Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1994
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 12:57

Hemel op aarde <3
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10888
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:33

Dan ben je nu ook blut zeker? :+

Heerlijk plaatje, Genieten!

GUSTIxBILL

Berichten: 1994
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:18

Kleine update:

Na meerdere smeden en artsen zijn we eindelijk op de goede weg en hebben we onze draai gevonden :j Of toch zodra de smid terug is uit de ziektewet met een arbeidsongeval :')

We hebben in overleg met de smid en onder zijn toezicht iets meer als maand terug alle ijzers er onderuit gehaald bij alle paarden. En het manken en agressieve gedrag van First verdween als regen aan de horizon.

Verdict van de laatste arts die me ook echt alles heeft laten zien op de echo en foto’s (terwijl ik half lag op de grond. Het waarom komt zodadelijk):
- Harley heeft rechts voor een mini, mini, mini kanteling, wat met iets herzetten van de teen al opgelost is. Hartruis hoorde hij eigenlijk niet, niet tot ik hem erop wees. Dit geeft ons goede hoop voor 31/5. Vervoer is geregeld, zodat wij alleen moeten laden en achterna rijden. Beslissing is ook gemaakt dat bij slecht/twijfelachtig nieuws hij bij tom blijft en naar de eeuwige groene weides mag. We hebben alles gegeven voor hem wat we konden om hem en zijn lichaam een kans te geven. Meer kunnen we niet. Mijn vriend heeft de week ervoor ook vrij genomen om de hele week met hem te knuffelen en tuttelen en verwennen .
Wel stond hij volledig te slapen. Terwijl we hem normaal voor 1000kg moeten verdoven voor dit soort onderzoeken. En dan hebben we welgeteld een half uur. Nu stond hij te slapen en te knuffelen met de arts. Dacht dat ik iets kreeg …
Meisje wat de paarden verzorgd doet echt wonderen met mijn dieren.
Afbeelding

- Bij First was de arts zelfs versteld van hoe goed zijn straalbeen was, kijkend naar leeftijd en verleden. Dunne zool is niets meer van te zien. Blootvoets doet wonderen (behalve dat hij te lang staat).
Wel 1 maar, mijn gevoel zat jammer genoeg goed. We weten waarom hij absoluut niet zonder ijzers mocht… was niet voor zijn knieën. Blijkt dat hij een nooit genezen peesblessure heeft van jaren oud. Haast niet te zien en makkelijk overheen te kijken. Maar die dus bij bepaalde belastingen (waaronder dus blijkbaar het duplo ijzer, want toen begon de ellende van wel of niet kreupel, maar ook onze klei grond waar wij nu staan, of verkeerde hoefstand) opspeelt. De hoge dressuur is afgeraden net zoals springen en bosritten van uren. Maar 1-2x in de week een privé les met het meisje wat hem nu verzorgd mag geen probleem zijn, zolang ik naar hem kijk en luister. Nu aangezien ik al 2,5j zeg dat hij anders afrolt als ervoor, zegt dat genoeg over hoe ik kijk en luister. Zolang ik maar naar mijn eigen gevoel luister :j

- Bij ICE haar hoeven trouwens hetzelfde verdict. Hij kan niet geloven dat we haar haast hebben moeten laten inslapen wegens een zool die zou loskomen volgens toenmalige smid en da. Het is dat ik de verslagen kon voorleggen die ik gekregen heb. Het is dat ik de foto’s niet meer heb. Want volgens hem hebben ze me in het zak gezet.
Over ICE trouwens:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd hoelang nog.

We hebben tevens ook een rattenvanger op stal aangezien de vallen niet werken. Sinds deze verstekeling onze stal gevonden heeft is het rustig kwa ratten
Afbeelding


En dan nu waarom ik op de grond lag:
De nacht van 19/4 op 20/4 ben ik met spoed opgenomen en geopereerd. De pijn waar ik 5j mee liep en alle bijhorende klachten die “tussen mijn oren zaten”. Bleken toch wat ernstiger te zijn.
Ik had een verdraaiing in mijn darmen, die klem lag en verkleefd lag aan mijn buikwand. Van een kijkoperatie zijn ze naar een snee van 15cm gegaan.
Zondag ontslagen uit het ziekenhuis en ‘‘s avonds met 39,5 uiteindelijk 39.8 terug opgenomen op spoed in ander ziekenhuis.
Toen de veearts kwam was ik eindelijk uit dat ziekenhuis ontslagen. En niet omdat ik pijnvrij ben of wat dan ook. Maar puur omdat ze hopen dat mijn lichaam het gevecht gaat overnemen in een vertrouwde omgeving.
Ik blijf op randje koorts hangen, pijnstillers en koortswerende medicatie helpen niet en door fouten in het eerste ziekenhuis zit ik ook nog met een keel en long ontsteking erboven op.

Het via de camera meekijken en dagelijks 10min knuffelen met de paarden helpen wel. Mijn temp begint langzaam te zakken. Alleen de pijn nog steeds niet. Elke 48h krijg ik zo een aanval, dat ik zelfs het dopje van een flesje, wat los en open is, niet van het flesje krijg. De huisarts heeft me tot dit weekend gegeven. Als het dan niet beter is, is het terug naar spoed. Maar dan naar Leuven. De reden waarom hij me tot dan heeft gegeven: een zeer goede vriendin, die op de paarden let als we werken zijn, heeft heel slecht nieuws gehad, moet vanaf zondag aan medicatie, waarna we haar de eerste maanden waarschijnlijk niet meer kunnen en mogen bezoeken. Dus we proberen nu de komende dagen echt nog zoveel mogelijk tijd samen door te brengen zodat zij de mentale kracht heeft hierdoor te gaan.

Rocamor

Berichten: 10888
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Wat een heftige updates zo. Met gelukkig ook goed nieuws erbij.

Het slechte nieuws voor Harvey zou zijn hart kunnen zijn? Toch die ruis? Of liep er nog meer?

Sterkte voor jou, maar ook je vriendin. Dat eind mei een positief eind komt aan alle onzekerheid, voor jou, Harvey, maar ook je vriendin.