luchtzuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:33

Droebel das goed nieuws!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:39

Hoe heet dat precies Droebel??
En wat kost het en hoe lang doe je er dan mee??
Ik ben zeer nieuwsgierig

Spriet
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:32

Ben nieuw op dit forum en lees met veel interesse al deze reacties over het luchtzuigen. Mijn merrie doet het ook en het is de laatste tijd wel heel erg. Ze is ook wel errug slim: als de miracle collar om is doet ze het niet en maak ik aanstalten hem af te doen staat ze al klaar om te zuigen. JollyJumper ik zou graag willen weten of dat spul pronutrin helpt want dan wil ik het ook graag proberen. Ik weet dat ze er nooit vanaf zal komen maar het moet niet nog erger worden. Even voor de duidelijkheid, ik heb geen weide en ze krijgt 3x per dag hooi en krachtvoer. De wortels gooi ik al expres door haar hele stal heen zodat ze lekker bezig blijft. Wat ik nog wel graag wil zeggen is dat het niet ALTIJD ontstaat door VERVELING maar het kan ook veel te DRUK zijn op stal. Ik ga nu zoeken naar dat artikel in de Bit

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 17:17

Spriet schreef:
Ben nieuw op dit forum en lees met veel interesse al deze reacties over het luchtzuigen. Mijn merrie doet het ook en het is de laatste tijd wel heel erg. Ze is ook wel errug slim: als de miracle collar om is doet ze het niet en maak ik aanstalten hem af te doen staat ze al klaar om te zuigen. JollyJumper ik zou graag willen weten of dat spul pronutrin helpt want dan wil ik het ook graag proberen. Ik weet dat ze er nooit vanaf zal komen maar het moet niet nog erger worden. Even voor de duidelijkheid, ik heb geen weide en ze krijgt 3x per dag hooi en krachtvoer. De wortels gooi ik al expres door haar hele stal heen zodat ze lekker bezig blijft. Wat ik nog wel graag wil zeggen is dat het niet ALTIJD ontstaat door VERVELING maar het kan ook veel te DRUK zijn op stal. Ik ga nu zoeken naar dat artikel in de Bit


welke stal vuling heeft ie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 01:21

Mijn merrie zuigt lucht op het moment dat ze in een stresssituatie komt. Vorige week is ze verhuist, en ik weet van de mensen waar ze in training stond dat ze minimaal 3 weken blijft luchtzuigen. Dat heb ik destijds zelf gezien. Daarnaast eet ze slecht krachtvoer, maar heel goed hooi en gras. De producten die Anya mij heeft aangeraden per email ga ik zeker proberen. Daarnaast kan ze over enkele weken de hele dag in de wei. Dat scheelt al een stuk. Het is gewoon een hele nerveuze merrie die bij verandering in haar leefomgeving gelijk gaat luchtzuigen. Erg zonde, het is een beter dresssuurpaard. Ik heb de keuze gemaakt om haar wel te kopen ondanks dit "gebrek".

Over enkele weken verwacht ik dat het middel wel zijn uitwerking zal geven, dan zal ik jullie berichten over hoe het gaat.

JoepenMoon
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:28

Niet alleen vertroetelen, vooral aan het werk zetten en voor veel afleiding zorgen. Paard is psychisch niet in orde.

Spriet
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:33

LuckyThaBest ze staat op stro en daar is ze ook wel mee bezig. Daarbij heb ik 2 pionnen in de stal staan en die zet ik elke dag op dezelfde plek neer en als ik dan weer kom liggen ze door de hele stal heen. Dus ze speelt er wel mee. Ik ben het onderhand wel gewend dat ze luchtzuigt maar het blijft een naar gezicht en gehoor. Gelukkig doet ze het echt alleen als ze iets vastpakt en niet zo uit het niets. Die gevallen ken ik ook en dan kunnen ze het ook onder het rijden. Dat lijkt me helemaal vervelend[/quote][/list]

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:47

Ik ben net terug van mijn merrie....die staat in het weiland met haar grootste vriend, tot heel laat...maar nu heeft ze weer een koliekaanval gekregen door gaskoliek. De combinatie met luchtzuigen is dan snel gemaakt. Af en toe gebruik ik de miracle collarband, maar op een of andere manier wordt ze dan helemaal depressief. Ze mist dan de endorfinen...herkent iemand dit? Wat kan ik er tegen doen. Als ze de band om heeft doet ze het niet meer...maar veranderd haar persoontje in een prikkelbare merrie...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:06

Bij ons op stal was ook een merrie die een band om kreeg.Meer voor de anderen die zo zeuren,dan om de eigenaresse zelf.Ze stond toen heel zielig in een hoekje;heel depressief te zijn.
Ze heeft de band toen maar weer afgedaan.Weer helemaal blij zuigt het paard er nu weer lustig op los.
Als de paarden dit jaar uit het land komen,gaan we ook 1 van de middeltjes proberen.(Bij haar paard en bij Kim)