Warme kroonranden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Warme kroonranden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 18:40

Ik kwam net op stal van mijn paardje aan en aangezien ze pas een ontsteking heeft gehad controleer ik altijd even de hoeven en benen. Nu bleek dat ze een warme kroonrand had en een stukje daaronder en warme hoefballen. Ze liep niet kreupel ofzo maar nu weet ik niet of dit kwaad kan Verward
Weet iemand wat dit is? Of wat ik er aan kan doen?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:39

Is het warmer dan anders??? Kan aangetrapt zijn of een beginnend hoefzweer, zou het koelen en even rustig aan doen voor de zekerheid, dat is het eigenlijk wel...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:32

zijn ze normaal altijd zeker weten koel (kouder) ?
zoja,dan kan dit idd wijzen naar een onsteking,eventjes opletten dus.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:43

kinkt als een hoefzweer als het warm aanvoelt, goed in de gaten houden zou ik zeggen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 23:24

Ik heb zelf ook aan een hoefzweer of een ontsteking gedacht maar vind het vreemd dat ze het aan 4 hoeven heeft. Verward
En de DA is vorige week al geweest voor een onsteking aan een hoef. Ze kan dat nu toch niet aan 4 hoeven hebben? Verward

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:52

Een hoefzweer heeft ze zo, meestal als paarden in vochtige stallen staan of op mot dan helemaal. 4 hoeven kan een teken van bevangen zijn, vast nog wel meer maar daar kan ik nou ff niet op komen...

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:40

Kan ook gewoon een onschuldige vorm van "mindere" doorbloeding zijn. Meestal trekt dat dan binnen een aantal uren tot een dag, max. 2, weg!!!
Ik heb hier een keer met mijn veearts over gesproken en het kan nou eenmaal voorkomen dat op een gegeven moment een been/hoef warmer is dan de andere zonder dat er verder iets aan de hand is.
Houd het gewoon even in de gaten en als het binnen een dag of 2-3 niet weg is zou ik de DA eens laten langskomen.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:17

Het kan ook hoefbevangenheid zijn. Loopt ze gevoelig? Misschien in ieder geval rustig aan doen met krachtvoer...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:33

Vandaag was het een stuk beter. Het was weer koeler dus volgens mij heb ik me weer eens voer niets druk zitten maken Bloos

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:21

rona schreef:
Vandaag was het een stuk beter. Het was weer koeler dus volgens mij heb ik me weer eens voer niets druk zitten maken Bloos


Oef gelukkig. Als het de volgende keer weer zo is, probeer dan te bedenken wanneer je het controleert... na het werken zal het eerder warmer zijn dan als je haar net van stal haalt. Zeker als het aan alle 4 de voetjes is. En misschien waren jouw handen wel erg koud, dan voelt iets ook sneller warmer aan dan normaal....