Wanneer heeft je paard "teveel" pijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 803
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 20:18

Nikass schreef:
Dank je voor je uitleg Oskarrino. Jammer dat het zo gelopen is inderdaad. Begrijpelijk dat je op de da en je vriendin vertrouwde.

Verder eens met Lies. Kun je nog wel met hem wandelen en op die manier plezier aan jullie contact beleven?
Het zou misschien mooi zijn als je een betaalbare plek kunt vinden bij een particulier, als weide maatje. Of denk je dat er met tijd en rust nog een kans is dat hij geneest? Hij is nog jong!
Misschien dat een jaar op de wei iets kan doen?


Ik heb inderdaad besloten hem nu gewoon voor de hele zomer + najaar stil te zitten. Of naja, lekker op t land en zo nu en dan een wandeling. Misschien, dat rust heel veel voor hem doet. Ook wacht ik op de uitslag van PSSM, stiekem hoop ik dat dit ook een oorzaak is van zijn stijfheid. Beide zadels van mij zijn in de verkoop, heb ik een extra buffer mocht ik het toch nog niet willen laten rusten :+ Mag van een oud stalgenoot een paardje gaan bijrijden, dus het rijden oid hoef ik ook niet te missen :)

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:26

Wat vervelend voor je. Helaas ook zelf meegemaakt met mijn, ondertussen 18 jarige ruin. Ben ik inmiddels het bedrag van 15.000 euro aan kwijt en heb er eigenlijk nooit mee wat kunnen doen. Was ook mijn eerste eigen paard.
Ik denk, dat als een paard al effectief laat zien dat hij/zij pijn heeft, het in mijn ogen al best ver/laat is. Paarden laten bijna niet zien wanner ze pijn hebben namelijk. Ik heb mezelf die vraag trouwens ook gesteld, want ook ik vind het moeilijk om het te zien, voelen of weten wanneer het genoeg is zeg maar.. Ik wens je vooral heel veel sterkte met deze periode. Ook voor je paard! Het is niet gemakkelijk om als paard een eigenaar te vinden die 1) de kosten wil doen en 2) 'tot de dood ons scheidt' het paard effectief bijhouden en verzorgen..

Elisa2

Berichten: 37519
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wanneer heeft je paard "teveel" pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:56

Bijten en slaan bij voetjes geven is best een extreme reactie, ik denk ook dat hij al last moet hebben gehad. Wellicht kreeg hij pijnstilling toen jullie kwamen kijken. Heel zuur hoor!

Ik hoop ook voor hem dat de rust hem goed gaat doen en je staat er in ieder geval fijn in voor hem. Fijn ook dat je bijrijdpaardje aangeboden hebt gekregen.