Dik spronggewricht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 20:42

Het is weer zover, Tequila heeft weer eens wat... Bloos

Sinds woensdag heeft Tequila een overvuld spronggewricht aan haar linkerachterbeen. Zo van de ene op de andere dag, ze is er niet kreupel op, het is niet heel erg warm en ze heeft er geen wondjes op. Het is echt een bult met vocht, zit aan de buitenkant van het achterbeen ongeveer ter hoogte van de hak. Woensdag even aangekeken en aan de longe gegooid, ze liep er echt geen pas kreupel op. Donderdag rustig gereden en vandaag had ze lekker vrij. Het is sinds woensdag wel iets dunner geworden, maar weg is het nog niet.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Stilzetten is voor mijn gevoel niet echt handig, dan ontploft ze wel als ze naar buiten gaat overdag. Ik ga het gewoon goed in de gaten houden, mocht ik het na het weekend nog niet vertrouwen bel ik een dieranarts (alweer Scheve mond )

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:00

Mmm... Raar...
Misschien toch ergens gestoten, en daardoor een oedeem gekregen (soort blauwe plek)? Anders kan ik me bijna niet indenken, omdat ie niet kreupel loopt.
Als ik jou was zou ik even een beetje rustig aan doen met hem, maar niet stil op de stal zetten. Afspuiten met koud water kan ook nooit kwaad.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:37

indd , eens met carola, waarsijnelijk verkeerd gelegen of gestoten..
of ff overbelast..(zware dingen gedaan, korte wendingen?!),,

start paardensport Zie profiel voor meer info

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 22:54

Oedeem, dat is ook wat ik denk. Ze kan zich ook makkelijk hebben gestoten inderdaad. Ik doe ook zeker wel rustiger aan met haar, alleen doet ze zelf niet echt rustiger aan Bloos Over korte wendingen e.d: Die maakt ze zelf als ze buiten staat overdag, met rijden doe ik dat soort dingen niet. Alleen is ze overdag vrij actief(zacht uitgedrukt Tong uitsteken ), dan heb ik er natuurlijk geen zicht op wat ze allemaal uithaalt.

Binnen hoeveel dagen moet zoiets eigenlijk weg zijn ongeveer?

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 27 bezoekers