Probleempje met de kleur wit (schimmel)...

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Giraf

Probleempje met de kleur wit (schimmel)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 18:15

Hallo!

Ik heb een witte (schimmel)arabier van bijna 9 jaar oud. Hij is zwart geboren en is nu bijna helemaal wit. Nou heb ik het volgende probleem. Mijn paardje is nogal speels en heeft door het spelen met andere paarden vaak wondjes op vooral z'n hoofd (het spelletje halstertrekken vind hij errug leuk!). Nou genezen deze wondjes altijd goed, het probleem is alleen dat op de plaats waar de wondjes hebben gezeten steeds weer zwarte haren groeien in plaats van witte haren Verward , hij begint nu dus steeds meer op een vliegen-schimmel te lijken maar dan met wel hele grote stippen/figuren. Zijn er mensen die het zelfde probleem hebben en/of is er iemand die weet of er misschien een middeltje of i.d. bestaat waardoor hij gewoon z'n witte haren terug krijgt?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:30

nee ik denk dat je er niets aan kan doen.

net zo als mijn bruine paard op het zwarte van zn been witte haartjes terugkrijgt.

er was hier een tijdje terug ook een topic over, misschien dat daar meer info in staat? oa runningkawa en ik hadden daar in gereageerd, misschien zoekt het dan makkeijker, weet nml niet meer hoe het topic heette.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:36

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 09:06

Dank je wel voor het doorgeven van een eerder geplaatste topic over dit onderwerp Lachen Ik had al wel gezocht met de zoek-machine maar niet zo snel iets gevonden..

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:32

Heeft mijn arab ook. Hij is donkerbruin. Op platsen waar wondje zat komen zwarte haren idd terug...
Bij donkerbruin valt het niet op. Maar kan me voorstellen dat het bij schimmel vervelend is!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

MakeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:57

Misschien een tip tussendoor..je had het over het spelletje 'halstertrekken'.
Misschien een oplossing om gewoon het halster af te doen ....ik heb ze uit voorzorg nooit een hgalster om in het land...er raakt r wel 'ns een stuk(kun je m zoeken in 1,5ha) Scheve mond of raakt af of blijft haken met alle gevolgen van dien!!

Witte haren op donkere benen maak ik overigens altijd ff zwart met zwarte merkstift Schijnheilig ...crème met calendulan en laurier helpen goed tegen schaafwondjes..ik gebruik ook wel Biocrème van het merk Vossen ..gewoon in ruitersportzaak te koop in tube.

Iedereen doet z'n best..dus laat ieder in zijn waarde!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:09

idd itte haartjes op zwarte benen worden bij mij ook bijgekleurd, en op bruin haar worden witte haartjes met wat teer aangestipt, zorg dat je de huid niet raakt en doe het dun, dan droogt de teer bruin op
(ja je leert heel wat bij als je op een stal hebt gewerkt, oa spoor-plekken op de buiken wegwerken Scheve mond )

maar zwarte haartjes witmaken lukt denk ik niet, ja met tipp-ex maar dat is zo'n chemische troep!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie