bram vind ik een leuke naam, maar ik hou van simpele nederlandse namen (ja juist voor dieren).

manja39
Berichten: 167
Geregistreerd: 16-09-13

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:44

Supermooi nieuws. Lichtpuntje na alle zorgen.
Bikkel
Bijoux
Briljant

WillemijnL
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-11-22

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:40

Be Sirius of Bonne chance?

paars

Berichten: 5610
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:09

WillemijnL schreef:
Be Sirius

Mooi!

Farjen

Berichten: 8027
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:11

paars schreef:
WillemijnL schreef:
Be Sirius

Mooi!


Die vind ik ook geniaal!

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 15:59

lies schreef:
Wat een superleuk nieuws! Gefeliciteerd!
Bram vind ik een leuke naam, maar ik hou van simpele nederlandse namen (ja juist voor dieren).

De namen die ik aan mijn dieren heb gegeven zijn namen die opgekomen zijn de seconde dat ik ze zag, of zo gekocht. Maar meestal niet simpel ookal ben ik ook zo normaal

ICE:
In Case of Emergency
Ijs ijskoud (is van niets onder de indruk, liep als veulen alleen het bos in terwijl merrie in paniek langs de draad galoppeerde)
Ijs op de juiste temperatuur krijg je mooie beelden, te warm smelt het, te koud breekt het: “zo zacht als gaat, zo hard als moet”

Quinncy:
Harley Quinn
Hond had juist zelfde karakter

Max:
Origineel Marcus, bij aankomst direct omgedoopt tot Max door mama.

Harley en First zijn zo gekocht

Meestal is het een naam die betrekking heeft op het paard.

Om een of andere reden blijft Sirius door mijn hoofd spelen
En al vele varianten geprobeerd, maar denk dat het dit keer ander stamboeknaam word als roepnaam :j

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:45

Between Sirius and Heaven
Bright Sirius

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 16:12

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het de afgelopen dagen enorm moeilijk, en First merkt dit. Ongeacht waar ik zit, sta of loop is dit mijn beeld
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10965
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:22

Komt hij je "beschermen"?

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 19:18

Hij is niet echt knuffelig aangelegd, maar komt nu wel echt om knuffels geven.
Heel raar om te ervaren met hem. Normaal moet iemand zich altijd enorm stabiel, rustig, leidend opstellen wilt hij in de buurt komen. Kon alleen de staleigenaresse hem vangen op een wei zoals hier. Afgelopen dagen heb ik ook de merrie moeten binnenzetten om hem binnen te kunnen zetten.
Gisteren is het echter volledig ontploft en ben ik gewoon in de stallen gaan slapen.
Maar nu komt hij mij echt op een zachte manier opzoeken, volgt mij als hond, komt tussen mij en de rest instaan. Komt zelf tussen mij en mijn vriend of tussen mij en kinderen instaan

Het huis waar onze wei aan grenst hebben 2 kleine kindjes die stonden te springen om de paarden eens te mogen aaien. Normaal doe ik dit met harley omdat harley de stabiele factor is hierin. Maar vandaag nam First die rol op zich.

WillemijnL
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-11-22

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:26

Waarom ging je in de stallen slapen? Om de rust van de paarden? Of snap ik het niet? Sterkte in deze tijden iig.

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 00:52

Voor mijn eigen rust

Ik draag in de maten wat ik kan de zorg voor mijn vader, maar dat gaat niet altijd even goed. Zeker niet tijdens feestdagen of periode rond hun trouw (mama’s sterfdatum). Dit is gisteren geëscaleerd, en de enige plaats waar ik tot rust kom is bij mijn paarden.
Hier stonden 2 nieuwe 1 persoonsbedden die we mochten gebruiken voor het waken over mijn merrie en die heeft mijn vriend in de gang gezet toen hij doorhad dat ik in de stal in slaap begon te vallen. In plaats van naar huis te rijden

nikkel
Berichten: 2551
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:29

Gecompliceerd gebeuren.

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 10:40

We zijn langzaam in een ritme gevallen met de paarden wat voor ons werkt. En zijn dit ritme nu aan het omplooien naar ons werkschema.

- ICE is het nieuwjaar super doorgekomen zonder wat dan ook
- Harley stond met zijn Hidezpak en de eq confidence in zijn neus te slapen, behalve toen de pijlen letterlijk boven het dak springen
-First daarintegen stond de 31e al stok kreupel, 30 op 31 waren ze vuurwerk rond de wei aan afsteken met kruit geur in de stal. Daar kan je je niet op voorbereiden. Dus hele nacht zitten weven.
Door de warme pees en dikke kogel dacht ik eerst aan een peesblessure.
Maar toch een andere smid bij gehad als wat we normaal hebben (onze heeft vrij tot 8/1).

