Mijn pony heeft EMS, tips gevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5438
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:58

Wij hadden dit jaar precies hetzelfde, we voeren altijd een baal voor 9 paarden maar ze vraten het dit jaar in 2 dagen op >;) . Voor volgend jaar gaan we een hek rondom het hooihuis maken zodat we het af en toe kunnen afsluiten en weer openen. Dan kunnen we nog steeds hele balen voeren maar wel de boel reguleren. Zodra ze geen hooi hebben beginnen ze ineens sociale activiteiten als spelen enzo op te pakken, anders zijn ze alleen maar obsessief met het hooi bezig.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Mijn pony heeft EMS, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 21:13

Ik voer een grote baal hooi in een keer met een net. Als Nikki hier alleen zou wonen zou ze nooit stoppen met eten. De andere merrie en jonge ruin hebben meer een ritme en gaan de andere kant van de wei en Nikki volgt ze anders kan ze hen niet zien

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:57

Kasmir schreef:
Wij hadden dit jaar precies hetzelfde, we voeren altijd een baal voor 9 paarden maar ze vraten het dit jaar in 2 dagen op >;) . Voor volgend jaar gaan we een hek rondom het hooihuis maken zodat we het af en toe kunnen afsluiten en weer openen. Dan kunnen we nog steeds hele balen voeren maar wel de boel reguleren. Zodra ze geen hooi hebben beginnen ze ineens sociale activiteiten als spelen enzo op te pakken, anders zijn ze alleen maar obsessief met het hooi bezig.

Oh jeetje! zo'n baal in 2 dagen op is enorm hard!!



wortel115 schreef:
Ik voer een grote baal hooi in een keer met een net. Als Nikki hier alleen zou wonen zou ze nooit stoppen met eten. De andere merrie en jonge ruin hebben meer een ritme en gaan de andere kant van de wei en Nikki volgt ze anders kan ze hen niet zien

Fijn dat Nikki dan toch mee gaat met de andere :) Dat scheelt wel.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Mijn pony heeft EMS, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 09:21

Dat scheelt inderdaad zeker anders zou ze helemaal niks bewegen als alleen naar het water

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Mijn pony heeft EMS, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:10

Herkenbaar, dat zou hier dan ook gebueren inderdaad bij echt onbeperkt. Op zich hebben ze alsnog onbeperkt. Want ze eten alleen het lekkere er uit. Het 'vieze' eten ze niet op.

Ik vind hem er op dit moment wel redelijk uit zien. Hij heeft nog wel vet ophopingen naast zijn staart en op zijn schouder. Maar je voelt wel zijn ribben.

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5438
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:21

Ze ziet er inderdaad netjes uit, die vetophopingen weg krijgen vind ik altijd een hele klus, ook bij Gloi. Ze slaan zo raar vet op, soms is hij op zijn ribben haast mager maar nog steeds vetpockets naar z'n staart..

Ja dit jaar gingen ze idd veel te snel, dat gaan we beter regelen volgend jaar. We hadden er een net van 4x4 en een net van 3x3 overheen maar ze vraten er net zo vlot doorheen. Volgend jaar willen we alleen de 4x4 gebruiken en dan gewoon af en toe de toegang tot het hooi voor een paar uurtjes afsluiten.

wortel115: Dat is wel heel chill hier bleef de hele kudde er omheen staan. Er is natuurlijk ook niet echt veel anders te doen in de winter, het is een dikke laag sneeuw.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Mijn pony heeft EMS, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 04:55

Ik zal later even een foto maken van Nikki hoe ze er nu uitziet en uitgebreider reageren. Wij hebben familie over uit Nederland dus niet veel tijd voor bokt.

Kasmir

Berichten: 5438
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:15

Gloí ziet er echt niet uit momenteel. Aan het verharen en dan allemaal kale plekken van het spelen waar Idinn zn wintervacht eraf heeft gebeten.

Afbeelding

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:25

Kasmir schreef:
Gloí ziet er echt niet uit momenteel. Aan het verharen en dan allemaal kale plekken van het spelen waar Idinn zn wintervacht eraf heeft gebeten.

[ [url=m/I4Vyo7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat nu :brr: Jeetje! sneeuw... vreselijk!

Kasmir

Berichten: 5438
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:27

Ja het was lekker aan het smelten een week geleden maar nu is het weer een weekje kouder ;( . Als het goed is na morgen weer plus graden, maar er ligt hier wel bijna 6 maanden sneeuw. Deze foto was van vanmorgen, vandaag en morgen sneeuw |( en daarna dus weer beter.

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:21

Kasmir schreef:
Ja het was lekker aan het smelten een week geleden maar nu is het weer een weekje kouder ;( . Als het goed is na morgen weer plus graden, maar er ligt hier wel bijna 6 maanden sneeuw. Deze foto was van vanmorgen, vandaag en morgen sneeuw |( en daarna dus weer beter.

Pff jeetje.. en dan loop ik te mopperen met 4 graden :brr:
Afgelopen weekend was het 7 graden en dat weekend ervoor was het iets van 23.. ik dacht dat de lente was begonnen..

Kasmir

Berichten: 5438
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 20:23

Cchanny schreef:
Kasmir schreef:
Ja het was lekker aan het smelten een week geleden maar nu is het weer een weekje kouder ;( . Als het goed is na morgen weer plus graden, maar er ligt hier wel bijna 6 maanden sneeuw. Deze foto was van vanmorgen, vandaag en morgen sneeuw |( en daarna dus weer beter.

Pff jeetje.. en dan loop ik te mopperen met 4 graden :brr:
Afgelopen weekend was het 7 graden en dat weekend ervoor was het iets van 23.. ik dacht dat de lente was begonnen..


Hier precies hetzelfde alleen dan telkens iets kouder, maar het is hier ook heerlijk warm geweest alles was goed aan het wegsmelten. Nu weer bllegh maar ja dat is april, als het goed is eind van deze week weer +10