Peesblessure was dat het altijd.. of kwam het erbij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:23

Oké excuses dat ik niet goed gelezen heb.
Vreemd dat het paard toen goed bleek op de benen. In principe haal je met een goed onderzoek, buigproeven en dan uitverdoven de oorzaak wel boven. Maar als hij goed was valt er weinig uit te verdoven natuurlijk. Toch denk ik dat de peesblessure er al zat en dus de hoofdoorzaak is.
Ik heb ook een paard gehad waar niemand iets aan zag maar waar ik voelde dat hij niet goed was. Ik ben toen bij een hele ervaren arts geweest die het gelukkig wel zag, maar het was zo minimaal te zien.
Bleek ook een peesblessure te zijn.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:22

Hillebill schreef:
Elisa2 schreef:

Dit, heb het ook meegemaakt..paard al een paar maanden vaag niet helemaal goed. Ook compensatie in de bovenlijn, minder willen verzamelen, beetje vaag allemaal. Niet kreupel..nooit geweest ook. Was toch een tussenpeesblessure..was niet warm, niet dik etc. Nadat de tussenpeesblessure genezen was, was paard ook gewoon weer "normaal" te rijden.

Zo'n gevoel had ik ook..
Hoe lang duurde jouw revalidatie?


Dit paard was met een half jaar rust, weidegang en opbouwen met stappen weer volledig inzetbaar en is ook gewoon weer terug op niveau gekomen, blessure is niet meer terug gekomen.

Voordeel is dat tussenpeesblessures vaak de minst erge peesblessures zijn. :)

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Peesblessure was dat het altijd.. of kwam het erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 15:21

Super bedankt voor de antwoorden. T is even een lang traject maar als ik t zo qua ervaringen lees zal dit het probleem zijn ipv mijn gedachte dat het een bij-oorzaker is.

We gaan met goede moed hopen op een goed herstel!

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Peesblessure was dat het altijd.. of kwam het erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:27

Dat denk ik ook, succes met het herstel!

Ladygiroc

Berichten: 5078
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Peesblessure was dat het altijd.. of kwam het erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:14

Hier ook ervaring met tussenpeesblessure. Mijn paard liep er M mee achteraf. Pas toen ze door een ongelukje kreupel werd kwam het aan het licht. Niet eens kreupel maar wel een fractie trager meekomen. Op de kliniek zei de DA geen kreupelheid te zien. Paar weken later terug en wéér niks te zien, hij zei als ik klinisch moet keuren is ze goed. Ik zei al ben ik hier een dag maar ik ga niet weer naar huis zonder diagnose. Paard liep op adrenaline rad op de kliniek. Uiteindelijk na een uurtje of 2 liet ze het zien en konden we zoeken wat ik altijd al zag.

Dit paard had artrose voor, KS en tussenpeesblessure achter. Geen idee wat het eerst zat maar door juiste training nooit 'last' van gehad tot ze dat ongelukje kreeg. Een complete 3hoek in het lijf dus met klachten.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Peesblessure was dat het altijd.. of kwam het erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:22

TS laat je tijdens de revalidatie nog scannen? Dan weet je namelijk hoever je staat op dat moment van revalideren en hoe lang weer verder...
Ik liet het om de 6 weken doen toen mijn paard een peesblessure had.
Is overigens na 3 kwart jaar revalideren incl het opbouwen van brweging helemaal goed gekomen.

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:44

Ik was altijd al sceptisch over thermografie, maar nadat de gebroken knie en gescheurde broekspier NIET naar voren zijn gekomen bij de (gratis) themrografie die ik bij een kennis heb laten doen, geloof ik er geen barst meer van.
Laat van de rug kan heel goed uit een peesblessure komen. Hopelijk hersteld je paardje snel

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 21:21

Popstra schreef:
TS laat je tijdens de revalidatie nog scannen? Dan weet je namelijk hoever je staat op dat moment van revalideren en hoe lang weer verder...
Ik liet het om de 6 weken doen toen mijn paard een peesblessure had.
Is overigens na 3 kwart jaar revalideren incl het opbouwen van brweging helemaal goed gekomen.


Ja. Om de zoveel weken een echo. Hij krijgt nu eerst 12x lasertherapie.
Ik ga maandag 2 weken op vakantie. Mijn paard gaat naar een revalidatie stal waar mijn dierenarts hem 2 weken a3x lasertherapie geeft. Daarna bij mij op stal. Als dit 12x gedaan is volgt de 1e echo.

Dinsdag is hij ingespoten met stamcel, Renutend

Hoop dat alles aanslaat!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Peesblessure was dat het altijd.. of kwam het erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 23:22

Iemand die de medische termen voor mij in jij en janneke taal kan uitleggen mbt rapport kliniek?

Jet

Berichten: 12005
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:44

Ja hoor, dat wil ik wel. De meeste medische termen ken ik wel.

Ik heb jouw topic al een tijdje meegelezen, maar nog niet gereageerd. Ik heb met mijn vorige paard wel ervaring met verschillende peesblessures aan de voorbenen, allemaal op verschillende plekken en aan beide benen. Die hadden allemaal toch wel een andere oorzaak en ook een ander behandelplan vanuit de kliniek waar ik met haar naar toe ging. Dat is wel een aantal jaren geleden en de ontwikkeling daarin staat niet stil.

Ik hoop voor jou en je paard dat de stamceltherapie in combinatie met de lasertherapie bij jouw paard aanslaat!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 12:11

Nou.... bijna weer 7 weken verder vanaf de laatste peesscan.
8 nov de volgende peesscan (3e), Emmeloord. Hopen op verbeterde resultaten, iig dat de prognose van gereserveerd naar positief gaat en we toch ooit weer kunnen springen en crossen.

Momenteel alleen nog maar stappen.. Hij heeft nu 2x een kuur tendi protec gehad en elke dag (2× daags) ice vibes trillingen.

Totaal nu 3 maand aan het revalideren

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:48

Heel benieuwd hoe het jou verder vergaan is met jouw paard Hillebill