MIJT?????:S:S:S:S???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

MIJT?????:S:S:S:S???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 12:41

mijn shetje van 1,5 jaar stond al een tijdje te scheuren. na een paar dagen had ze zich helemaal open gescheurd tot bloedens toe, ik dacht dus dat ze wormen had en gister wilden we een wormenkuur gaan kopen totdat mijn moeder opmerkte dat er allemaal kleine dingetje in de vacht zaten en de meeste zaten rondom de wonden. mijn moeder helemaal nagekeken en het blijkt dus dat ze mijt heeft. ik heb dr meteen gewassen met een speciale shampoo (weet even niet meer hoe het heet, maar het was in ieder geval voor alle ongedierten die in een vacht gingen zitten, hiermee worden schapen die net zijn geschoren ook gewassen om larven en eitjes enz. tegen te gaan)) nu moet ik het over een week weer herhalen en dan moet ik ook meteen al mn borstels ermee goed wassen. tegen de tijd ga ik dr ook helemaal scheren.

wat vinden jullie wat ik nu het beste kan doen? en hoe ik het nu voor de rest meot behandelen? want ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en weet dus niet wat ik nu moet doen.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:42

Van VMR naar MD.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:56

Die borstels en je halster en touw en alles wat met je pony in aanraking komt, moet je metteen ook de eerste keer al meewassen, anders wordt ze daardoor weer met die mijt besmet. Misschien heb je dat al gedaan, maar zo als ik het lees, ben je dat pas van plan met de volgende wasbeurt van je pony.
Waarom ga je haar scheren? Dat lijkt me in deze tijd van het jaar niet goed, omdat tussen de wintervacht ook al zomervacht zal zitten en die scheer je dan ook mee af, heb ik altijd geleerd. Veel succes in elk geval!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 17:59

ja, met dat scheren heb je wel gelijk, maar ik denk niet dat ik het doe, want vandaag heeft mn moeder een vlooienkammetje meegenomen en ze allemaal eruit gehaald. het bleek dat de mijten al dood waren en je kon ze er zo uitpoetsen. dus gelukkig maar...

Gonnie
Berichten: 50
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel(Schenkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:16

Wat raar,dacht dat je mijt niet kon zien?Zijn het geen luizen?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 18:17

nee, het zijn geen luizen, maar ook geen vlooien, maar wat het nou wel is Verward we dachten zelf dat het mijt was..

Gonnie
Berichten: 50
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel(Schenkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:23

Mijt is normaal gesproken echt niet te zien,alleen onder de microscoop.Luis kan je wel zien en is met dat spul ook gelijk dood.Als je dicht tegen de huid naar de haren kijkt,moet je echt heel goed kijken,zie je meestal wat eitjes geplakt zitten.Daarom is het belangrijk de behandeling na ong. 10 dagen nog eens te herhalen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:08

wassen met Imaverol, of als je het kan krijgen ergens, Sebacil en alle spullen die in aanraking geweest zijn met de pony ook wassen met dat spul!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:10

smurf schreef:
wassen met Imaverol, of als je het kan krijgen ergens, Sebacil en alle spullen die in aanraking geweest zijn met de pony ook wassen met dat spul!


ja, sebacil hebben we dr mee gewassen en daardoor zijn die beessies doodgegaan en over een weekje doe im het nog een keer tegen de eitjes en dan doe ik ook de bortsels en alles.