Laten we het erophouden dat deze zelfde zegt als de foto’s op de kliniek zeggen. Zweer boven in de kroonrand die naar binnen aan het slaan is (kanaaltjes zijn zichtbaar op foto) plus veel te vlak op de hiel en foute ijzers => pees overstrekt.
Smid heeft oefeningen gegeven om spieren en pezen los te maken en wilt de foto’s van de kliniek hebben voor hij wat dan ook doet.

Hij loopt nu weer 100% zuiver dus heel even aankijken tot de drukte rond nieuwjaar rond is en dan eventueel toch echo laten maken.
Ookal zegt iedereen inclusief de arts wat ik erbij gehad heb ivm de zweer dat het niet nodig is, dat het echt in de hoef zit en hij spierpijn heeft. Echter kon deze arts geen echo van de pezen nemen. Zodra hij koorts maakt of de zwelling ik de kogel erger word, word er overgestapt op antibiotica, wilt de smid nu al, arts wilt nog even wachten en kans geven om uit te breken.

Het zicht deze ochtend met hun nieuwe buurman:
Afbeelding
Over het algemeen is dit het zicht, met zijn 3 samen. Echter mag Harley de schuilstal niet in, hij kan wel droog staan en aan hooi (hier rekening mee gehouden), dat is zo het enige moment dat Harley echt gefixeerd word door First.

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 09:27

Harley gaat super met zijn nieuw buur
Dus daar word als de vries periode gedaan is gekeken om kennis te maken. Stuk wei waar dit paard op staat hoort ook bij onze zomer wei en zij zou er dan af moeten. Als dat klikt is heb win win, kan haar paard blijven staan en is de kudde ook stabieler als met maar 3 (is een oude vriendin van mama. Vandaar dat dit gewoon samen in overleg gebeurt en kan gebeuren)

Kreeg deze foto van mijn vriend (hij is thuis met weer verlet) Afbeelding
First die staat te kroelen met Max en het veulen van mijn collega. Maw: als alles gaat lopen zoals het er nu naar uitziet kunnen we er (in overleg met alle partijen) 1 grote kudde van maken in de lente :j
Harley word ook langzaam meer en meer geaccepteerd in de kudde door ice en First, zolang mijn vriend er niets is. Dus dit gaat ook de goede kant op.

Zijn nu bezig met de buitenste stallen leeg te maken om zo nog extra schuilstallen te creëren en te drogen voor meer droge voerplaatsen Maw; druk in de weer.

Harley zijn been en wonde zijn ook dunner geworden trouwens. Litteken is ondertussen verwaarloosbaar.

Melzazu
Berichten: 1820
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:39

Wat een fijne update. Het lijkt toch inmiddels allemaal goed te komen en vooral de rust lijkt wat terug te keren als ik het zo lees, voor mens en dier.

Rocamor

Berichten: 10965
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:41

Ik dacht vanochtend nog; eens om een update zeuren, maar dat was niet meer nodig. en wat een fijne update zeg!

hoe gaat het nu met jouzelf?

paars

Berichten: 5610
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:40

Heel fijn om te lezen en te zien. Nu idd ben jij aan de beurt om bij te komen!! Als het met je paarden goed gaat lukt dat vast beter. Ik hoop het voor je.

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 22:20

En Max heeft de beslissing gemaakt om er een grote kudde van te maken :roll:
Hij stond samen met het tinkerveulen bij die van ons te grazen van het gras wat er nog is. Ze wisten alleen niet meer hoe terug te geraken _O-

Alleen is er zoveel werk om die wei ook terug open te maken en er een gemeenschappelijke wei van te maken dat ze voor nu terug gesplitst staan. Zijn ze niet mee eens. Maar 5 paarden op het stuk zandgrond is gewoon te belastend voor die grond.
3 is al op het randje, nu scheelt dat als mijn paarden ooit terug gezond zijn en helemaal niet meer mankeren, we hier terug paddock en piste van willen maken zoals het was. Maar dan nog zijn 5 paarden op dat stuk mij teveel. En teveel risico op problemen als het misgaat. Is maar een 25 x 65m

Met mij gaat het fysiek niet zo goed. Afspraak bij ha staat voor mijn bloed te testen. Alles wijst op zwaar ijzer tekort. Mentaal is er, zeker bij de paarden, wel veel meer rust. Zalig om ‘S ochtends als ze buiten staan en stallen gedaan zijn te brunchen op de wei. Of ‘S avonds moe van het werk en oliebol dag te hebben een first hebben die zijn neus tegen je schouder duwt en onder je arm kruipt. Of een Harley die je met een kindje door het hek ziet knuffelen <3
Of een irritante merrie die weer ergens staat waar ze niet hoort, of met je materiaal lopen is terwijl je aan het werken bent en je dan uitdaagt _O-
Krijg elke dag wel telefoon van mijn collega of de vriendin van mama dat ze weer ergens iets uitsteekt wat niet hoort _O-

Ook nog steeds super contact met oude staleigenaresse, ik blijf hun nog steeds dankbaar voor alles wat ze voor mij gedaan hebben. Maar ik kan eindelijk terug genieten van mijn paarden. Zonder dit aan mama vast te blijven koppelen. Nieuwe plaats, nieuw begin, nieuwe herhinneringen. Het is fysiek zwaar, maar mentaal de beste keuze die ik had kunnen maken :j

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 14:51

Het hooi en de matten zijn uit de schuilstal gehaald en hangen buiten.
Iets met: 3 paarden die besloten dat de schuilstal dan ook maar de gewone stal was en buiten niet meer interessant was.
Maw: ze gingen niet meer buiten, alleen om te drinken en als ze al buiten stonden kwamen ze naar binnen om behoeftes te doen…

Nu hangen in de schuilstal nog wat kleine netten, ballen met kruiden, likstenen,…
Dat ze iets hebben om bezig te houden als ze gaan schuilen, maar de schuilstal effectief schuilstal is en niet de hoofdstal

Afbeelding
Voordeel: samen eten gaat zo helemaal super :j

maralyn

Berichten: 10458
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:51

Super fijne berichten! Lees nog graag mee!!!

Melzazu
Berichten: 1820
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:26

Ja ik ben er ook altijd nog en wordt erg blij van je laatste berichten. Klinkt allemaal als een stuk minder zorgen en het ziet er allemaal heel fijn uit ook.

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 17:36



Ze waren ontsnapt toen we de wei/paddock/stuk zandgrond voor de vriesperiode winter klaar aan het maken waren.
Laten we erop houden dat je dan hun karakter wel ziet _O-
De merrie ging voorop toen ze doorhad dat er geen stroom op stond, en zou haar middelvinger opsteken als ze kon :roll:
First ging grazen maar was enorm allert en schichtig, want: iets gedaan wat niet mocht
En Harley ? Harley is Harley, die heeft zo iets van: het mag niet, maar het gras is lekker. Dus ik ga gewoon grazen en als ze ons roepen kom ik wel braaf af.

Dus ze maar even laten genieten zolang ze konden. Als het etenstijd is staan ze toch voor de staldeuren _O-

Ik wil jullie allemaal trouwens echt bedanken uit diepste van mijn hart :j
Wat Harley zijn hart aangaat zijn we er nog steeds niet door, moeten wachten tot eind mei voor deel twee van het onderzoek gedaan kan worden. Maar zonder jullie mentale (en voor sommige financiële) hulp waren we nooit zo ver geraakt.

Melzazu
Berichten: 1820
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:46

Ach jaaa een beetje ondeugd moet toch mogen. Heerlijk, ik zou er ook enorm om moeten lachen _O-

Zie ze lekker staan en rollen dan +:)+

Toch is het fijn dat Harley zich tot dusver best goed houdt hè? :j

GUSTIxBILL

Berichten: 2021
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 17:57

Melzazu schreef:
Ach jaaa een beetje ondeugd moet toch mogen. Heerlijk, ik zou er ook enorm om moeten lachen _O-

Zie ze lekker staan en rollen dan +:)+

Toch is het fijn dat Harley zich tot dusver best goed houdt hè? :j


Eerste reactie was echt “gvdmse ***** *** knollen, seffes kunnen we weer naar kliniek” want echt door de draad.
Tweede reactie: controleren of ze in orde zijn
Derde reactie: ze hebben niets? “Zucht, die krijgen we nu vandaag niet meer in de wei, verbaasd dat we ze hebben mogen checken. Laat ze maar genieten”
Vierde reactie: half uur genieten en toekijken om dan te beseffen dat 5m een half uur geworden is :')


Zijn er ook enorm blij om dat Harley en zijn hart het houden. Hoe sterker en beter hij zich houd. Hoe groter de kans dat het wel allemaal losloopt met zijn hart. Moeten alleen even op dieet, alle 3. Zijn tonnetje rond ondertussen.